En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Alexander - 3 mars 2010 22:58

Just nu sitter jag å äter, ingen höjdare men jag var hungrig.

Det blev findus fördig nu i kväll och det smakar sådär men jag var jävligt hungrig.

Potatis med några jävla biffar och en massa grönt som jag inte vet vad det är men det går nog ner det med ska ni se.


Har man bara massa ketchup på så funkar allt och massa salt o kryddor så funkar det mästa i mat väg.


Så om ni har mig på midda och jag tar mycket av detta jag nämde så är er mat bara sådär i smak.



Av Alexander - 3 mars 2010 20:54

Dagens horoskop 3/3

Väduren
Du blir nu lätt irriterad när saker och ting går dig emot, men denna fas tycks bli ganska kortvarig.

Oxen
Något har fått dig ur gängorna, men det mesta tyder på att du snart är ditt gamla vanliga jag igen.

Tvillingarna
En av dina nära relationer förefaller lite ansträngd – nyckeln till en förbät-tring heter tillmötesgående!

Kräftan
Vad Kräftan just nu kan behöva organisationsförmåga. Mycket kan kännas rörigt  så ta en sak i sänder!

Lejonet
Den kallsinniga attityd någon visar dig kan ha sin grund i något helt annat än du tror!

Jungfrun
Du är otålig att få komma igång med något. Möjligen har du spänt din båge för hårt – var realistiskt!

Vågen
Mycket i ditt tecken fokuseras på ett mål du delar med andra – det återstår dock att sammanjämka olika åsikter.

Skorpionen
En viss dis­harm­oni gör sig påvisbar i tecknet. Troligen skulle du vilja rå dig själv lite mer i ett visst sammanhang.

Skytten
Det har krån­glat till sig en aning för dig, men med en annorlunda disposition får du säkert bättre vind i seglen!

Stenbocken
En uppgift skulle klaras av betydligt smidigare om du lät en viss person få komma till tals lite mer!

Vattumannen
En för­ändring väntar i din tillvaro. Du vet säkert vilken och gör klokt i att rusta dig för den på något sätt!

Fiskarna
Om du inte räds att sticka fram hakan, tycks du i dag få en möjlighet att briljera i något sammanhang!

Av Alexander - 3 mars 2010 19:07

Ja då är man hemma igen och det är kvällen.


Här kommer en bild på Selma Lagerlöfs hus i Morbacka !

  

Det är fan stort och vackert det, tänk om man kunnat bo så. Fler bider kommer senare i år fast då på trädgården och annat från detta ställe.





Av Alexander - 3 mars 2010 15:13

Sitter nu och väntar på ett samtal från Norge om ett kontrakt om jobb.

Har varit en jobbig dag och hoppas på att det är ett positivt svar av det företaget, men inget är ju klart förren jag skrivit på ett papper.


Jag har gått på nålar hela dagen och bara väntat på detta när hur lätt är det att jobba då, kan säga att jag vet hur barn har det på julafton =)


Nä nu ringer han så det är bäst att svara , 10 min senare.

Nä ingen klarhet i detta ännu får vänta ytlligare några timmar på ett besked.

Fan vad drygt detta är att bara vänta vill ju ha svar NU.


Nä nu ska jag försöka jobba igen

Av Alexander - 3 mars 2010 12:40

Ja då är man på jobbet igen och sliter upp betong plattor som frusit fast i marken fan vad jobbigt det är.

Men någon ska ju göra det med annars så kan jag inte göra hål där som jag ska sätta ner berong pelare och då kommer jag ingen stanns tyvär.

Så detta måstes göras i dag så jag kan värma och borra i mon som planerat =)


Sitter i telefon omvartannat och det är ett jävla ringande i dag rätt så jobbigt är det men viktigt med så jag måste ta alla samtal och det är ca 10-15 per timme så ni kan förstå hur det är.

Mitt nästa jobb blir väll att jobba som tele försäljare =) skulle inte tro det eller .


Nä till baka till helvetet

Av Alexander - 3 mars 2010 12:36

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Gunborg och Gunvor
  • Föregående i bokstavsordning
    • Gunborg – Namnet infördes på dagens datum 1901 och har funnits där sedan dess.
    • Gunbritt – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 1993.
    • Gunvald – Namnet har gått i Gunbritts fotspår, genom att också införas på dagens datum 1986, men också utgå 1993.
    • Gunvor – Namnet infördes 1986 på 3 april. 1993 flyttades det till dagens datum och har funnits där sedan dess.
    • Kunigunda – Namnet fanns, till minne av den tysk-romerske kejsaren Henrik II:s hustru, som på 1000-talet grundade många kloster, på dagens datum fram till 1901, då det utgick.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1901 – Kunigunda
    • 1901–1985 – Gunborg
    • 1986–1992 – Gunborg, Gunbritt och Gunvald
    • 1993–2000 – Gunborg och Gunvor
    • Från 2001 – Gunborg och Gunvor

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards