En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg under oktober 2010

Av Alexander - 31 oktober 2010 00:17

Nu undrar ni vad detta är för något !


Då ska jag försöka berätta det på ett änkelt sätt om jag kan.


Spinglo är ett nytt socialt nätverk som har fullt integrerande bonusplan, och det inehåller många helt unika system.

Medlemmar kommer att kunna skaffa nya medlemmar och på så sätt kvalificera sig för bra bonusar och ett stort prisbord där bara tanken sätter gränser.


Spinglo

Är kul, spännande och helt GRATIS och dessutom integrerat med FACEBOOK !

På ett litet nafs och en knapp tryckning så har du kopplat ihop Spinglo med Facebook. Detta gör att det blir mer spännande och roligare.

Man kan på så sätt synkronecera personuppgifter från facebook och göra spinglo mer personligt.


Här kan man både tävla mot sina vänner och mot andra, man kan se hur det går för sina vänner i tävlingar.

Att tävla i spinglo är både socialt, lokalt och globalt.


Så varför vänta med att gå med, gör det nu och börja så snart ni skrivit in er.


Gå in på länken nedan och kolla, sen måste ni få en inbjudnings kod av mig för att bli medlemmar.

Denna kod skickar jag till er nrä ni bett om den. Görs via komentarer så ska ni få den av mig .

www.spinglo.com


Låvar er att ni har inget att förlora på att gå med bara att tjäna eller varför inte ha kul.



Av Alexander - 27 oktober 2010 20:47

Blir man trött på folk som inte fattar att det är kväll eller. Som ringer mig vid denna tid och vill att man ska komma och kolla på jobb mitt i natten, sjukt ju.


Tyvär så ringer dom till en kille som inte kan säga nej när det gäller jobb och fix o don. Är väll bara att ta på sig kläderna igen och dra iväg o fixa lite igen även om klockan är 21:00.

Det var inte så jävla mycket så jag kan hoppas på att jag kommer hem till midnatt iallafall så att jag får sova lite innan jag ska börja igen vid 6.

I mon ska vi sätta en ny kamin och en ny skorsten på ett hus, hoppas att det inte regnar i då jag inte kan hitta mina regnkläder.


Men hur som så får jag ta och dra om jag ska hinna kolla på detta jobb och ev börja ikväll, det var ioförsig inomhus så jag börja med att fixa lite spakling och maskering på detta.

Det var en lätt renovering på en kåk som en kille köpt så det är lite o ta i om jag får säga mitt, men det får jag nog inte som det ser ut som.


Men har man inget annat för sig på kvällar och inget fridids intresse så kan man jobba och göra lite nytta.


Nä dax att sticka kan inte sitta här o dega.


PUSS O HEJ

Av Alexander - 25 oktober 2010 21:40

Ja denna dag har varit lysande tills nu och detta ska jag berätta för de som är intreserade. Ni andra kan sluta läsa HÄR.

Solen har lyst upp tillvaron till 100% i dag då min dag började ganska tidigt innan andra gick upp. När solen började komma fram så kunde man höra fågel kvitter i mångder och en och annan lastbil då ioförsig. Det jag började med i dag vare en vatten läcka sen ett el fel och lite annat som detta drog med sig.

Sen var det dax för att ta sig till sitt vanliga jobb.


Detta var på Bring i Halmstad och där skulle en dörr byggas till ett elskåp, även där var humöret på TOPP.

Förmiddagen gick och jag blev klar. I samma veva så ringde killen jag jobbar för och frågar om jag är klar, vilket jag svarade JAPP det är jag och hoppades på att jag skulle hinna äta lite innan det var dax att dra till nästa ställe.

Men ack vad jag bedrog mig med att bara funder på MAT. Jag hade inte hunnit äta eller dricka kaffe sen klockan var 5:30 så man var ju rätt så sugen vid den tiden.


Sagt o gjort så tog jag mig till nästa jobb där de andra var.

Det var time för att sätta en skorsten på ett 3,5 vånings hus, FATTA ATT DET ÄR HÖGT eller.

Men nu fick man ju inte backa när man sagt att man kan hjälpa till. 

Upp på stegen och börja min färd uppåt.

Pulsen stiger för varje steg jag tar och för varje våning jag kommer upp, men fan tänkte jag för mig själv upp ska jag för ner kommer man ju alltid på ett eller annat sätt =)


Väl uppe vid tak kanten så skulle man kravla sig upp på pannorna vilket fick min puls att gå fortare än en F1 Bil , jag krävlade mig som en sälunge upp på detta helvetes tak och fick tag på takstegen. Ni vet den som sotarna har när det går upp.


Efter att jag fick pustat och suckat och även känt efter om jag lagt en bakpotatis i brallan av rädsla så var jag uppe på mina nu skakande ben. De kändes som att jag tränat benen i 1000 timmar, med andra ord som spagetti men även så kan jag tänka mig att bambi hade sådana ben när han föddes.


Tankarna om att falla ner kom snabbare och snabbare då min största rädsla  för att rasa ner helt från ingen stanns ger mig en total blackout i skallen och jag känner hur benen börjar vika sig åt alla möjliga håll. Jag hukar mig ner och får tag i själva tacket och känner en viss säkerhet och kvicknar till i skallen igen.


Nä FAN häller att jag ska ner.

Nog för tat jag vet hur det känns att trilla ner 3,5 meter och landa på korsryggen o få åka till lasarettet men inte från denna höjd.


Vid denna pungt så har jag bestämt mig för tat klara denna uppgift och göra jobbet klart.

Upp på benen killen säger jag till mig själv och upp tar jag mig, går uppe på nocken och tar mig till platsen där skorstenen ska sitta.

Bara tanken på att vara på den höjden efter förra olyckan gör mig så JÄVLA LYCKLIG så ni kan ju bara ana.


Nu vet jag hur adrenalin knarkare känner sig när de pumpar sitt syke och styrka till MAX och över detta till och med. Fan vilken UNDERBAR känsla detta var, funderar på att åka upp i fjället och åka skidor, ja ni vet offpist som det så fint heter.  Inte för att jag är någon ingmar stenmark men det hade varit kul o prova.


Allt efter som vi byggde upp skorstenen så kom vi högre o höger upp, felet var bara att jag fick klättra på stegen på skorstenen uppåt o det var lite illa.

Efter ett tag så var jag tvungen att ta mig ner o spy då jag mådde så satans illa av så kallat sykisk stress och oro i kroppen.  Men efter en liten stund och lite vatten så var man där igen, ja klättra upp o upp o upp tills man nådde toppen av jobbet.


VILKEN lycka att få vara med om att påfresta kroppen på ett sådant vis. Lite udda men ändå en JÄVLIGT häftig kännsla.


Nu har jag inte tid med detta mer då jag fortfarand mår lite kasst av denna uppöevelse.


HEJ HOPP NU DRA JAG  !!!!!!!!!!


Av Alexander - 24 oktober 2010 18:41

Nu var det ett tag sen som jag satt här och skrev en massa skit som jag gjorde förr. Känner att det börjar bli dags igen att ta tag i detta nu när jag äntligen har fått tillbaka lite av min agrition som ligger o pumpar och far i kroppen.


Att det ska vara så svårt att kunna låta människor att vara lyckliga, nu undrar ni vad jag menar med detta.

Jo kan ta ett av mina exempel.


Träffade en gammal vän o kärlek nu i Torsdags och vi gick ut på krogen för att ta igen lite förlorad tid. Hela kvällen var och blev helt undrebar och rolig.

Men när det var dax att åka hem så började vi prata lite i taxin och det kom fram att min hälsa inte var i bästa laget som förr. Vad det är, är inget som jag vill skriva om här. Men de människor som känner mig väl vet vad det är.


Detta blev katastråf och hom blev både sur och ledsen på mig för att jag inget sagt innan vi gick ut.

Vi tog ett långt samtal över telefon och det slutade med att hon blev jätte ledsen och

lite sur på mig. Så jag får hoppas att hon hör av sig snart så att vi kan skita i detta som sagts och gjorts denna helg.


Hoppas att hon kan höra av sig snart så jag slipper ha ett så dåligt samvete på min kropp och att hon kan förlåta mig för att jag sårat henne så som jag gjorde.

Det var ju inte meningen att göra detta, det bara blev så när jag berättade hur jag ser på livet och vad som brukara göra mig lycklig i största allmänhet.


Nej jag begär inget stort jag tar livet som det är och tänker på alla andra framför mig själv. Det jag begär från andra människor är lycka och harmoni.


Om jag gör något för någon så begär jag inte några stora saker utan ett stort LEENDE i gengäld och detta ska väll inte vara så svårt.


Önska att alla kunde vara lyckliga och framför allt lyckliga när de ser att de kan göra mig lycklig.


Nä nu hinner jag inte mer då jag ska gå o käka lite till, ni vet sympati äta nu när man känner sig ur gängorna.


Puss på er alla vart ni nu är.



Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards