En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

JOSEF FRITZL DUM I HUVET PÅ RIKTIGT !!!!!!!!!!!!!!

Av Alexander - 16 februari 2010 00:08

Josef Fritzl på rättegången i Sankt Pölten, omringad av säke
Josef Fritzl på rättegången i Sankt Pölten, omringad av säkerhetsvakter. Han dömdes till livstids fängelse.
Foto: AP/HElMUT FOHRINGER

Fritzl skriver tiggar-
brev från fängelset

Skräckhuset I det här huset höll Josef Fritzl sin dotter Eli
Skräckhuset I det här huset höll Josef Fritzl sin dotter Elisabeth inspärrad i 24 år och tvingade henne att föda sju av hans barn.
Foto: CALLE TÖRNSTRÖM
Fånge Elisabeth Fritzl, här 15 år gammal.
Fånge Elisabeth Fritzl, här 15 år gammal.
Foto: BULLS
Tappat vikt Rosemarie Fritzl har nu bytt efternamn, och tapp
Tappat vikt Rosemarie Fritzl har nu bytt efternamn, och tappat 14 kilo.

Vädjar om 40 000 kronor – för att kunna ta en distanskurs i juridik

Det kommer – bokstavligen – som ett brev på posten.

Varannan vecka.

Josef Fritzl skriver och vädjar till sin äldsta dotter att skicka pengar till honom.

Det gör hon inte.

Det är ett isolerat liv han lever nuförtiden.

Från att ha varit den som låste in, våldtog och torterade sin dotter Elisabeth i 24 år får nu Josef Fritzl se andra sidan av myntet.

Totalt isolerad

Han sitter i en isoleringscell.

Tillåts inte ha några besökare.

Har ingen kontakt med andra fångar.

Får 30 minuter motion per dag – ensam.

Och inte ens när det är matdags får Josef Fritzl sällskap. Hatet mot incestpappan är så stort att han måste äta sina måltider i cellen, och maten kommer genom en dörrlucka.

Vädjar till dottern

Den enda kontakten Josef Fritzl har med omvärlden är via brev. Han skriver till samma person, varannan vecka, året om. Sin äldsta dotter.

Budskapet?

Han vill ha pengar.

Enligt tyska tidningen Bild handlar breven aldrig om ånger. Han beklagar sig istället över sin situation, beskriver hur han inte ens har råd att köpa coca cola eller ett specialschampo för sitt transplanterade hår, och skriver hur han också vill gå en distanskurs i juridik, för att kuna försvara sig själv.

Familjen ignorerar honom

Enligt Bild får dock Fritzl aldrig några svar på sina brev. Hela hans familj har försökt att gå vidare.

Hans fru, som uppges ha tappat 14 kilo av sorgen, har flyttat från Amstetten.

Elisabeth och de sex barnen som hon fick under åren i fångeskap lever på hemlig ort i delstaten Oberösterreich.

– Hon tycker mycket om att shoppa, det kunde hon ju aldrig göra tidigare. Hon gillar jeans med strass. Och hon har tagit körkort, berättar Rosemaries syster, Christine Ramsauer, för Bild.

Även barnen uppges må bra. Alla går i skolan.

– Och den minsta pojken har äntligen slutat att fråga efter sin pappa, säger Christine Ramsauer.


Ja där ser man hur dum i huvet han är, ta livet ur den jävleln så att det blir ett exempel på hur sådana människor ska tas omhand.


Jag tycker inte sådana människor har någon rätt att leva och få den hjälp dom får.

De männislor som tycker synd om han är inte klola och de som säger att han är sjuk kan ju skaka hand med honom för dom är lika dumma dom.


Men det är ju vad jag tycker och många fler om man ska våga säga så.


Stena det jäveln bara det är vad han förkänar sen kan man ju undra vad det är för familj han har med som säger att det inte misstänkte ett SKIT.

Der är ju för fan ren skit snack det eller e dom lika dumma i huvet dom, bara en fråga .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 23 juli 2011 19:34

Jaha då var man här igen då, som vissa av er vet så har jag varit borta ett tag från detta med blogg o allNä t. Har inte haft tid med att sitta o skriva en massa och vet inte vad jag skulle ha skrivit då. Händer inte så mycket förutom att jag har...

Av Alexander - 31 mars 2011 18:29

Ja ni läste rätt, jag må vara ett svin, idiot, elak och även egoist eller tillockmed MANSGRIS. Men när det kommer på fråga om att jag försörjer min familj så kan jag berätta att jag inte är detta. Jag ser alltid till att min familj har det bra och må...

Av Alexander - 13 mars 2011 13:40

  Helgdagar Gregoriusdagen, förr firad till minne av Gregorius den store (1882 flyttad från 12 mars) Dagens namn I den svenska almanackan Nuvarande – Greger Föregående i bokstavsordning Ernestus – Namnet fanns på dagens d...

Av Alexander - 11 mars 2011 18:04

Ja denna dagen var inge bra alls. Som jag skrev på FB i mårse så var jag inte alls på banan för att åka  o jobba. Lite febrig och mådde skit med värk o annat.   Hur som så började dagen illa då jag skulle såga upp ett dörr hål i en vägg. Så jag b...

Av Alexander - 10 mars 2011 12:09

Då sitter man på jobbet och har middag, ja det är inte så mycket utan bara några mackor med ost och lite kaffe. Men det få ju räcka ska ju inte vara någon lyx att jobba eller. Sitter i Båstad och renoverar FD Arbetsförmedlingen så att Soc kan flytt...

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Skapa flashcards