En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Jag må var ett svin !!!!

Av Alexander - 31 mars 2011 18:29

Ja ni läste rätt, jag må vara ett svin, idiot, elak och även egoist eller tillockmed MANSGRIS. Men när det kommer på fråga om att jag försörjer min familj så kan jag berätta att jag inte är detta. Jag ser alltid till att min familj har det bra och mår bra fast jag ligger ute och jobbar hela tiden.


Innan idag så var min fru tvungen att göra en liten operation på livmodern som tog en kvart att göra. Nu är det synd om henne för att jag inte kan ge henne det stöd hon vill ha och att jag inte är så jätte intreserad av vad som sagts och gjorts.

Hon vet att jag hatar sjukhus och att jag inte vill vara där om inte mitt liv står på spel, har nog sina förklaringar och annat.


Sen ser jag det från ett annat håll åxå, om inte jag kan få stöd av de personer som står en nära varför ska jag då ge det till de. Nä det ända jag gjorde var att jag följde med henne in på sjukan och sen gick jag min väg och hon fick klara sig själv.

OK jag vet ni tycker jag e e idiot som gör så, men vänd på det istället och se det från min sida.

Varför ska jag vara andra till lags när jag inte kan få det stöd jag vill ha, nä tro det eller inte.

Det min fru gör är att beklaga sig på hur jag gör eller inte vilket kan vara fan så tråkigt att hela tiden höra hur fel man gör.


MEN förfan gör något åt det då, skaffa en annan som du kan bola med hur du vill och som kan ge det stöd du vill ha om det ska vara ett sådant JÄVLA gnäll på hur taskig jag e och elak.

Jag e ju fan bara hemma ca 10 dagar i månaden och då ska det väll inte vara fel att få lite kärlek och harmoni från sin familj.


Nopp icke sa nicke, det går ju fan inte försig att få det. Istället så är det en JÄVLA massa diskutioner och allt mellan himmel och jord.

Som detta nu med operationen, visst det är väll synd att hon var tvungen att göra det och jag lider med henne. Men hon har skapat mig på ett sådant sätt som är likt hennes egna sätt.

Att vara kall och nonchalant så som hon e mot mig och mina problem. Allt handlar ju fan bara om hennes och hur hon har det eller inte har det.  Ibland är jag fan bara en jävla mjölk ko eller rättare sagt alltid så är jag det. Hela tiden hör man bara om att hon behöver pengar och åter pengar eller kläder.

Och jag bara betalar och betalar hela tiden för jag vet att annars blir det ett jävla liv.

Nu tycker ni nog att jag går på för hårt här men faktum är att detta är sant, alla aom känner mig vet vad jag har gjort för denna tjej.


Hur som så är hon hemma nu och det första hon sa när vi handlade var att nu kan jag inte bära tungt så lägg inte i för mycket i de kassar som jag ska ta. Och sen sa hon att hon inte fick göra detta då hon e nyopererad.

Nä, Jag trillade ner från en byggställning i maj månad förra året och var på sjukan och då sa läkarna till min att jag inte skulle påfresta ryggen med något utan bara ta och vila upp det för det var ett fall på ca 3,5-4 meter ner och jag landade på korsryggen. OK tänkte jag och tog mig hem till min familj för att träffa dem. Dagen efter detta fall så kom frugan upp till mig i sägen och bad mig komma ut och hjälpa henne at sätta ihop en studsmatta som vi fick av en bekant.

Nä svarade jag, jag kan inte för ryggen så jag gör det inte ska vila den nu.


Kan ju medela att det blev ett jävla liv om denna sak.

- Nähä då var det väll onödigt att vi fick en sådan om den inte kommer ihop nu så ju så att barnen kan hoppa lite.

Föresten de som satt ihop en sådan vet hur hårda dessa fjädrar e att dra på rätt platts. Det påfrestar ryggen till max att göra det, men ändå skulle jag göra det.

Kan ju kanske förklaras varför jag inte är bra i ryggen ännu.


Hur som, hon är och kommer alltid att vara på detta vis mot mig och så länge hon är det så kommer jag vara alla de saker om säger om mig till allt och alla.


MEN DE PERSONER SOM LÄRT KÄNNA MIG TYCKER PÅ ANNAT VIS DÅ JAG ÄR HJÄLPSAM OCH EN VÄLDIGT FÖRSTÅENDE MÄNNISKA.


Tack för mig denna gång men vi kommer nog säkerligen att häras igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 23 juli 2011 19:34

Jaha då var man här igen då, som vissa av er vet så har jag varit borta ett tag från detta med blogg o allNä t. Har inte haft tid med att sitta o skriva en massa och vet inte vad jag skulle ha skrivit då. Händer inte så mycket förutom att jag har...

Av Alexander - 13 mars 2011 13:40

  Helgdagar Gregoriusdagen, förr firad till minne av Gregorius den store (1882 flyttad från 12 mars) Dagens namn I den svenska almanackan Nuvarande – Greger Föregående i bokstavsordning Ernestus – Namnet fanns på dagens d...

Av Alexander - 11 mars 2011 18:04

Ja denna dagen var inge bra alls. Som jag skrev på FB i mårse så var jag inte alls på banan för att åka  o jobba. Lite febrig och mådde skit med värk o annat.   Hur som så började dagen illa då jag skulle såga upp ett dörr hål i en vägg. Så jag b...

Av Alexander - 10 mars 2011 12:09

Då sitter man på jobbet och har middag, ja det är inte så mycket utan bara några mackor med ost och lite kaffe. Men det få ju räcka ska ju inte vara någon lyx att jobba eller. Sitter i Båstad och renoverar FD Arbetsförmedlingen så att Soc kan flytt...

Av Alexander - 13 februari 2011 11:57

Namnsdagar  I den svenska almanackan  Nuvarande – Agne och Ove Föregående i bokstavsordning Agabus – Namnet fanns, till minne av en kristen profet i Apostlagärningarna, på dagens datum fram till 1901, då det utgick. Agnar &ndas...

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Skapa flashcards