En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg under januari 2010

Av Alexander - 31 januari 2010 22:46

Nu kommer ni tycka jag e dum i huvet och att jag har en dubbelmoral, men det är helt ok.

Denna facebook

Tanken var god när den kom ut på nätat men sen har den ballat ur helt, och det är nog inte bara jag som tycker detta.

Den goda saken var att man skulle hitta gamla vänner och bekanta och kunna dela med sig av olika saker och vad man tyckte. Men sen kom alla spel och skit som, man kan bli fan av och gå med i grupper. Detta har ju visat sig vara en ren hälsarisk då människan inte e redo för detta.

Det kommer upp pedofilsidor och annat bluff o båg hela tiden och en massa varningar om att man inte ska gå med hit och dit.

Jag tycker att samhället är stressigt som det är och jag behöver inte sätta mig vid datorn så fort jag vaknar för att skörda eller plantera nytt, eller mata fisk och servera mat i något jävla kaffé eller ha maffia någonting. Jag vet att det finns många där ute som lever sina liv för detta och tycket det är patetiskt, för dom hinner inte med att göra annat än detta, då dom är med i allt som finns. Skaffa ett jobb istället så att ni kommer ut bland folk, det är bättre det än att sitta och umgås på nätet jag låvar.

Jag vet åxå att det är inte lätt i dagens samhälle men gör ett försök så kanske det finns hopp om det iallafall, ta tag i era liv. Ni sitter ju bara på röven vid facebook från morron till kväll och hinner inte med ett skit.


Vad gör ni sen när dom tar betalt, ska ni betala för det då. Om ni inte har råd då hur går det till då när ni har byggt upp hela ert liv vid detta dilemma. 



Av Alexander - 31 januari 2010 22:06

Händelser  Januari

  • 1 januari
    • Spanien tar över som EU:s ordförandeland efter Sverige.
    • Finlands indelning i län avskaffas.[3]
    • Kravet på kontrollmärken för svenska motorfordon avskaffas.
    • Minst 75 människor omkommer i jordskred och översvämmningar i brasilianska delstaten Rio de Janeiro. Översvämningarna leder även till att landets enda kärnkraftverk tvingas stänga.
  • 4 januari – Världens hittills högsta byggnadsverk, den 828 meter höga skyskrapan Burj Khalifa, invigs i Dubai.
  • 5 januari – Extrem vinterkyla råder i nästan hela Sverige och i andra delar av världen.
  •  
  • 7 januari – En 51-årig man kliver in på ett ABB-kontor i den amerikanska staden St Louis och öppnar eld mot personalen med en AK-47. Sju personer träffas varav tre av dem dör. Gärningsmannen tar därefter sitt eget liv efter det att byggnaden omringats av polisen.
  •  
  • 8 januari – Togos herrlandslag i fotboll utsätts för en terroristattack när laget i sin spelarbuss är på väg till det afrikanska mästerskapet i Angola. Tre personer ur sällskapet dödas och ett antal skadas.
  • 9 januari
    • Tolv vargar på Skånes djurpark rymmer och man tvingas avliva dem efter det att de har börjat attackera andra djur.
    • Ett kraftigt jordskalv med magnituden 6,5 på momentmagnitudskalan drabbar de norra delarna av Kalifornien.
  • 12 januari – En kraftig jordbävning, med magnituden 7,0 på momentmagnitudskalan, drabbar Haiti. Över 150 000 människor befaras ha omkommit.
  •  
  • 15 januari – En ringformig solförmörkelse är synlig över delar Afrika och Asien. Fenomenet varar i 11 minuter och 8 sekunder, vilket skapade nytt rekord för denna typ.
  • 16 januari – Ett flygplan tillhörande Iran Air med 173 personer ombord kanar av startbanan när det är påväg att starta på Arlanda Flygplats i Stockholm. Dock så ingen skadas fysiskt.
  • 17 januari – Många Saabägare deltar i manifestationer på ett 30-tal platser runt om i världen i protest mot ägaren General Motors planer på att lägga ned biltillverkaren.
  • 19 januari – Det japanska flygbolaget Japan Airlines begärs i konkurs.
  • 20 januari – Ett kraftigt efterskalv med magnituden 6,1 på richterskalan skakar Haiti i sviterna efter det stora skalvet en dryg vecka tidigare
  •  25 januari
    • En Boeing 737 tillhörande Ethiopian Airlines med 89 passagerare ombord störtar i Medelhavet utanför Libanons kust strax efter start på huvudstaden Beiruts flygplats.
    • Filmen Avatar når förstaplatsen som mest inkomstbringande filmen någonsin, endast 39 dagar efter biopremiären.

   26 januari - General Motors bekräftar att man låter sälja den svenska biltillverkaren Saab Automobile till den nederländska sportbilstillverkaren Spyker.

Av Alexander - 31 januari 2010 19:32

Botemedlet mot svininfluensan funnet redan 1910

Av Alexander - 31 januari 2010 17:48

Hej alla läsare.


Nu är kvällen här och det har inte hänt något intresant i dag förutom att jag bara suttit och letat bil i en evighet, men nog om bilen.


Nu är det dax för mina små ängaknutt att göra sig iordning för kvällen men bad och allt vad det nu är som jag inte orkar rabla upp.

Våra bekanta har varit och hämtat deras ena unge som sovit över hos oss i natt, trodde det skulle bli katastråf men det gick hur bra som helst både i går kväll och i dag förutom att man fick gå upp lite tidigare än vanligt för att vara en söndag.

Men skit i det fårta igen det en annan dag.


Nu sitter jag bara här och väntar på att klockan ska gå så jag kan inta ryggläge i soffan eller något o kolla på tv en stund.

Men sen kommer vi till vad är det på tv som jag vill se tro, säkert inte ett skit som det brukar vara.


Nu ska jag göra något annat igen så tills vi hörs igen ha det 


Av Alexander - 31 januari 2010 15:58

Visste du att...

...man nyser i en hastighet av 160km/tim.

...vårt solsystem är 4,5 miljarder år gammalt.

...Ö-n NAURU är enl.legenden uppbyggd på fågelskit.

...Coca Cola var från början tänkt till att vara medicin.

...en giraff springer i 57 km/h.

...huden hos en vuxen människa väger 2,7 kg, nästan dubbelt så mycket som hjärnan.

...ett hårdkokt struts ägg skall kokas i 45 min.

...1 300 liter svett kommer att spridas ut i atmosfären per människa.

...ett normalt badkar rymmer ca 200 liter.

...10.368.000 steg innebär att 12 nya par skor slits ut och kommer att kastas till närmaste papperskorg.

...löparnas flåsande kommer att förbruka 270.000 liter syre och bränna 1.620.000 kcal, vilket motsvarar 623 kg falukorv.

...den som dricker kaffe löper 66 % mindre risk att begå självmord.

...om allt salt i haven skulle utvinnas, så skulle alla kontinenterna täckas av ett 150 m tjockt lager salt.

...det dyraste planet i världen, B-2 Stealth, kostar 15 miljarder SEK. Det är dyrare än om hela planet vore gjort i guld.

...man på 1700-talet försökte förlänga livet genom att på våren stänga in 5 unga jungfrur för att man sedan skulle kunna samla upp den ånga de då skulle utsända, och sälja det i flaskor som livselexir.

...de snabbaste impulser som överförs genom nervsystemet hos människan rör sig med en hastighet av 288 km/h.

...världens högsta solros genom tiderna blev 7,38 m.

...Saudiarabien är det land som har minst antal biografer, de har inga.

...den genomsnittliga 18-åringen sett 26000 mord på TV!

...världens högsta snögubbe var 22,17 meter hög.

...världens sömnigaste djur är sengångaren som sover bort 80% av sitt liv.

...en människa i genomsnitt har 100 000 hårstrån på huvudet.

...zebrans ränder kan jämföras med människans fingeravtryck. De är alla olika.

...det är omöjligt att nysa och titta samtidigt.

...det är förbjudet att kyssas för "sexuell njutning" i Iran. Den som ertappas döms till 100 slag med piska.

...en strutskyckling växer ca 1,5 meter under sitt första år.

...den tandläkare som dragit ut flest tänder drog ut minst 2000744, de finns bevarade, mellan åren 1864 och 1904, dvs ett genomsnitt på 185 tänder per dag.

...spetälska är den minst smittsamma sjukdomen av alla smittsamma sjukdomar.

...myror alltid ramlar på höger sida när de är berusade.

...en krokodil inte kan räcka ut tungan.

...en gris-orgasm vara i 30 minuter.

...en loppa kan hoppa 350 gånger så långt som sin kroppslängd, det är som om en människa skulle hoppa lika långt som en fotbollsplan.

...människor och delfiner är de enda djur som har sex för nöjes skull.

...en kackerlacka kan leva i nio dagar utan huvud, innan den svälter ihjäl.

...en del lejon parar sig över 50 gånger om dagen.

...flodhästen är det djur i afrika som dödar mest människor.

...fjärilar smakar med fötterna.

...i Sydafrika finns en jättelik daggmask som kan bli 6, 7 meter lång.

...elefanterna är det enda djur som inte kan hoppa.

...strutsens öga är större än dess hjärna.

...den mängd kött en Tyrranosaurus Rex kunde ta i munnen skulle räcka för att försörja en familj på fyra personer i en månad.

...en sjuttioårig människa i genomsnitt har stoppat i sig 30 ton mat - ca 6 elefanter.

...bland franska bögar är Mats Wilander är fyra gånger populärare än Boris Becker.

...det i USA finns över sex miljoner kilometer väg att åka på.

...anledningen till att pojkar i tolvårsåldern är så klumpiga är att de växer så fort att hjärnan inte hinner lära sig kroppens nya storlek förrän den växt ytterligare.

...man tillbringar sex månader av sitt liv på toaletten.

...om hälften av alla hushåll har tre lågenergilampor i stället för glödlampor så sparar vi tillsammans drygt 100 miljoner kronor i energikostnader.

...vattensängen drar lika mycket energi på ett år som spisen och tvättmaskinen tillsammans.

...Stockholm, tillsammans med Reykjavik, har den renaste luften av alla huvudstäder i hela världen.

...genomsnittsmänniskan äter under sin livstid ca 50 ton mat...

Av Alexander - 31 januari 2010 11:51

Ännu en dag att leta bil på fan vad drygt det är. Men som vanligt så hittar man inget som passar just nu när man behöver det som vanligt.

Jag sitter och bläddrar sitor tex blocket och torsbytorget somt karlstadtorget  men inget på länga vägar.


Vaknade av ett jävla liv i bostaden ungar som hoppade och lekte och en tokig käring som skällde på att dom skulle la det lite lugnare då jag somnade sent och ville sova.

Och nej så blev inte fallet, jag upp och nu är hela min dag förstörd av att jag fick gå upp, trött grinig och irriterad. Då är det som vanligt för mig aldrig att jag kan vakna lycklig i detta hem.

Ska väll gå in i duschen en sväng innan våra bekanta kommer och hämtar detas lilla kille här och tar en kopp kaffe eller två.


Fan somnade vid 5 snåret och jag kan säga att vid den tiden är det inget på tvn. Så jag tog och fixade lite till mitt företag och fixade lite papper och skit, JÄTTE tråkigt tycker jag men det är ett ont måste ibland.


Nej nu ska jag göra annat men vet inte vad !


Av Alexander - 31 januari 2010 00:45

Skatterna i Sverige kan grovt delas upp i fem delar

 1. Inkomstskatter
 2. Löneskatter - så kallade arbetsgivaravgifter
 3. Moms på varor och tjänster
 4. Punktskatter - t ex bensinskatt
 5. Övriga skatter - t ex fastighetsskatt, bolagsskatt


1. För en vanlig löntagare som tjänar 20 000 kr/mån tar inkomstskatten drygt 30 procent av lönen före skatt (då är kommunalskatt, landstingsskatt, kyrkoskatt och allmän pensionsavgift inräknade). Om man tjänar mer än ca 26 000 kr/mån måste man betala 20 procent extra i statsskatt på den högre delen av inkomsten.


2. Redan innan lönen redovisas på lönebeskedet har emellertid arbetsgivaren dragit av ungefär lika mycket skatt som inkomstskatten utan att löntagaren i allmänhet fått något besked om det i form av s k arbetsgivaravgifter. Dessa löneskatter uppgår till ca 33 procent på lönen.


3. Moms utgår med 25 procent på priset exklusive moms på de flesta varor och tjänster. Ibland är momsen lägre - t ex på mat. Böcker och dagstidningar har ännu lägre moms. Hyror och låneräntor är befriade.


4. Punktskatter är en sorts extra skatt som utgår på en rad mera speciella varor - bensin, eldningsolja, elström, öl, vin, sprit, tobak, snus, reklam osv. I genomsnitt tar dessa skatter in nästan 2/3 så mycket pengar som momsen.


5. Av övriga skatter betalar en vanlig löntagare direkt eller indirekt åtminstone fastighetsskatt (för det egna boendet och inbakat i varornas priser), det mesta av bolagsskatten samt stämpelskatter, som är en omsättningsskatt på fastighetsförsäljningar och köp. –Mera speciella skatter är förmögenhetsskatt, arvsskatt, reavinstskatt och kapitalinkomstskatt.

Alla dessa skatter (utom de speciella under p5) medför att en vanlig löntagare måste betala ca 64 procent av vad man arbetar ihop (lön plus löneskatter) i totala skatter. Den verkliga skatten är alltså inte drygt 30 procent utan nästan 65 procent.

Källa: Danne Nordling nationalekonom och chef för utredningsavdelningen på Skattebetalarnas Förening


Ja och vad säger man om detta,vart är alla pengar som staten tar ?

Fan inte konstigt att det finns människor som jobbar svart för att överleva.

Av Alexander - 30 januari 2010 19:32

Ja då var man hemma igen efter en resa till Hagfors och kollade på bil.

Men det var inget för mig då jag väl kom dit och kollade, SKROT.


Jag ringde till denna person som ville sälja bilen då jag såg en annons om den.

Det första han säger när vi börjar prata ( kolla här kompis ) då säckar jag ihop och blir tjurig.

För det första så har jag tillräkligt på kompisar och vill inte ha mer av den sorten.

Så en bekant fick ringa och göra upp affären men killen som trodde att han var kompis med hela världen förutom mig då förstoss. Killen säger vad han vill ha och vad som är fel trodde vi, men det fanns inte så mycket fel på bilen

tyckte han, frågan är vad dom har för regler och vad dom tycker är rimligt i andra länder. Tydligen har dom ingen besiktning eller är noga med vad dom har utan bara glada att ha något .

Hur som hällst så åker vi enligt avtal med säljaren till Hagfors, väl där så fick vi vänta ett tag på att han skulle komma till avtalad plats. När han dyker upp så kör vi fram och säger hej, hej KOMPIS säger han till mig.

Vi pratar och går igenom bilen som man brukar och min bekant tar en sväng med bilen. Efter ett tag kommer bekanta och bilen tillbaka och jag frågar som man brukar vad han tyckte.

Det första han säger är det finns ingen värme och det luktar lite kylarvatten i bilen, varav säljaren säger att det fanns värme i gån då han var i Karlstad   .

Men hur kan det vara så att det inte är det nu frågar vi, Jag vet ine kompis får vi till svar. Sen sa vi att bilen läcker olja ur avgarena och läcker i motorn, så vi bestämmer oss för att avbryta affären, då säger IDIOTEN vad är sissta pris till mig.

Och går ner i pris till en lite skit summa men min bekant säger du får 500:- för skiten och då tar vi den nu. Säljaren säger då att han ska fixa felen och återkomma till oss när det är fixat.


Men i mina ögon så kan han behålla bilhelvetat och köra ner det till sitt hemland ( SERBIEN ) å där kan han göra vad fan han vill med bilen, det finns fan bättre bilar i Afrika än vad han ville sälja till mig.


Nu är jag uppriven igen och nu vill jag inte skriva mer på ett tag.

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards