En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg under september 2010

Av Alexander - 20 september 2010 19:44

Demonstrationer mot SD 

Massdemonstrationer hålls i dag runt om i Sverige mot Sverigedemokraternas intåg i riksdagen.

Just nu pågår en jättedemonstration med minst 5 000 personer på Sergels torg i Stockholm.

– Jag vill att vi visar att vi inte stödjer rasism i vårat land, säger initiativtagaren till demonstrationen Felicia Margineanu.

Sergels torg i Stockholm är just nu täckt av människor, efter en uppmaning på Facebook.

Runt 5 000 människor har samlats. Gruppen är där för att visa att de inte stödjer att Sverigedemokraterna kommit in i riksdagen, skriver initiativtagaren Felicia Margineanu, 17 år, på Facebook.

Hon var under demonstrationen tacksam över att så många hade kommit.

– Jag vill att vi visar att vi inte stödjer rasism i vårat land, säger hon.

"Öppet samhälle"

Louise Dane, 24, är en av de som sökt sig till Sergels torg.

– För mig är det viktigt att visa att jag vill ha ett öppet samhälle där alla människor har samma rättigheter. Det var inte en manifestation för att krossa SD, utan för att visa att vi måste börja jobba med folks attityder, säger hon.

Även i andra delar av Sverige har människor samlats för att visa sitt missnöje mot Sverigedemokraterna. Göteborgare kallades till ett sorgetåg vid 18-tiden för att manifestera mot Sverigedemokraternas valframgångar. Manifestationen började från Götaplatsen och flera av deltagarna gick svartklädda till Järntorget.

Enligt uppskattningar från polisen handlade det om minst 1 500 demonstranter. Tystnaden var total i tåget, tills man svängde av på Vasagatan då man började skandera "stoppa rasismen".

Initiativtagare till manifestationen var ingen organisation utan ett kompisgäng på Facebook.

– Vi satt hemma och tittade på valvakan och blev bestörta över att SD kommit in riksdagen. Det känns som en begravning, säger Sanna Berntsson, 22, en i gruppen.

Lugn demonstration i Malmö

Runt 500 personer samlades också på måndagskvällen på Möllevångstorget i Malmö för samma syfte. Demonstranterna höll under lugna former tal för mer samarbete mellan människor.

Allt gick lugnt till väga under polisens överinseende


Hur fan kan man vara så dum att man gör en sågdan sak o tror att detta ska gå bra att demonstrera mot detta.

Jag har en fråga ang detta att dom fått så mycket mandat i landet, säger det inget för sig själv att det är något som är fel eller.

Vi har inte råd att ta hand om dom gammla eller se till att barnen har det bra i skolorna, tala inte om sjukvården.

Men NEJ ta in så mycket invandrare som det går o så ser vi vad som händer om några år.

Sen kan vi tala om alla andra länder, tex Norge, Finland som inte tar in så många nu. Är de rassar om jag får fråga.


SD säger vad vi alla tänker men inte vågar för att vi blir kallade rassar eller nassar för att vi tycker på ett visst sätt.


Hur skulle det se ut om svenskar åker ner till ett annat land o bygger upp en kyrka någon stanns där vi tycker den passar. Jo om vi fick för deras regering så skulle vi nog bara hinna bygga en dag innan den var riven eller upp eldad detta är ju fan bevisat.

Men hit ska dom komma o ta för sig av alla våra bidrag och allmose.

Dom jobbar här i sverige för en liten lön i några år och sen flyttat dom hem igen och har en fin pension där såm dom får härifrån.


Sen detta med att begå brott:

Om en människa i en familj begår ett brott så ska hela familjen straffas med omedelbar utvisning inom en vecka, detta kan jag gå med på att betala om det ska vara så. Kan säga att jag kommer få fan så många med mig på detta.


Nu tycker ni att jag är rasse men så är inte fallet.

Jag har många utlänska bekanta som tycker att det har gått förlångt nu och vi måsta börja tänka på oss och de som byggt upp detta land och inte skänka pengar till de som kommit hit nu.

Jag har även egen firma och jag ä ofte hemma hoss utlänningar som bott här i en JÄVLA massa år men ändå kan dom inte svenska eller förstår vad man säger.

FÖRFAN lär er detta när ni kommer hit och gjärna innan om ni ska vara här.


Nu börjar jag gå ett snäpp äver gränsen till rasse så nu lägger jag av att skriva mer.


Hoppas att jag inte trampat på för många fötter nu men jag kommer stå för detta jag säger och detta jag tycker i ett land somm detta.


DETTA SKRIVS AV EN SANN OCH STARK SYMPATISÖR TILL SD !!!!!!!!!!!!


Hoppas att det kommer in fler inom kort

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards