En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Alexander - 13 mars 2010 19:41

Innan i dag så hörde jag en KO råma för fullt i hagen och fick ta på mig kläder och gå ner en sväng. Väl där nere så låg det en ko och 2 ung tjurar och solade i halmen.


Kan det vara så att det är dax för en ny kalv tro, hoppas det. Så fint och vackert när dom små går omkring och vet ej vart dom har sina ben.

Ser nästan ut som Bambi på hal is =)


  


Men det var ett helvete att komma ner till hagen och så men när jag ändå var där så passade jag på att gå ner till sjön och kolla till vår grillplats och båten en sväng för att se till att allt stog rätttill.

  

Men jag insåg att det tar nog ett tag innan vi kan nyttja denna plats igen.

Nu gara väntar jag med att solen ska komma och tina upp sjön så att man kan börja fiska med båten och ha det bra.

Men det tar nog tid tillsdess.


Kreaturen var nyfikna på mig då jag inte hunnit gå ner och prata med dom på ett tag och sen har det varit massa snö så jag har haft problem att ta mig in och ha mysigt med dessa underbara sociala djur.

Det finns en ung kalv som är lite mer kelen än dom andra.

  

Han bara älskar när man kliar han bakom öronen och kommer oftast när man ropar.


Men alla djuren är lika goa ska jag väll säga och dom är alltid lika nyfikna när jag kommer.

    

Tills senare vi hörs.      

Av Alexander - 13 mars 2010 11:01

Nyss uppkommen ur bingen med en smällande huvudvärk.

Blev lite hårt igår med både det ena och det andra fast jag satt själv. Kan inte fatta att man inte kan ta lika mycket öl och vin som när man var yngre.

Men detta är nog kroppens sätt att säga till mig att DU E GAMMAL NU.


Jaja det är väll inte så farligt man får ta det lite lugnare med öl och vin samt whiskyn

nu när man inte pallar mer.


Strålande solsken och varmt ute, bara synd att kärringen inte är helt kry men när är hon det tro   .

En bekants kille ville komma hit och leka idag så vi får se hur det blir framöver när jag har vaknat till i skallen. Tänkte ringa dom sen och se om dom har lust att komma hit på en kaffe om jag blir bättre i pallet.


Funderade på att gå ner och fiska ute på isen vid vår sjö men då krävs det maggots och dom är slut i kylen så jag måste då åka till torsby och köpa men tror inte jag klarar en alko kontroll riktigt ännu så den tanken får jag nog lägga åt sidan i dags läget.

Men annars så kan man ju bara gå ner till vår grillplats vid sjön och bara sitta med kossorna och grilla korv med bröd och njuta av det underbara vädret hela dagen med en kall öl eller 2-.


Jaja vi får se vad som händer framöver med detta,t tänker ju fan inte sitta inne i detta fina väder.  


Tills jag skriver igen HA EN UNDERBAR DAG!!

Av Alexander - 13 mars 2010 10:58

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Greger
  • Föregående i bokstavsordning
    • Ernestus – Namnet fanns på dagens datum före 1831, då det flyttades till 2 mars, där det har funnits sedan dess. I samband med flytten ändrades också namnformen till det modernare Ernst.
    • Greger – Namnet infördes på dagens datum 1901, då det ersatte den äldre namnformen Gregorius, som hade funnits där sedan 1882.
    • Gregorius – Namnet fanns fram till 1882 på 12 mars, men flyttades detta år till dagens datum, för att ge plats åt Viktoria på 12 mars. Anledningen till det var, att Sveriges kronprins Gustaf (V) och Victoria av Baden hade förlovat sig denna dag 1881. 1901 utgick Gregorius och ersattes av den modernare namnformen Greger.
    • Grels – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 1993.
    • Greta – Namnet infördes på dagens datum 1986 och flyttades 1993 till 20 juli, där det har funnits sedan dess.
    • Iris – Namnet inöfrdes 1986 på 31 maj. 1993 flyttades det till dagens datum och 2001 till 10 februari.
    • Nicephorus – Namnet infördes, till minne av en patriark av Konstantinopel från 800-talet, på dagens datum 1831 och fanns där fram till 1882. När Gregorius då flyttades dit från 12 mars utgick Nicephorus.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1831 – Ernestus
    • 1831–1881 – Nicephorus
    • 1882–1900 – Gregorius
    • 1901–1985 – Greger
    • 1986–1992 – Greger, Grels och Greta
    • 1993–2000 – Greger och Iris
    • Från 2001 – Greger

Av Alexander - 13 mars 2010 00:24

SVERIGE-DÅRARNAS LAND !!

 

Där man tillåter djursex.

 

Lusiatåg med barn för intagna pedofiler.

 

Anser att mördare inte är psykiskt sjuka.

 

Ökar invandringen trots en ökad arbetslöshet.

 

Poliser som har en egen lagbok att gå efter.

 

Politiker som tror att dom är bättre än andra.

 

Men fan ta dig om du laddar ner en film/musik

eller kör 3km/h för fort.

 

DETTA ÄR JU SJUKT !!!!!!!

 

Det sägs att Sverige är en DEMOKRATI

Det är ett samhällssystem där

du säger vad du tycker.

Och gör som du blir tillsagd.

FAN

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Skapa flashcards