En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Direktlänk till inlägg 25 juni 2010

Dax att gnälla lite !!!

Av Alexander - 25 juni 2010 01:06

Ja ni läste rätt, e dax att gnälla lite inatt var ju ett tag sen jag gjorde det.


Skilnaden är bara att nu kommer jag få en massa skit från alla håll o kanter över detta då jag kommer att trampa en massa folk på tårna.


Det ska handla om ÖVERVIKT


Jag är så jävla sur och förbannad på folk som är överviktiga och tjocka, inte för att dom har den kroppsbyggnaden som dom har. Utan för att dom gnäller på sin egna kropp om hur det ser ut och att dom väger för mycket.

Sen finns det vissa som äter en middag som är stor nog för att föda 2 pers o inte nog med det efter bara 1 timme så kan dom trycka i sig något annat pga att dom är sugna på något.

Va fan e det, tänk om man ska gå omkring o äta något bara för att man e sugen på det. Skulle sluta med att alla gick omkring o åt på div saker allt från grillat till selleri.

Eller drick läsk helatiden för att man är sugen på det.


Nä nu får det fan vara nog att lyssna på dessa dumheter. Ta för fan tag i era liv o gör något åt det istället för att gnälla.


Sen kan jag fatta att det kan finnas sjukdommar och mediciner i detta med och att vissa får depritioner o tröstäter av vissa anledningar.

Men dom brukar inte klaga på att dom måste gå ner i vikt heller eller att dom är överviktiga.


Det som jag iriterar mig på är detta ätande och sedan säga att det inte är så farligt då det inte innehåller så mycket av det ena o andra. Inte det  de handlar om.

Fattar inte folk att magsäcken funkar som en balong. Ju mer man stoppar i den ju större blir den och den töjer sig med tiden och man blir konstant hungrig. Så det spelar ingen råll hur mycket man äter sen.

Därför gör så många människor magoperationer nuförtiden. Detta innebär att dom krymper magensäcken så att det inte behövs så mycket för att bli mätt.


Men hur som så ska jag påpeka att var och en får se hut som dom vill och så men förfan gnäll inte om hur du ser ut. Vi andra tycker bara att det är jobbigt att höra på det.

Det finns fina figurer som är mulliga men då hänger det inte en massa överskotts kilo på kropper.

Som sedan är svår att få bort.


Ni som undrar så är jag därimot tvärt om, inte överviktig utan smal.

Jag har en enorm ämnesomsättning så jag har väldiga problem att gå upp i vikt tråtts att jag äter som en häst och säkert 6-7 ggr om dagen.

Det bästa som finns är som nu äta en massa saker som tex 5 mackor med skinka,ost, senap, på en o samma mack. Till detta så tar man en stor skål med fil o socker.


Ni undrar säkert hur jag kan sitta o bara skriva detta utan fackta men jag har det.

Jag lever med en som funkar på detta sättet, hon har tjatat i ca 9år om att hon ska gå ner i vikt men inget händer uten tvärt om.

Och detta kan hon inte fatta för hon äter ju inte säger hon men när man kollar lite på det så tycker jag att det är alltid något som går in i den munnen och man påpekar det så går hon i försvars ställning direkt. DET GÖR JAG INTE ALLS DET  JAG HAR JU BARA OCH DET VAR JU ETT TAG SEN OCH NEJ JAG TOG BARA EN LITE BIT MAT, eller liknande gapar hon om.


Väl när man säger att hon måste röra lite på sig så hör man ju bara att det inte går och att vädret är fel o hon har ont i div leder o ställen. Tror säkert det är fler än jag som har hört dessa ursäckter i sina dar.

Men vill man inte o trivs i sin kropp så ska man skita i det men FÖRFAN gnäll inte om det då.

Håll det för er själva så vi andra i närheten slipper lyssna på det.


Nu orkar jag inte mer då jag bara blir surare och nu ska jag nog ta en stor skål med glass o lägga mig i sängen o kolla på tv.

 
 
susanna55

susanna55

25 juni 2010 09:24

Instämmer helt med vad du säger. Jag är skittrött på folk som klagar över vikten men inte gör ett förbaskat dugg för att fixa den. Själv är jag anhängare till LCHF numera, men har aldrig haft viktproblem. Men måste säga att den typen av mathållning är toppen, hela kroppen mår bättre av fettet, sover bättre, lindrar inflammationer överallt o.s.v Massor av info att hämta i Annika Dahlkvists blogg. Eller varför inte läsa Fettskrämd av Lars Erik Litsfeldt, så bra!!! Sätt den i händerna på din kvinna! Blir lika irriterad på folk som har ont överallt och inte söker adekvat hjälp! Själv fixar jag smärtan hos kiropraktorn, som har största kunskapen om muskler, leder och nerver. Numera SER jag när folk har snedställningar i kroppen, och uppmanar dom att gå till kiro, för jag VET att dom kommer att bli bättre. Men det verkar som att folk vill inte ta tag i saker, eller pröva sig fram. Det saknas både nyfikenhet och vilja, dessutom är dom rädda! Inget får förändras, vare sig vikten eller hälsan, det är sååå otäckt!!! Fan vad trött jag blir...

http://susanna55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 23 juli 2011 19:34

Jaha då var man här igen då, som vissa av er vet så har jag varit borta ett tag från detta med blogg o allNä t. Har inte haft tid med att sitta o skriva en massa och vet inte vad jag skulle ha skrivit då. Händer inte så mycket förutom att jag har...

Av Alexander - 31 mars 2011 18:29

Ja ni läste rätt, jag må vara ett svin, idiot, elak och även egoist eller tillockmed MANSGRIS. Men när det kommer på fråga om att jag försörjer min familj så kan jag berätta att jag inte är detta. Jag ser alltid till att min familj har det bra och må...

Av Alexander - 13 mars 2011 13:40

  Helgdagar Gregoriusdagen, förr firad till minne av Gregorius den store (1882 flyttad från 12 mars) Dagens namn I den svenska almanackan Nuvarande – Greger Föregående i bokstavsordning Ernestus – Namnet fanns på dagens d...

Av Alexander - 11 mars 2011 18:04

Ja denna dagen var inge bra alls. Som jag skrev på FB i mårse så var jag inte alls på banan för att åka  o jobba. Lite febrig och mådde skit med värk o annat.   Hur som så började dagen illa då jag skulle såga upp ett dörr hål i en vägg. Så jag b...

Av Alexander - 10 mars 2011 12:09

Då sitter man på jobbet och har middag, ja det är inte så mycket utan bara några mackor med ost och lite kaffe. Men det få ju räcka ska ju inte vara någon lyx att jobba eller. Sitter i Båstad och renoverar FD Arbetsförmedlingen så att Soc kan flytt...

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards