En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Direktlänk till inlägg 10 juni 2010

16-åring våldtogs på festen ( se stämningen )

Av Alexander - 10 juni 2010 00:23

Stängdes in i ett rum av tre män

Den 16-åriga flickan stängdes in och våldtogs brutalt av tre män – mitt under festen. En stund senare gjorde de om övergreppet en gång till.

Nu åtalas tre 19-åringar för de grova gruppvåldtäkterna.

Ett stort antal människor ska ha varit på festen i Tumba i Stockholm i början av april.

Den 16-åriga flickan har i polisförhör berättat att hon stängdes in i ett rum, där tre män höll fast henne, vaktade dörren, och turades om att våldta henne.

Höll fast henne

Efter att festen fortsatt en stund ska männen ha upprepat våldtäkten och då även satt sig över hennes ansikte för att hålla henne stilla.

Andra gången hördes skrik från rummet och en av gästerna slog in dörren.

– Flickan mår väldigt dåligt av det hon har blivit utsatt för. Och de här killarna har utnyttjat hennes situation på ett väldigt obehagligt sätt, säger 16-åringens målsägarbiträde Vivika Lebsund.

Skrev på Facebook

Tre män, alla 19 år gamla, åtalades vid Södertörns tingsrätt i går, misstänkta för gruppvåldtäkten.

Bevisningen omfattar bland annat Facebookinlägg, telefonavlyssning och sms-konversationer mellan de misstänkta, underkläder, och flickans leggings som någon skrivit ”Fuck you BITCH” på.

Enligt åtalet har de misstänkta visat ”särskild hänsynslöshet och råhet” och våldtäkten bedöms därför som grov.

– Det är framför allt för att man hållit henne instängd och frihetsberövad, och vid upprepade tillfällen våldtagit henne, säger kammaråklagare Jerker Asplund.

De åtalade förnekar brott. Rättegången påbörjas i nästa vecka

Tre åtalade för grov våldtäkt i Tumba

Tre män står åtalade vid Södertörns tingsrätt misstänkta för att den 3 april 2010 i en lägenhet på Storvretsvägen i Tumba tillsammans och i samförstånd genom våld vid två olika tillfällen tvingat en flicka till att genomföra orala och vaginala samlag med dem.

Vid det första tillfället skall de tre åtalade männen, enligt stämningsansökan, haft vaginalt och oralt samlag med flickan. Våldet skall ha bestått i att alla tre hållit fast henne i armar och ben för att betvinga hennes motstånd. Under våldtäkten skall någon av de tre åtalade männen hållit för dörren till det rum där våldtäkten begicks så att flickan inte kunde komma ut.
Flickan skall vid det tillfälle sagt till de åtalade männen att hon inte velat ha sex med dem samt sparkat den ena av männen från sängen där övergreppet skedde för att markera att hon inte velat detta.

 Vid det andra tillfället skall en av de tre hållit fast i henne och suttit på flickans armar och över hennes ansikte och därigenom betvingat hennes motstånd. Samtidigt skall orala och vaginala samlag genomförts av de åtalade männen. Även vid detta tillfälle skall en av gärningsmännen ha hållit för dörren till det rum där våldtäkten begicks så att flickan inte kunnat komma ut och därigenom även hindrat andra personer på festen från att komma in i rummet och hjälpa henne.
Enligt stämningsansökan skall gärningsmännen ha turats om att utöva våld, hålla för dörren och ha orala och vaginala samlag med flickan.

Enligt åklagaren skall flickan åsamkats ett flertal rodnader och blånader på armar, ben och kropp av våldet.

Åklagaren anser att våldtäkten är att betrakta som grov då det varit flera gärningsmän som samtidigt våldtagit flickan och att gärningsmännen med hänsyn till tillvägagångssättet visat särskild hänsynslöshet och råhet.

Åtalade vid Södertörns tingsrätt:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 23 juli 2011 19:34

Jaha då var man här igen då, som vissa av er vet så har jag varit borta ett tag från detta med blogg o allNä t. Har inte haft tid med att sitta o skriva en massa och vet inte vad jag skulle ha skrivit då. Händer inte så mycket förutom att jag har...

Av Alexander - 31 mars 2011 18:29

Ja ni läste rätt, jag må vara ett svin, idiot, elak och även egoist eller tillockmed MANSGRIS. Men när det kommer på fråga om att jag försörjer min familj så kan jag berätta att jag inte är detta. Jag ser alltid till att min familj har det bra och må...

Av Alexander - 13 mars 2011 13:40

  Helgdagar Gregoriusdagen, förr firad till minne av Gregorius den store (1882 flyttad från 12 mars) Dagens namn I den svenska almanackan Nuvarande – Greger Föregående i bokstavsordning Ernestus – Namnet fanns på dagens d...

Av Alexander - 11 mars 2011 18:04

Ja denna dagen var inge bra alls. Som jag skrev på FB i mårse så var jag inte alls på banan för att åka  o jobba. Lite febrig och mådde skit med värk o annat.   Hur som så började dagen illa då jag skulle såga upp ett dörr hål i en vägg. Så jag b...

Av Alexander - 10 mars 2011 12:09

Då sitter man på jobbet och har middag, ja det är inte så mycket utan bara några mackor med ost och lite kaffe. Men det få ju räcka ska ju inte vara någon lyx att jobba eller. Sitter i Båstad och renoverar FD Arbetsförmedlingen så att Soc kan flytt...

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards