En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Alexander - 14 mars 2010 22:25

Nu är det dax för sängen igen, samma visa varge kväll och samma dåliga program som alla kvällar när man ska lägga sig och sova.

Nä det är inget fel i detta att kolla på tv när man ska lägga sig.

Anledningen till att jag gör detta är att jag har så svårt att komma till ro på natten och somna.

Jag ligger och funderar på allt som jag ska göra och fixa med dagen efter och gärna hinna planera för många dagar framåt.

Nog om detta nu.


Idag har det inte hänt så mycket jag har varit lite sosial mot min famil och barn. och fått njuta av det fina vädret som varit ute idag. Mycket sol och lite värme.

 Men i mon ser det ut som att jag ska återgå till dom dagliga sysslorna och åka till jobbet för att fortsätta med det jag slutade med i fredags.

Känns väll så där, kunderna tycker att jag ska jobba baklänges och kunden har ju alltid rätt som det heter.

Där jag är nu och jobbar så önskar jag inte min värsta ovän detta jobb för det har inte gjort annat än varit bekymmer från första dagen.

Normala företag hade bara skrattat och åkt därifrån med ett stort leände på läpparna.

Men har man börjat så får man avslute det hur vemodigt det än är.

Hoppas att kunderna kan låta mig vara och komma på hur dom vill ha det på en gång så slipper jag hålla på med en massa ändringar och nya ritningar på detta som det har varit fan hela tiden.


Men förhoppnings vis så har det väll löst sig snart så jag bara har att läsa och jobba på så jag blir klar.


Sen så får vi se hur det blir till veckan med Norge, fattar inte varför det tar sådan tid med allt som det gjort.

Av Alexander - 14 mars 2010 19:55

Jag vet inte vilka vapen som 3:e världskriget kommer utkämpas med,

men däremot att 4:e världskriget

kommer utkämpas med

 pinnar och stenar!

 

 

             Jag tror att han får rätt

 

 

Av Alexander - 14 mars 2010 16:27

Händelser

  • 1361 – Niels Jensen (Bild) väljs till ärkebiskop i Lunds stift.
  • 1800 – Luigi Barnaba Chiaramonte blir påve och tar namnet Pius VII.
  • 1908 – Fotbollslaget Inter bildas.
  • 1939 – Slovakien förklarar sig självständigt från Tjeckoslovakien.
  • 1951 – FN-trupper återerövrar Sydkoreas huvudstad Seoul för andra gången.
  • 1964 – Jack Ruby befinns skyldig till mordet på president John F. Kennedys mördare, Lee Harvey Oswald, och döms till döden.
  • 1986 – ESA:s rymdsond Giotto passerar Halleys komet.
  • 2003 – Recep Tayyip Erdogan blir Turkiets premiärminister.

Födda

  • 1593 – Georges de La Tour, fransk konstnär, målare.
  • 1681 – Georg Philip Telemann, tysk kompositör, en av produktivaste i musikhistorien.
  • 1707 – Johan Ihre, språkforskare.
  • 1709 – Sten Carl Bielke, svensk friherre, ämbetsman, vetenskapsman och riksdagsman.
  • 1748 – George Wade, brittisk fältmarskalk.
  • 1773 – John Holmes, amerikansk politiker, senator 1820–1827 och 1829–1833.
  • 1774 – Bengt Sparre, svensk greve och generallöjtnant.
  • 1782 – Thomas Hart Benton, amerikansk politiker, senator 1821–1851.
  • 1794 – Józef Bem, polsk general.
  • 1804 – Johann Strauss d.ä., österrikisk kompositör.
  • 1807 – Josefina av Leuchtenberg, drottning av Sverige och Norge 1844–1859, gift med Oscar I.
  • 1816 – Bernhard Elis Malmström, författare, professor i estetik och litteratur- och konsthistoria, ledamot av Svenska Akademien.
  • 1819 – Erik Edlund, svensk professor och riksdagsman.
  • 1820 – Viktor Emanuel II, kung av Sardinien 1849–1861, det enade Italiens förste kung 1861–1878.
  • 1840 – David B. Henderson, skotsk-amerikansk politiker, talman i USA:s representanthus 1899–1903.
  • 1844 – Umberto I, kung av Italien 1878–1900.
  • 1835 – Giovanni Schiaparelli, italiensk astronom.
  • 1848 – Laura Fitinghoff, svensk författare.
  • 1851 – John Sebastian Little, amerikansk demokratisk politiker.
  • 1854
    • Paul Ehrlich, tysk medicine professor och mottagare av Nobelpriset i fysiologi eller medicin 1908.
    • Thomas R. Marshall, amerikansk politiker, vicepresident 1913–1921.
  • 1864 – Alfred Redl, österrikisk-ungersk officer och rysk spion.
  • 1879 – Albert Einstein, tysk-amerikansk fysiker, skapare av relativitetsteorin, mottog nobelpriset i fysik 1921.
  • 1889 – Siri Dahlquist, svensk psalmförfattare.
  • 1903 – Mustafa Barzani, kurdisk politiker.
  • 1905 – Karl-Axel Forssberg, svensk skådespelare.
  • 1906 – Nils Ericson, svensk skådespelare och sångare.
  • 1907 – Björn-Erik Höijer, svensk författare.
  • 1912 – Les Brown, amerikansk storbandsledare.
  • 1920 – Anders Börje, svensk sångare, kompositör och skådespelare.
  • 1923
    • Diane Arbus, amerikansk fotograf.
    • William J. Scherle, amerikansk republikansk politiker, kongressledamot 1967–1975.
  • 1925 – William Clay Ford, Sr., amerikansk företagare.
  • 1931 – Sten Wickbom, svensk socialdemokratisk politiker, justitieminister 1983–1987.
  • 1933
    • Michael Caine, brittisk skådespelare.
    • Quincy Jones, amerikansk skivproducent, tv- och filmproducent, jazzmusiker och låtskrivare.
    • Anu Kaipainen, finländsk författare.
  • 1934 – Dionigi Tettamanzi, italiensk kardinal inom Romersk-katolska kyrkan, ärkebiskop av Milano.
  • 1935 – P C Jersild, svensk författare och läkare.
  • 1941 – Wolfgang Petersen, tysk regissör, Das Boot.
  • 1942 – Rita Tushingham, brittisk skådespelare.
  • 1944 – Martin Lind, svensk biskop i Linköpings stift 1995–.
  • 1945 – Steve Kanaly, amerikansk skådespelare.
  • 1947
    • Billy Crystal, amerikansk skådespelare och regissör.
    • William J. Jefferson, amerikansk politiker.
  • 1954 – Claes Ljungmark, svensk skådespelare.
  • 1957
    • Franco Frattini, italiensk politiker.
    • Tad Williams, amerikansk science fiction- och fantasyförfattare.
  • 1958 – Albert av Monaco, kung i Monaco 2005–.
  • 1964 – Micha Koivunen, svensk skådespelare.
  • 1965
    • Aamir Khan, indisk skådespelare, filmproducent och manusförfattare.
    • Dan Malmer, svensk skådespelare, musikalartist och koreograf.
  • 1968 – Megan Follows, kanadensisk skådespelerska.
  • 1970 – Thomas Fogdö, svensk alpin skidåkare.
  • 1975 – Johan Paulik, slovakisk gayporrfilmskådespelare.
  • 1978 – Carlo Giuliani, italiensk poet och anarkist.
  • 1979
    • Nick Atkinson, svensk skådespelare.
    • Nicolas Anelka, fransk fotbollsspelare
  • 1986 – Jaime Bell, brittisk skådespelare.

Avlidna

  • 1812 – Carl Gustaf Nordin, språkvetare, politiker, biskop, ledamot av Svenska Akademien sedan 1786.
  • 1883 – Karl Marx, tysk filosof och nationalekonom.
  • 1892 – Carl Siegmund Franz Credé, tysk läkare och professor.
  • 1895 – Theodor Berg, svensk militär, disponent, kommunalordförande och riksdagsman.
  • 1920 – Henry W. Blair, amerikansk republikansk politiker.
  • 1922 – August Palm, svensk socialdemokratisk agitator, Mäster Palm.
  • 1932 – George Eastman, amerikansk uppfinnare.
  • 1956 – Lars Sonck, finländsk arkitekt.
  • 1960 – Henning Ohlsson, svensk skådespelare, konstnär, skulptör och skald.
  • 1968 – Erwin Panofsky, tysk konsthistoriker.
  • 1969 – Ben Shahn, amerikansk målare inom bland annat expressionismen och socialrealismen.
  • 1973 – Chic Young, amerikansk serietecknare Blondie.
  • 1975 – Susan Hayward, amerikansk skådespelare.
  • 1976 – Busby Berkeley, amerikansk filmregissör, koreograf och skådespelare.
  • 1978 – John Marshall Butler, amerikansk republikansk politiker, senator 1951–1963.
  • 1991 – Margery Sharp, brittisk författare.
  • 1996 – Maj Sønstevold, svensk kompositör.
  • 2000 – Anne Wibble, svensk politiker (fp).
  • 2008
    • Gustav Cederwall, 94, före detta landshövding i Västmanlands län.
    • Chiara Lubich, italiensk grundare av Focolare.
  • 2009
    • Millard Kaufman, 92, amerikansk manusförfattare, skapare av figuren Mr Magoo.
    • Lars Peterson, 84, före detta generaldirektör vid SJ.
 

Av Alexander - 14 mars 2010 12:06

Ja då var det Söndag igen och solen skiner.


Det händer väll inget idag skulle jag tro förutom att jag ska ut och sätta mig i solen och njuta av det underbara vädret ett par timmar.

Skulle varit en underbar dag för fiske om jag hade fått tag på maggots,men det är inget öppet som säljer detta en söndag.

Så det får bli en lugn dag på gården istället kanske tänder grillen och fixar lite korv och bröd igen som det brukar bli en sådan här dag.


Kan vara en bra dag att ungås med familj och vänner här hemma, våra grannar är ute med sina små ungar och då kan det bli en bra eftermiddag.


Ha en underbar dag för det ska jag.

Av Alexander - 14 mars 2010 11:27

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Matilda och Maud
  • Föregående i bokstavsordning
    • Mathild – Namnet infördes på dagens datum 1751, då det ersatte namnformerna Matild och Mechtildes, som hade funnits där innan. 1830 utgick det dock och ersattes av det modernare Matilda.
    • Matild – Namnet infördes, tillsammans med Mechtildes, på dagens datum 1731, men dessa båda utgick och ersattes av Mathild 1751.
    • Matilda – Namnet infördes på dagens datum 1830, då det ersatte den äldre namnformen Mathild, och har funnits där sedan dess.
    • Maud – Namnet infördes på dagens datum 1986 och har funnits där sedan dess.
    • Mechtild – Namnet infördes på dagens datum 1680, men utgick och ersattes av formerna Matild och Mechtildes 1731.
    • Mechtildes – Namnet infördes, tillsammans med Matild, på dagens datum 1731, då det ersatte namnformen Mechtild.
    • Moa – Namnet infördes på dagens datum 1986, men flyttades 1993 till 27 juli och 2001 till 18 november.
    • Zacharias – Namnet infördes på dagens datum 1620, då det ersatte benämningen Zacharie pape. 1680 fick det sällskap av Mechtild, men 1709 flyttades det till 6 september, där det fanns fram till 2001, då det utgick.
    • Zacharie pape – Denna benämning på dagens datum fanns där, till minne av en påve från 700-talet, fram till 1620, då den utgick.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1620 – Zacharie pape
    • 1620–1679 – Zacharias
    • 1680–1708 – Zacharias och Mechtild
    • 1709–1730 – Mechtild
    • 1731–1750 – Mechtildes och Matild
    • 1751–1829 – Mathild
    • 1830–1900 – Matilda
    • 1901–1985 – Matilda
    • 1986–1992 – Matilda, Maud och Moa
    • 1993–2000 – Matilda och Maud
    • Från 2001 – Matilda och Maud

Av Alexander - 14 mars 2010 00:18

Jag hatar verkligen TV-reklam.


Som idag, ok att jag var lite sliten och så sen igår kväll men nu får det fan vara nog.

Inte konstigt att tv-kanalerna måste köra repriser på allt dom visar. Innan idag så låg jag och kollade på tv men visste inte vad jag ville se och lite små slut i skallen.

Då såg jag på en kanal att det var Kalle och chokladfabriken, ja tänkte jag den kan jag ju kolla på.

Och ja jag kollade och kollade och klarade väll en massa reklam avbrott men sen kände jag att jag började bli trött och segare i skallen.

Låg lite illa på sängen och tänkte att jag lägger mig på ett annat sätt när det blir reklam och sträcker på mig en stund då jag vet att reklamen brukar vara ca 5 min.

Ack vad jag gjorde FEL där, jag skulle nog gått upp och gjort vadfan som helst istället för detta jag gjorde.


Innan jag visste ordet av så tog John blund och bjöd in mig i hans värld.

Detta var lagom när det bara var ca 30min kvar av filmen och som vanligt så fick jag inte se slutet på denna kult film.


FY FAN FÖR REKLAM !!!!


Nu får man ju vänta tills dom visar filmen igen så jag kan se slutet på den.

Och det behöver jag nog inte oroa mig för att dom inte gör för jag vet att den kommer om ett tag som allt annat skit dom visar.


Nä nu ska jag ta och lägga mig och kolla på tv och det är en film som jag sett säkert 30ggr innan på tv så ni ser allt går igen.


Natten lilljor på er alla

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards