En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Alexander - 6 mars 2010 22:02

Detta har inte hänt sen jag flyttade hemifrån för ca 15 årsen.

Jag är på väg att lägga mig nu så här tidigt en lördags kväll och detta mina vänner är helt otroligt att det bara händer.

Men jag börjar bli äldre och tiden tar ut sitt verkar det som.


Jag kan inte fatt detta själv att det är så men kroppen är helt slut i dag och det har varit en JÄVLA period på 2 veckor med mycket funderingar och tankar samt fixa mycket runt företaget och personal.


Det är bara att hoppas på att detta snart vänder och att jag kan vara den pigga typen som alltid är vaken och har en massa bollar i luften igen för detta med trötthet SUGER.

Allt detta började när jag blev sjuk i oktober och fick en släng av dubbelsidig lunginflamation och en kass lunga. Efter det så har jag bara haft problem med min hälsa och annat skit i kroppen.


Kanske inte så konstigt att det blivit så efter alla dessa år av arbete och aldrig en ända lång semester eller ledighet utan alltid jobbat som fan.


Så man får lära sig att gilla läget nu ett tag så kroppen kanske får ta och repa sig lite.


Jag var dåck väldigt nära döden då i okt och vägrade lägga in mig på sjukhuset fast läkarna sa att jag inte skulle klara av detta på egen hand.

Men där fick dom jag står tråts allt på benen =)


Nä nu vill jag till sängen och sova kommer en hård dag i mon med mycket funderingar och skit.


NATTI alla där ute.

Av Alexander - 6 mars 2010 21:55

får barn om en vecka På Fridas egen födelsedagsfest kom hon
får barn om en vecka På Fridas egen födelsedagsfest kom hon på sambon med att ha sex med sin lillasyster. Frida hamnade på psyket och flyttade sedan ut från parets lägenhet. Om en vecka beräknas hon föda deras gemensamma barn – som hon nu vill ha ensam vårdnad om.
Foto: ANDREAS HILLERGREN

”Min kille hade sex med sin syster”

”Jag tror det blir en mild påföljd”

Så säger lagen: Två hel­syskon som har frivilligt sex med varandra döms för ”samlag med syskon” till fängelse i högst ett år.


– En gång i tiden fanns det anledning att ha en sådan lag eftersom man tänkte sig att avkomman kunde bli missbildad. Men med ­dagens skyddsmöjligheter känns detta lite fjärran, säger före detta överåklagare Sven-Erik Alhem.

– Ett års fängelse är uteslutet. Jag tror att det blir en mild påföljd, troligtvis villkorlig dom.

Fridas sambo ringde själv polisen – nu riskerar syskonen fängelse för incest

KALMAR. Gravida Frida fyllde 22 år. Det var fest.

– Jag gick ut i köket och där hade min sambo sex med sin egen syster, säger hon.

Nu är syskonen åtalade för incest.

Och i nästa vecka ska Frida föda.

Lyckan blev inte långvarig för Frida, som egentligen heter något annat. För drygt ett år sedan träffade hon en kille, ett och ett halvt år yngre än hon själv. De blev ett par och snart var hon gravid.

I somras flyttade hon in i hans lägenhet i Kalmar. De planerade sin framtid tillsammans.

Han hade växt upp med flera syskon och hon upplevde hans familj som lite konstig, hemlighetsfull. Själv växte hon upp på en ort utanför Kalmar.

”Han ville gå ut”

I början av november förra året fyllde Frida 22 år. Hon var på väg in i sjätte månaden.

– Vi hade bråkat dagarna innan och han ville att vi skulle gå ut och fira. Men jag var gravid och kunde inte dricka så vi bestämde oss för att fira med kompisar hemma i vår lägenhet.

Det åts och dracks och alla hade trevligt. Sambons 17-åriga syster var en av gästerna. Frida hade träffat henne flera gånger tidigare.

– Min sambos syster var ledsen och han tröstade henne. Jag märkte att han flera gånger kallade henne mitt namn. Och jag betonade för honom att jag också var där.

Systern lämnade plötsligt lägenheten. Alla letade efter henne.

– Vi försökte få in henne. Själv var jag mycket trött och ville sova. Min kille hade tidigare på kvällen stött på min kompis, men jag orkade inte tjafsa utan tänkte snacka med honom om det på morgonen.

”Hörde ett stön”

Vid fyratiden på natten var bara Frida, sambon och systern kvar i lägenheten.

– Jag plockade undan, diskade och kände panik över att det var så sent. Jag la mig och lät de båda andra vara.

– När jag låg i sängen hörde jag plötsligt ett stön.

Oron malde inom Frida.

– Jag gick upp, jag vet inte vad jag tänkte. Jag sprang ut i köket och där i en fåtölj hade min sambo sex med sin lillasyster. Det var ingen tvekan om vad de höll på med.

Hon sprang fram, slog sin sambo i ansiktet, skrek och frågade vad de höll på med.

– Du vill ju ändå inte ha sex med mig, svarade sambon.

Sedan förklarade han att han insåg vad han hade gjort, att han skulle hamna i fängelse.

– Han ringde själv polisen och anmälde sig. Samtidigt försökte hans syster be mig om ursäkt men jag ville bara bli av med henne.

Ville bara därifrån

Frida har ingen aning om syskonen haft sex tidigare eller om det var första gången. Då ville hon bara lämna lägenheten och sin sambo så fort som möjligt.

– Polisen kom och tog alla våra uppgifter. Själv kördes jag till psyket där jag fick stanna några timmar. Hans familj hörde av sig och ville att jag inte skulle berätta något om vad som hänt.

Frida flyttade till en släkting och två veckor senare hade hon fått en egen lägenhet. Där står nu den röda barnvagnen redo. Födseln är planerad om en vecka.

– Han kommer inte att vara med då. Min mamma kommer att vara hos mig under förlossningen.

Sambon förstår inte varför hon vill ha ensam vårdnad om barnet, säger Frida:

– Han vill ha mig tillbaka, men så blir det aldrig. Han kan få träffa vårt barn, men bara korta stunder. Och då ska jag vara med.

Båda är åtalade

Syskonen är nu åtalade för att ha haft sex med varandra och riskerar att hamna i fängelse i upp till ett år. Förutom Frida ska tre poliser som kom till lägenheten höras som vittnen. Timslånga förhör med syskonparet ingår också i bevisningen.

Men utredningen är sekretessbelagd och syskonens advokater, Bo Runnquist och Louise Wassberg, vill inte säga något om vad syskonen sagt i förhören.

– Min förre sambo har ju erkänt men säger att han inte minns allt i detalj. Han syster hävdar att hon inte kommer ihåg vad som hände, säger Frida.


Jag vet inte men jag tycker detta är sjukt.

Ha sex eller en sexuell relation till sin sysster eller släkt övehuvet taget är SJUKT.


Och detta med straff vet jag inte om det är relativt i denna fråga utan hjälp skulle dom få istället om jag hade fått välja.

Men det är väll tur att jag inte sitter i den sittsen som kan avgöra en sådan sak.


NÄ ge de personer som tänker på samma sätt en sluten syk avdelning några år eller ta till baka LOBETOMIN det hjälpte många sjuka personer förr i tiden.


Av Alexander - 6 mars 2010 17:02

Nyss inkommen från att varit ute och grillat med familjen.

Det var meningen att en bekants barn skulle sovit över hos vår minsta grabb och lekt till i mon. Men när jag var på väg till affären så fick jag ett samtal om att jag skulle ta mig till Norge och försöka vara där Kl 13:00 o kolla på en lägenhet.


Vilket fick påföljd av att grabben fick följa med sin kompis hem istället och sova där.


Har varit en helt underbar dag och då åker ju grillen fram som jag skrev innan.

Massa korv och bröd och en och annan pilsner åkte det ju ner i solen.


Hunden har haft ett bra jobb att hitta pinne i snön men fan vad han e duktig när det gäller att leta efter saker som jag slänger i snön.

Han fatta pricis vad jag säger att han ska göra fast han är en unghund.

Säger jag höger så går han åt högen och samma med vänstern.


Nä nu ska jag ta en power nap på sängen

Av Alexander - 6 mars 2010 10:55

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Ebba och Ebbe
  • Föregående i bokstavsordning
    • Ebba – Namnet förekom på 12 februari på 1790-talet, men utgick sedan. Det infördes på dagens datum 1898, som en hedersbetygelse åt kung Gustaf V:s bror prins Oscars hustru Ebba Munck af Fulkila, och har funnits där sedan dess.
    • Ebbe – Namnet infördes 1901 på 14 augusti. Där fanns det fram till 1993, då det flyttades till dagens datum, där det har funnits sedan dess.
    • Ebon – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 1993.
    • Evonne – Namnet infördes, liksom Ebon, på dagens datum 1986 och utgick, liksom det, 1993.
    • Fulgentius – Namnet fanns, till minne av en nordafrikansk biskop från 500-talet, på dagens datum fram till 1898, då det utgick.
    • Viktor – Namnet förekom tidvis både på dagens datum, 19 april och 27 oktober före 1692, då det infördes på 22 mars. Där fanns det fram till 1993, då det flyttades till 12 mars, och 2001 flyttades till 22 januari.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1898 – Fulgentius och (tidvis) Viktor
    • 1898–1900 – Ebba
    • 1901–1985 – Ebba
    • 1986–1992 – Ebba, Ebon och Evonne
    • 1993–2000 – Ebba och Ebbe
    • Från 2001 – Ebba och Ebbe

Av Alexander - 6 mars 2010 09:58

Då var det en ny dag igen.


Och den är helt ubderbar med sol och glädje på samma gång. Hoppas att det håller i sig att man får en bra dag iallafall.

Sitter och kollar mina små fåglar som är tokiga i maten jag ställt ut till dom.

    


Nä får väll åka in till stan och köpa nyn fågel mat det börjar ta slut och det vill man ju inta att fåglarna inte ska kunna komma hit på middag =). 

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards