En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Direktlänk till inlägg 1 februari 2011

Varför

Av Alexander - 1 februari 2011 23:12

Ny kväll o natt.


Ska se hur jag ska få detta att låta bra det jag har i mina tankar just nu utan att folk tar mig på fel sätt.

Allt börjar med att det alltid är en massa tjafs om de ena och de andra. Med andra ord ett jävla tjat på att jag ska det hit o dit.

Men mitt liv då, är inte det lika viktigt som andras i min familj eller har jag fått det om bakfoten.    Och när man är borta och jobbar så hör man bara att det är så JÄVLA jobbigt och att hon vill att man ska komma hem för det känns ensamt.


Men sen när man kommit hem första natten så är allt  , men redan dagen efter så samma visa som det var innan man åkte    varför e det så tro.

Man har ju fan ingen lust med något för det spelar ingen roll hur man gör eller inte gör det blir fel oavsett vilket om man då inte gör vad hon har planerat att man eller vi ska göra. Känns som om hon planerar i 10-14 dagar på vad hon vill o gör en hel jävla lista och hon ser värkligen ut så här första morronen jag vaknar   

Samma är det så fort det kommer en räkning eller något i lådan. Då ska det tjatas om penger och åter pengar hela tiden. Men hur vore det om hon tog ett JÄVLA jobb själv och började tjäna lite pengar på egen hand.

Nä varför då,varför ska hon göra det. E så jävla synd om henne för hon har ju så ont och allt så hon får inte göra de ena eller de andra.

Mycket bättre att bara göra det man tycker känns bra och det är ju att leva ett liv där hon inte behöver jobba, ja nu är ju sanningen den att hon har ju en praktikplatts och får ju in en liten slant på ca 4500:- i månaden och vi har utgifter på ca 20000:-.


Och då kan det gnällas på att jag frågar om hon kan köpa cigg till mig och då kommer det ett upplägg som heter duga.  

- Varför ska jag betala dina cigg och öl med mina pengar för ?

-Va frågar jag, då kan vi vända på steken o fråga varför jag ska köpa kläder och bindor smink o annat till dig. Och varför ska jag betala hela hyran och massa annat när dina pengar e slut.


Nä inte för att jag e snål eller så. Men man ska inte komma o gnälla när man kan leva ett sådant liv som vissa gör o sen ha mage att vara snål på sina pengar när man vet att den andre parten betalar 3-4 ggr så mycket för att hon och barnen ska ha det bra hemma. Jag älskar att ge mina barn kärlek och det dom vill, men det jag inte kan axeptera är att man känner sig utnyttjad till 100% av den man bor ihop med.


Nu tänker ni så här, varför inte bara packa och dra därifrån om det ska vara på detta vis att man sitter och spyr galla över det man bor ihop med.


Jodå detta har varit på tapeten flertal ggr kan jag lova.

"Men" då är det ju så här, att de gånger som man tagit upp detta om att flytta isär så är det några saker som har en tendens att komma på tal.


Nu e ni nyfikna va ?


Sakerna kommer att komma i pungter.


1. vart ska jag få pengar ifrån

2. Hur ska jag ha råd att ha kvar denna bostad

3. Vem ska hjälpa mig med dittan o dattan

4. Du hatar mig va

5. Jaha så du har träffat en annan ( LJUG INTE )

6. Jag har ju inga möbler ju om du flyttar

7. Vem ska betala alla räkningar när de kommer

8. Jag har ju inte pengar till mat och så om du flyttar

9. Kan du hjälpa mig med lägenhet

10. Vem ska ha barnbidraget


När ni läser dessa punkter vad är det ni ser, ta en funderare och läs sen hur detta värkar............


Jo jag kan berätta hur jag ser på saken och hur jag känner mig.

JAG KÄNNER  MIG SOM EN JÄVLA MJÖLK KO.  PENGAR PENGAR PENGAR.


Hon tar mig bara för att hon inte kan försörja sig själv helt änkelt.


Men men det är ju mitt fel det åxå skulle jag tro.


Nä nu ska jag inte sitta här mer och tjata om hur jobbigt allt e och hur sur jag blivit i kväll men det är alltid skönt att få SPY galla så här en tisdag kväll.


Det heter ju som man bäddar får man ligga, bädda ja men liggandet är inte så vanligt nuförtiden om man inte vill ligga o mysa under en diskution om pengar räkningar eller hur elaka barnen varit under dagen   


Nä nu väntar snart sängen så vi hörs nog i mon igen.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 23 juli 2011 19:34

Jaha då var man här igen då, som vissa av er vet så har jag varit borta ett tag från detta med blogg o allNä t. Har inte haft tid med att sitta o skriva en massa och vet inte vad jag skulle ha skrivit då. Händer inte så mycket förutom att jag har...

Av Alexander - 31 mars 2011 18:29

Ja ni läste rätt, jag må vara ett svin, idiot, elak och även egoist eller tillockmed MANSGRIS. Men när det kommer på fråga om att jag försörjer min familj så kan jag berätta att jag inte är detta. Jag ser alltid till att min familj har det bra och må...

Av Alexander - 13 mars 2011 13:40

  Helgdagar Gregoriusdagen, förr firad till minne av Gregorius den store (1882 flyttad från 12 mars) Dagens namn I den svenska almanackan Nuvarande – Greger Föregående i bokstavsordning Ernestus – Namnet fanns på dagens d...

Av Alexander - 11 mars 2011 18:04

Ja denna dagen var inge bra alls. Som jag skrev på FB i mårse så var jag inte alls på banan för att åka  o jobba. Lite febrig och mådde skit med värk o annat.   Hur som så började dagen illa då jag skulle såga upp ett dörr hål i en vägg. Så jag b...

Av Alexander - 10 mars 2011 12:09

Då sitter man på jobbet och har middag, ja det är inte så mycket utan bara några mackor med ost och lite kaffe. Men det få ju räcka ska ju inte vara någon lyx att jobba eller. Sitter i Båstad och renoverar FD Arbetsförmedlingen så att Soc kan flytt...

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards