En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg under juli 2010

Av Alexander - 31 juli 2010 21:58

Idag har det varit lugnt hela dagen. Rensat lander o rabbater från ogräs och fixat lite här o där. Fick även gödslat landet med hönsskit sen har jag även planterat om mina kära tomatplantor och gurka som jag har på balkongen. Även dom har fått en släng av häneskit i jorden.

Kan ju medela att det luktar inte HALLON de där skiten, går ju fan inte att vara på balkongen o röka ens. FYFAN vad det stinker men bra kräm e det iallafall i detta, rena anabola för växter som sagt.

Sen kom älsta grabben med en bekant, brandchefen i torsby hit o käkade mat.

Det bet blev grillad karebit på 2,5kg  o nypotatis från landet med god rödvinsås o sallad, lite vitlöksbröd o annat gott. Detta var uppskattat o han blev mätt som sagt o det var ju huvudsaken detta att det skulle vara gott. Men fan vilken tid det tar att grilla den biten ca 3 timmar på grillen, men det gjorde ju inget ju fler öl fick jag i mig medans jag stog där o jöt av grilling.


Nu så nalkas kvällen o jag ska väll gå o kolla på film med KÄRRINGEN då vi är barnlediga så vem vet vad det kan bli för go film =), nej skojar bara inget sånt nu är ju för gammal för det o så orkar jag inte. Förbereder mig för resan ner till Halmstad igen på måndag för jag vet att det kommer bli hårt arbete när jag kommer ner.

Om jag ska hinna med det som ska göras, skulle tippa på att jag kommer få jobba ca 20 timmars pass i minst en vecka för att hinna med det som ska göras innan nästa man kommer o jag ska till nästa jobb. Men men så är det och det är bara att gilla läget hela vägen.


Nä nu ska jag in o klappa kärringen på rumpan o kolla om hon är trött eller inte o sätta på en film som vi ska se.

Så tja o hej hörs säker igen

Av Alexander - 31 juli 2010 01:50

Fan vad det är tråkigt att komma hem efter att man har jobbat o slitit för familjen i ca 10 dagar. Ja jag menar slitit, min rygg har lagt av helt så jag e tvungen att gå på kraftiga värktabletter och så har 2 kotor skenat iväg ut ur ryggen på mig detta syns väl när man inte har någon tröja.

Så väl hemma o man vi ha lite kul med familjen så är den store grabben hoss en bekant och den lilla lämnade jag i Halmstad då han ville det.

Och sisst men inte MINST så ligge kärringen o sover och jag sitter uppe som vanligt.


Men jag har ju gjort henne glad idag då hon fått en tvättmaskin som jag kopplat in i dag och nytt ljus i badrummet. så nu behöver hon inte vara beroende av tvättstugan längre.

Hur som så tycker jag att det är tråkigt att komma hem så här när det inte händer ett JÄVLA skit och man bara sitter här som några andra JÄVLA pansionärer och glor.

Ända positiva är maten idag, det blev kinisik wok som jag fixade till med kyckling o lite krönt o gult somt rött och vatten kastanjer och ris mm.

Och så en flaska vin då ju kan ju inte glömma det VÄLL.

Men som sagt varför ska jag hem om det är så här, kan int efatta att det ska vara ett sånt tjat om att jag ska komma hem om det ska sovas hela tiden och att vi inte ska göra ett skit när jag e hemma.

Om det inte vore för att den stora grabben ska till röntgen igen på måndag så hade jag åkt tillbaka ner till Halmstad i mon och jobbat vidare, men det går ju inte då ju och sen mådte jag ha en tid på mån hos läkaren ang ryggen så att jag får ut andra tabletter och annat skit så jag kan jobba vidare fast det inte e bra.

Dom säger att jag kommer paja min rygg och att jag kanske kommer att få sitta i rullstol om något år om jag gör så här, men vem fan ska göra mitt jobb då om jag ska varva ner på det. Nej detta går inte ju.


Hur som så har jag inget mer att skriva nu så tja

Av Alexander - 24 juli 2010 15:58

Då har man lagat bilen ännu en gång, fast det visste jag att jag skulle få göra förr eller senare. Misstänkte förr

Men det gick bra att byta stabelesterings staget på vänster sida, så nu är det bara att kolla vart det läcker olja och om jag kan fixa det själv eller om jag ska åka till någon som kan det. Ja sen får jag inte glömma handbromsen heller är ännu en sak att fixa ju innan bes.


Lagade pappas husbil i dag med, genurator remmen hade gått av så vi fick sätta dit en ny. Inget allvarligt men det ska ju göras likt förbannat, återstår bara att sätta på ljud isolering i motorutrymmet och lite små fix innan den är som dom vill.


Nä nu e det dax att lägga sig under bilen igen o kolla om jag kan se vart oljan kommer ifrån.

Av Alexander - 23 juli 2010 12:20

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Emma
  • Föregående i bokstavsordning
    • Apollinaris – Namnet fanns på dagens datum före 1827 då det utgick till förmån för Emma. Apollinaris var till minne av en kristen missionär, som av Paulus sändes till Ravenna, där han blev både biskop och martyr,.
    • Elena – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 1993.
    • Emma – Namnet infördes på dagens datum 1827, för att hedra det svenska kronprinsparet Oscar (I):s och Josefinas andra barn, som föddes detta år och som kronprinsessan ville skulle heta Emma, om det blev en flicka. Det blev en pojke (Prins Gustaf), men Emma infördes ändå på dagens datum detta år och har funnits där sedan dess.
    • Emmy – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 2001.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1827 – Apollinaris
    • 1827–1900 – Emma
    • 1901–1985 – Emma
    • 1986–1992 – Emma, Elena och Emmy
    • 1993–2000 – Emma och Emmy
    • Från 2001 – Emma
Av Alexander - 23 juli 2010 01:22

Ja då var man i sin gamla hem stad Halmstad igen, inte för att det kommer bli en semestar utan mästa dels jobb. Var en press o köra ner idag, massa jävla turister o annat folk som inte kunde köra bil eller annat fordon. Men nu e vi här o stannar i ca 10 dagar eller mer vem vet idte jag o säkert inte du heller.

Klockan springer i en väldig fart så det börjar bli dax för sängen trotts att man inte e så där trött.

Fan det var varmt hela jävla vägen ner o som jag sa tog det ett bra tag att komma fram. En hund o en pojk som var varma o slitna när vi kom fram så nu ligger de o sover som grisarna gör när de föds.


En rolig sak som har hänt är när jag skrev om feminister i ett annat inlägg är att många tog det på ett väldigt FEL sätt eller så läste dom inte hela det inlägget noga.

Det var flertal kommentarer om detta, en del fattade jag inte o andra var så sjuka att det inte e värt att lägga ut här.

Ett handlade om att jag MÅSTE leva i 2000 talet o att inte KÄRRINGAR ska vara hemma o ta mark plan. Och att man måste dela på sysslorna hemma om båda jobbar.

Men då ska jag skriva att det var inget snack o detta utan att det ska vara rättvist med allt o då menade jag allt. Om ni undrar så kan ni läsa inlägget sen och kommentera om ni vill så kan vi se hur många som tänker som jag o inte tar allt på ett JÄVLIGT fel sätt.

Den som skrev den dummast kommentaren skrev inte det på bloggen utan på min facebook så tyvär kan jag inte lägga in det här.

Hon har en konstig syn på detta med jämnstäldhet. Hon jobbar nog inte 100% om jag fattat rätt men han jobbar hela veckan i Norge o när han kommer hem så måste han hjälpa henne att städa o laga mat o alla andra sysslor i hemmet.

Vilket jag personligen tycker e fel men vore tacksam om jag fick veta vad ni tycker om det. RÄTT eller FEL.


Nä nu ska jag gå till sängs så tja alla som inte sover o godnatt

Av Alexander - 21 juli 2010 00:25

Ja vad fan är det feminist. Ett jävla tjat om detta hela jävla tiden, vart man än kommer eller åker ifrån så hör man att man inte är en FEMINIST eller en JÄVLA mans gris. OK kan väll hända att jag är men som jag ser det så tycker jag att detta börjar gå lite till överdrift.


Tänk så här.

Vi män har ingen egen gala som rosa bandet eller så. Det ända vi ser på denna gala är kvinnor som mist ett eller tyvär båda sina bröst. OK det är synd visst kan jag inte neka till att jag tycker. MEN vi män då är det inte synd om oss om vi drabbas av prostata canser. Kan lova att det inte e många kvinner eller yngre tjejer som vet vad det är i dagen läge.


Sen har vi det med att om en båt toex skulle börja sjunka. Vad skriker man då rödda alla KVINNOR o barn. Samma är det om ett hus börjar brinna rädda KVINNOR o barn först så får vi se hur många män det finns sen när allt brunnit klart.


I ett krig

Ner med alla KVINNOR o barn i skydds rum eller gropar, åter igen vad ska vi ta vägen då. TJa ni kan väll vänta tills det värsta e över så kan vi se hur många det finns kvar.


Ialla sådana här lägen så är det rädda KVINNOR o barn som kommer först.

Men sen kan det vara ett JÄVLA tjat om att vi män eller killar ska bli tvingade att ta PAPPA ledigt i en viss tid fast man kanske inte har råd att göra detta som man i sitt hus. Men det är ju klart att det har man enligt vår fina regering.


Tänk om man skulle skrika rädda alla MÄN o barn vilket jävla liv det skulle blivit på alla dessa FEMINISTER runt om i vårat avlånga land. Då skulle man bli kallad för både det en o de andra och inte vara värd en liten ynklig fis i rymden elnigt dessa människor.


Samma sak är det med att man ska öppna dörren åt en kvinna eller att mannen ska betala notan på resturangen vid en middag. Vafan e det, om man inte gör det så hör man ju hela tiden att det var en snål JÄVEL jag var ute med igår.

Vi kan ta ett annat exempel

KVINNA med barnvagn. Dom kräver att ma ska hjälpa dom upp för en trappa eller hjälpa dom ner. Samma ska är det om dom ska på en buss eller av. Sen finns det massa andra exempel att ta.

Men en man.

Ska kunnna allt detta själv, HERRE JÄVLAR om det inte går till så.

KOlla där vad ska han ut o göra med ett barn om han inte vet hur man ska göra i trappor eller på bussar eller dyligt.

Nä då kollar allar dessa FEMINISTER snett på en och bara skrattar.


Jag sitter inte här o säger att det inte ska vara lika för alla men då ska det fan vara det MAN som KVINNA spelar ingen råll


LIKA JOBB LIKA BETALT så är det bara inga JÄVLA undrantag på könen

För hur vi än vänder oss så har vi alla RÖVEN där bak.

Vissa kan en del yrken o vissa andra kan inte

Av Alexander - 18 juli 2010 10:57

Ja då var det dax att ta sig till jobbet nu när det är fint väder ute. Synd att det ska blås så in i HELVETE men man ska vara glad för det lilla säger dom ju.

Så nu är det måla som gäller hela dagen, ja det som är kvar av den iallafall. Kom upp sent i dag då jag haft så JÄVLA ont i ryggen hela natten och inte kommit till ro eller hittat rätt läge att ligga på. Men skit samma kommer ju fler nätter som jag kan sova på eller så får jag vänta tills jag dör, då kan jag sova hur mycket jag vill o lite till.

Nä nu är kaffet klart och jag e klar så då återstår väll bara att jag slutar att skriva och tar mig till jobbet en sväng.


Hej svej lever pastej

Av Alexander - 17 juli 2010 23:17

Ja då var man Gräsänkling igen då.

Kärringen jobbar o ungarna är i Stockholm hos min bror, så det är bara jag o hunden o katterna hemma. Det är rätt så skönt det med faktiskt.

Har nyss ätit en gorme middag, bestående av grillad kykling file och hemma gjord patatis sallad med egna potatis o egen odlad sallad. Så jag har njutit av denna kväll till fullo när jag e själv.

Idag har det inte hänt så mycket då det regnat, inte kunnat jobba så det fick bli att rensa landet ett tag. Det tog ca 4,5 timmar att göra det å då e jag inte klar ännu, men får ta det en annan dag för nu e det för mörkt att ge sig ut och sen är jag för mätt för att göra något.

Så nu blir det ett bad med en wirre o några bira, sen får man väll gå o lägga sig i sängen o kolla på film ett tag innan John blund tar över till i mon då lugnet e slut.

Lagom när detta hönder så ska jag till jobbet o göra det sissta om vädret tillåter det, enligt YR så ska det bli fint väder i mon så det är ett mindre bekymmer det. Sen på natten blir man änkling igen, åter en skön kväll blir det =)


Nä nu ser det ut som att badet är klart o ropar på mig, då e det dax att hälla upp wirren o lägga i isen o krypa ner en timme eller två vem vet kanske somnar Brrrrrrrrrrrrrrr så kalt det skulle bli att vakna där i mon.

Nä bäst att bara hälla upp en 12a nu o kanske ta en 6a senare när man e uppe =)


Så dax att dra tja o hej

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards