En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

VART ÄRSVERIGE PÅ VÄG !!!!!!!!!

Av Alexander - 30 mars 2010 12:13

78 årig Kvinna allvarligt skadad efter bråk på parkering !!

Nu jagar polisen gärningsmannen

Mannen blev rasande när det äldre paret i 70-årsåldern tutade på honom vid parkeringen.

Och misshandlade båda så grovt att kvinnan fördes med livshotande skador till sjukhus.

Nu jagas mannen av polisen.

– Vi efterlyser alla vittnesuppgifter vi kan få, säger Cindy Schönström-Larsson på Skånepolisen.

Polisen fick först in larmet om en trafikolycka vid Hemköp inne i Landskrona strax efter tvåtiden på måndagen.

Men det var mycket värre.

En dispyt vid mataffärens parkeringsplats hade urartat fullständigt.

Bråk på parkeringen

– Det äldre paret skulle parkera sin bil, och uppfattar att en annan bil står i vägen. Då tutar de till och parkerar. Men mannen i den andra bilen vevar ner rutan och frågar varför de tutade, och en ordväxling uppstår, säger Mikael Persson, informatör på Skånepolisen.

Mannen, i 20-30 årsåldern, blev så rasande att han slängde upp bildörren på den 71-årige mannen – som ramlade omkull.

Den yngre mannen började därefter slå åldringen upprepade gånger.

Den äldre mannens 78-åriga fru försökte gå emellan – men blev själv slagen i ansiktet och svimmade.

Gärningsmannen flydde sedan från platsen i sin bil.

Livshotande skador

Den 71-årige mannen chockades svårt och fördes till Lunds universitetssjukhus med skador i ansiktet och smärtor i ryggen.

För frun gick det mycket värre än så.

Hon fördes med livshotande skador till Lunds universitetssjukhus där hon i går kväll opererades på intensivvårdsavdelning. På tisdagsmorgonen hade hennes tillstånd förbättras men hon vårdades fortfarande för allvarliga skador.

Flydde

Den yngre mannen flydde efter misshandeln från parkeringen i en äldre tvådörrars röd Toyota eller Mazda med tonade bakrutor.

Polisen har sökt efter honom hela natten, utan resultat. Han uppges vara i 20-årsåldern och bar en vit huvudbonad vid händelsen.

– Vi har fått in en del uppgifter som pekar åt ett visst håll, men vi är fortfarande inte hundraprocentigt säkra på vem den här mannen är, säger Cindy Schönström-Larsson.

Nu efterlyser polisen hjälp från allmänheten.

– Vi är äldigt angelägna om att få tag på den här mannen, så vi är tacksamma för alla uppgifter vi kan få in.

Den efterlyste mannen misstänks för grov misshandel.

Parets hade även med sig en hund till parkeringen. Den har omhändertagits av polisen och mår bra.


Hoppas det Jäveln åker dit. För så här gör man inte i sverige. Detta är ju fan inte klokt att misshandla gamla människor på detta vis eller för den delel misshandla människor överhuvudtaget är fel.

Men att gå på en gammal kvinna, jag har blivit uppfostrad till att man ska ha respekt till de äldre i Sverig.

Skulle jag få tag på en sådan jävel så fan ta honnom det kan jag låva.


Hoppas att hans namn och person nr kommer ut i offentliga register så ska jag lägga ut det på nätet var så säkra.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 23 juli 2011 19:34

Jaha då var man här igen då, som vissa av er vet så har jag varit borta ett tag från detta med blogg o allNä t. Har inte haft tid med att sitta o skriva en massa och vet inte vad jag skulle ha skrivit då. Händer inte så mycket förutom att jag har...

Av Alexander - 31 mars 2011 18:29

Ja ni läste rätt, jag må vara ett svin, idiot, elak och även egoist eller tillockmed MANSGRIS. Men när det kommer på fråga om att jag försörjer min familj så kan jag berätta att jag inte är detta. Jag ser alltid till att min familj har det bra och må...

Av Alexander - 13 mars 2011 13:40

  Helgdagar Gregoriusdagen, förr firad till minne av Gregorius den store (1882 flyttad från 12 mars) Dagens namn I den svenska almanackan Nuvarande – Greger Föregående i bokstavsordning Ernestus – Namnet fanns på dagens d...

Av Alexander - 11 mars 2011 18:04

Ja denna dagen var inge bra alls. Som jag skrev på FB i mårse så var jag inte alls på banan för att åka  o jobba. Lite febrig och mådde skit med värk o annat.   Hur som så började dagen illa då jag skulle såga upp ett dörr hål i en vägg. Så jag b...

Av Alexander - 10 mars 2011 12:09

Då sitter man på jobbet och har middag, ja det är inte så mycket utan bara några mackor med ost och lite kaffe. Men det få ju räcka ska ju inte vara någon lyx att jobba eller. Sitter i Båstad och renoverar FD Arbetsförmedlingen så att Soc kan flytt...

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards