En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Alexander - 23 mars 2010 22:52

  

Av Alexander - 23 mars 2010 22:38

Dagens horoskop 23/3

Vädreun
Vissa tycks sammangadda sig mot dig – risk för att missunnsamheten sticker fram sitt fula tryne!

Oxen
Ge inte upp även om du tycker att något går oväntat trögt.

Tvillingarna
Något tycks kunna skapa gynnsammare förutsättningar.

Kräftan
Något oförutsett tycks finnas med på programmet – de något osäkra aspekterna gör att du kan utforma din dag.

Lejonet
Ett lite känsligt ämne ser ut att finnas med på dagordningen – kanske bör du undvika att tala fritt ur hjärtat.

Jungfrun
I en speciell fråga tycks nu skenbart betydelselösa detaljer kunna visa sig vara av stor vikt.

Vågen
I en lite besvärlig angelägenhet kommer du   i dag på en bättre lösning än den du hade tänkt dig.

Skorpionen
Vilken väg en relation är på väg att ta förefaller vara samtalsämnet för dagen – bidra inte till att öka spänningarna!

Skytten
Om du fram-för vissa synpunkter på ett osmidigt sätt, bidrar detta bara till att  vidga den klyfta som finns.

Stenbocken
I ett sammanhang där mildhet inte visat sig framgångsrik, kan det kanske vara dags att skärpa tonen.

Vattumannen
Vissa spänningar märks i tecknet och kanske måste – eller bör – du avstå från något du planerat.

Fiskarna
En av dina relationer verkar gå in i en ostadig fas, mycket tycks  bero på dig. Men säg ifrån på skarpen!

Av Alexander - 23 mars 2010 22:16

Kritik mot sexistisk studentfest

På de manliga handelsstudenternas fest i Umeå poserade unga tjejer i underkläder och deltagarna fick slicka chokladsås från deras kroppar.

Nu haglar kritiken från både studentkåren och universitetsledningen, rapporterar TV 4 Nyheterna Umeå.

– Det här vittnar om en unken kvinnosyn, säger universitetsdirektör Lars Lustig.

Nils Larsson, Umeå studentkårs ordförande, beskriver tillställningen som "starkt sexistisk". Kåren har inlett en utredning där rutinerna för studentfester ska ses över.

Under hösten arrangerade studentföreningen vid Handelshögskolan en liknande fest för kvinnliga studenter där män poserade halvnakna.


Som jag fattar det så var alla med på festen och alla var glada.

De som sitter i studentkåren fick nog inte slicka av tjejerna eller bara var avundsjuka

på de som var med för det är jag.

Önskar att jag blev bjuden på en sådan fest =)

Som det står i artiklen så var det en fest och ingen blev tvingad till att ha chokladsås på sig eller att någon tvingades till att slicka av det.



Jag tror att universitetsdirektören Lars Lustig och Nils Larsson bara blev avundsjuka för att dom inte var bjudna. Och vad det göller de människor som var med på festen GO ONE och fortsätt med ert festande så länge ingen blir tvingad eller skadad.


Så mitt tipps till er är att förtsätt med det ni gör och låt tråkmånsarna vara i sin lilla värld.


Finns många som tycker som jag .

Ha en jävligt god choklad natt alla slickare där ute !!!!!


Av Alexander - 23 mars 2010 21:42

Ja ha så var denna dag under sitt slut. Det har inte hänt så mycket i dag då det har snöat och regnat omvartannat =(

Men så ska det väll vara vid den här årstiden antar jag men det är drygt ändå.

Hur som detta har gjort att jag inte har jobbat idag utan tagit tag i det som jag gör bäst när jag är hemma ta det LUNGT och SLAPPAT.Men i mon kommer det en ny dag och jag hoppas att jag kan jobba då.


Sen kom det över några bekanta från Forshaga och tog en fika och vi satt och snackade i säkert 3 timmar om allt och inget rätt ok att göra det en tråkig dag.

Sen har det väll inte hänt så mycket mer förutom att vi har ätit tacos i dag vilket jag inte är så förtjust i nuförtiden, de är ju ingen riktig mat om man ska vara ärlig.


Men ungarna tycker om det så vad gör man inte, iblant så får man offra sig lite bara det inte händer allt för ofta =)

Nu är de som knotten i säng så det börjar bli dax för lite vuxen göra idag vi får se vad kärringen säger =) Kan ju löna sig att mjuka upp henne med lite smicker =) INTE.


Nu tror ni att de har slagit över men så är inte fallet, skulle inte falla mig in att smickra henne bara sådär inte aldrig för då skulle hon fråga vad det är jag har gjort eller om jag träffar en annan kvinna =)

För det med smicker är inget för mig inte, det äverlåter jag till andra om dom vill.


Nä nu drar jag TJA

Av Alexander - 23 mars 2010 15:06

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Gerda och Gerd
  • Föregående i bokstavsordning
    • Anngerd – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 1993.
    • Axel – Namnet infördes på dagens datum 1766. 1901 flyttades det till 16 juni och har funnits där sedan dess.
    • Fides – Namnet infördes, till minne av en nordafrikansk martyr, även i formen Fidelis, på dagens datum någon gång före 1766, då det utgick, och ersatte det äldre Theodorus.
    • Gerd – Namnet infördes på dagens datum 1986 och har funnits där sedan dess.
    • Gerda – Namnet infördes på dagens datum 1901 och har funnits där sedan dess.
    • Theodorus – Namnet fanns på dagens datum någon gång före 1766, men utgick och ersattes innan detta år av Fides.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1766 – Theodorus och Fides eller Fideles
    • 1766–1900 – Axel
    • 1901–1985 – Gerda
    • 1986–1992 – Gerda, Gerd och Anngerd
    • 1993–2000 – Gerda och Gerd
    • Från 2001 – Gerda och Gerd

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards