En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Alexander - 28 mars 2010 23:33

Ja då har denna dagen åxå tagit slut och det är dax för att lägga sig.

Men lite måste jag hinna skriva i min blogg ändå ju så att ni har något att läsa fast det många gånger bara är strunt jag skriver.


Idag har det varit en slappe dag som så många andra söndagar i mitt liv.

Normalkt när jag var yngre så låg man bakfull hela söndagen och mådde skit och hade ångerst men det är slut med det nu när man har familj. Händer kanske 3-5 ggr om året nu.

Jag inte för att jag blev familje far pricis det var dåck 12 årsen det hände.

Man är ju dubbel far så att säga =)

Men det har inte varit lika kul att gå ut och festa nuförtiden som det var innan, kan väll hända ibland att man är ute när man besöker en storstad eller något men inte i lilla Torsby. Här finns ju inget som passar en kille på 36 snart jo klart gammeltjoa kan det ju vara isåfall ( Lasse Stefans ). Nä skämt o sido e väll inget fel på det men är man van att festa låss riktigt i lite större städer så vafan. Jag är van vi Halmstad och Göteborg eller Båstad på sommaren, inget annat att göra än att bara nöja sig vid läge.

Sen orkar man ju inte hänga med längre nu fan är ju trött vid 23 tiden och vill hem när klockan är 1 det är ju då som livet brukar ta tag i en annars.


Nä lika bra att gilla läget och ta det som det är, får väll njuta av livet i all sin stillhet nu och kolla på mina grabbar när dom är ute och svänger sina lurviga.

Men vi får väll hoppas att det tar ett tag till innan dess iallafall 3 år till innan han kommer hem på fyllan, men vem vet jag var inet så gammal innan jag kom hem i onyktert tillstånd.


Skit samma livet leker och jag har iallafall hälften av hälsan i behåll och får nöja mig så ett atg till innan jag ska 3m under jord.

Har ju ett gäng år kvar tills dess får vi hoppas.


Nä nu alla människor som sitter uppe nu e det dax att sova en sväng, hörs i mon

Av Alexander - 28 mars 2010 22:07

Äntligen är det färdigt.

Jag har haft ett JÄVLA bråk med min skrivare då jag har på egen hand försökt att installera den igen då det hände något när jag bytte virusprogram sisst.

Men skam den som ger sig i den datoriserade världen.

Jag vann kan jag medela efter väl valda ord och svordommar på en gång och gap och skrik på allt och alla.

Skrivarn ska vara glad att jag har en kärring som stog på dennas sida, annars hade den och datorn åkt ut genom fönstret och då menar jag oöppnat och genom allt.

Men nu är vi nog vänner igen tills den inte vill som jag för då åker den UT detta är ett löfte.


Hur som så funkar den nu och jag är nöjd som en filbunke och kan skriva ut det jag vill så vi får se hur det blir framöver.


Nu ska jag bara bråka med datorn en stund för den har fått för sig att sluta ladda och så kommer det upp en ruta där det står att "explorer slutat att fungera"

men när jag trycker på x så funkar det igen fattar inte ett skit.

Kanske inte så konstigt för så här har det alltid varit, jag och datorer funkar inte ihop. Så man får ju vänja sig att så är det bara och ta det som en vardags sak.

Men ska jag var helt ärlig så HATAR jag datorer och den nya tekniken för inget funkar och så gör dessa onda ting som dom vill ändå.

Jag tror att det är därför jag börjar bli tunn hårig för alla bekymmer som det har skapat mig genom åren.

Nä tacka vet jag papper och mappar som det var förr, Jag kommer ihåg när man ringde till en myndighet så sa dom alltid vänta så ska jag hitta din mapp.

Men nu så får man höra från alla håll vänta datorn är så seg idag eller nej du får ringa i mon då sysstemet ligger nere pga att någon hackat in sig i det.


FAN vad drygt, nä jag väntar på att it bubblan spricker silken panik det kommer att bli.


NÄ nu kan jag inte skriva mer om detta så tills vi ses igen ha det

Av Alexander - 28 mars 2010 20:23

... MEN GLÄDJEN VÄNDS TILL SORG Körmedlemmarna i T
... MEN GLÄDJEN VÄNDS TILL SORG Körmedlemmarna i Team Gyllenhammar gråter och kramar om varandra efter att ha fått reda på att de inte alls är kvar – utan i stället har åkt ut. ”Det är inte roligt. Jag hoppas verkligen inte att det här händer någon mer kör”, säger Ralf Gyllenhammar.
Foto: LASSE ALLARD

”Skandal, TV4”

Grov miss i ”Körslaget” – Gry läste upp fel lag som förlorare i direktsändningen

Glädjen vändes till sorg och ilska.

Direktsändningen av ”Körslaget” i TV4 slutade i kaos och förvirring efter att fel resultat lästs upp.

– Det är en skandal, säger en medlem i Ralf Gyllenhammars kör.

Sju körer skulle i går bli sex i ”Körslaget” i TV4.

Men sändningen slutade i total förvirring när fel slutresultat lästes upp.

Programledaren Gry Forsell, 37, meddelade först tv-tittarna att Team Rongedal tvingades lämna tävlingen. En halv minut senare säger hon med blicken in i tv-kameran:

– Döda mig inte nu för det här. Det är Team Rongedal som är kvar.

Efter sändningen var hon skakad över att ha fått fel resultat i öronsnäckan.

”Jag blev helt blank”

– Jag hoppas bara att ingen tror att det var mitt fel, de sa fel i örat. De sa att ”de som gick vidare är Team Gyllenhammar”, sedan sa de direkt ”nej, vi sa fel!”, säger hon.

– Jag blev helt blank. Det är det sjukaste jag varit med om, det var som om jag drömde. ”Det här händer inte” tänkte jag.

Ilskan och besvikelsen efter TV4-blundern var stor hos både Team Rongedal och Team Gyllenhammar. Körmedlemmarna tröstade varandra och flera hade tårar i ögonen.

– Det är skandal och känns så trist, säger en körmedlem i Team Gyllenhammar.

Ralf Gyllenhammar, 43, var också besviken efter att glädjen vänts till sorg.

– Det är snöpligt och väldigt konstigt. Det är klart att det här händer när jag är med, det är inte roligt. Jag hoppas verkligen inte att det här händer någon mer kör, det är verkligen inte skoj.

Magnus och Henrik Rongedal använde betydligt starkare ord efter kaoset.

– Det här är en sån skandal, säger Henrik.

– Det här är jättedåligt och jag är skitförbannad. En ursäkt till Team Gyllenhammar och en ursäkt till Team Rongedal är ta mig fan på sin plats, fortsätter Magnus.

”Det är omänskligt”

Själva förstod de att de fick vara kvar först när Team Gyllenhammar började sjunga sin låt som

avslutning på programmet.

– TV4 måste garantera att det här inte händer igen. Är man osäker så får man dubbelkolla, man levererar inte fel svar. Det är omänskligt och inte värdigt, säger Magnus.

– Det är någon som misslyckats kapitalt här. Det här är för jävligt faktiskt, säger Henrik.


Men vafan kan man inte höra fel eller säga fel i detta land eller.

Det är fullt männskligt att säga fel eller att tyda något på ett annat vis.


Men skit i det nu, om man orkar titta på detta prog så får man ju stå ut med alla fel och brister.

Själv så har jag slutat kolla på det pga att det har spårat ut helt och det är ingen underhållning längre för mig.


Men det är ju inget att skriva om i tidningarna häller finns ju annat att skriva om.


Av Alexander - 28 mars 2010 15:25

Hatar söndagar, varför undrar ni jag det ska jag säga.

För det första så finns det inget att göra en söndag som är kul.

Sen vet jag inte men det känns som en slappe dag iallafall och det är inget kul.


Var hos en bekant innan och fick i mig lite kaffe och satt o snackade lite skit ocm dittan och dattan.

Vi bytte lite ider om lite affärer som kan vara intresanta och så, ja ni vet vad jag menar iallafall ni som vet vem jag är. Man är ju killen som alltid har massa ider om allt och inget och kommer oftast inte längre än till ider =)


Hur som så är jag hemma och det luktar inte hallon här kan jag medela då Kärringen gör egen RÄK SOPPA fy fan vad hämskt det är.

Men det är hon som ska äta det och jag får väll ta något annat från frysen eller så åker jag och hämtar en PIZZA  till mig.


Nä nu måste jag dra från köket luktar fan rent ut sagt så hej på ett tag till doften gått ut. =(

Av Alexander - 28 mars 2010 11:55

Ja då var vi nne i den så kallade Sommartiden när vi har ställt fram klockat en timme. Men vafan kan man inte kalla det för något annat än sommar och vintertid.


När jag vaknade i mårse så var det ju fan inte sommar, mulet och kallt och lite disigt. Så någon sommar vetefan om jag ska hålla med om, men det kommer väll så småningom att bli sommar i detta avlånga land eller.


Hur som Hade tänkt att jag skulle göra det som jag skulle gjort i går, åka till en bekant och ta en kaffe och snacka lite skit i ett på timmar som det brukar bli när vi kommer igång.

Bara hoppas att han är hemma och inte gör så mycket idag, vem vet han kanske ligger i sängen och vilar då han var uppe sent såg jag =)

Skämt och sidar, det är klart att jag ringer honnom innan jag tar och åker dig. Det är ju tur att alla har mobiltelefon i dagen läge så man slipper åka flera mil och ingen hemma.


Nä nu ska jag käka lite frulle och så men kommer garanterat att skriva iigen under dagen .

Av Alexander - 28 mars 2010 11:50

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Malkolm och Morgan
  • Föregående i bokstavsordning
    • Elma – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 2001.
    • Elmer – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 2001.
    • Malchus – Namnet fanns, till minne av en martyr från 200-talet, även i formen Malkus, på dagens datum fram till 1901, då det utgick.
    • Malkolm – Namnet infördes på dagens datum 1901 och fanns där fram till 1993, då det flyttades till 28 november. 2001 flyttades det dock tillbaka till dagens datum.
    • Morgan – Namnet infördes 1986 på 11 november. 1993 flyttades det till 22 september och 2001 till dagens datum.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1901 – Malchus eller Malkus
    • 1901–1985 – Malkolm
    • 1986–1992 – Malkolm, Elma och Elmer
    • 1993–2000 – Elma och Elmer
    • Från 2001 – Malkolm och Morgan
Av Alexander - 28 mars 2010 00:04

Jaha då var natten här och jag är vaken.

Kollade på en film innan rätt så bra The long kiss goodnight med Samuel L Jackson

och Geena Davis.  Jag har säkert sett den en massa gånger då den är från 96 men ändå den är BRA.


Käkat lite gottgott med ungarna och kärringen bet blev lite fäkor vitt bröd och vin.

Ja ni som vet lite så vet ni åxå vad vitt vin och räkor gör.

Om inte så kan jag inte skriva det här då det finns vissa som läser bloggarna som inte har åldern inne =)

Och så är det barnförbjudet.


Hur som det börjar dra ihop sig för sängen då jag är trött haft en jävla huvudvärk idag och det sliter fan på kroppen.

Skulle varit en sväng hoss en bekant på en kopp kaffe men så blev inte fallet utan jag har nästan bara varit sängliggande idag förutom lite mek med en moppe och så var jag och handlade potatis och lök från en lastbil som brukar komma förbi lite då och då. Han är jävligt billig 120:- 20kg potatis och 60:- 10kg lök.

Nu dröjer det en månad innan han dyker upp igen så då var det lika bra och handla nu.


Vi får se vad dagen säger i mon om mitt huvud fixat sig eller ej, ska se om jag kommer till min bekant då istället så jag får en god kopp kaffe.

Det är han ska vara hemma förståss annars kan det bli knepigt att få kaffe.


Nähä gott folk nu ses vi i mon TJA

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Skapa flashcards