En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Direktlänk till inlägg 17 juli 2010

Gräs änkling !

Av Alexander - 17 juli 2010 23:17

Ja då var man Gräsänkling igen då.

Kärringen jobbar o ungarna är i Stockholm hos min bror, så det är bara jag o hunden o katterna hemma. Det är rätt så skönt det med faktiskt.

Har nyss ätit en gorme middag, bestående av grillad kykling file och hemma gjord patatis sallad med egna potatis o egen odlad sallad. Så jag har njutit av denna kväll till fullo när jag e själv.

Idag har det inte hänt så mycket då det regnat, inte kunnat jobba så det fick bli att rensa landet ett tag. Det tog ca 4,5 timmar att göra det å då e jag inte klar ännu, men får ta det en annan dag för nu e det för mörkt att ge sig ut och sen är jag för mätt för att göra något.

Så nu blir det ett bad med en wirre o några bira, sen får man väll gå o lägga sig i sängen o kolla på film ett tag innan John blund tar över till i mon då lugnet e slut.

Lagom när detta hönder så ska jag till jobbet o göra det sissta om vädret tillåter det, enligt YR så ska det bli fint väder i mon så det är ett mindre bekymmer det. Sen på natten blir man änkling igen, åter en skön kväll blir det =)


Nä nu ser det ut som att badet är klart o ropar på mig, då e det dax att hälla upp wirren o lägga i isen o krypa ner en timme eller två vem vet kanske somnar Brrrrrrrrrrrrrrr så kalt det skulle bli att vakna där i mon.

Nä bäst att bara hälla upp en 12a nu o kanske ta en 6a senare när man e uppe =)


Så dax att dra tja o hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 23 juli 2011 19:34

Jaha då var man här igen då, som vissa av er vet så har jag varit borta ett tag från detta med blogg o allNä t. Har inte haft tid med att sitta o skriva en massa och vet inte vad jag skulle ha skrivit då. Händer inte så mycket förutom att jag har...

Av Alexander - 31 mars 2011 18:29

Ja ni läste rätt, jag må vara ett svin, idiot, elak och även egoist eller tillockmed MANSGRIS. Men när det kommer på fråga om att jag försörjer min familj så kan jag berätta att jag inte är detta. Jag ser alltid till att min familj har det bra och må...

Av Alexander - 13 mars 2011 13:40

  Helgdagar Gregoriusdagen, förr firad till minne av Gregorius den store (1882 flyttad från 12 mars) Dagens namn I den svenska almanackan Nuvarande – Greger Föregående i bokstavsordning Ernestus – Namnet fanns på dagens d...

Av Alexander - 11 mars 2011 18:04

Ja denna dagen var inge bra alls. Som jag skrev på FB i mårse så var jag inte alls på banan för att åka  o jobba. Lite febrig och mådde skit med värk o annat.   Hur som så började dagen illa då jag skulle såga upp ett dörr hål i en vägg. Så jag b...

Av Alexander - 10 mars 2011 12:09

Då sitter man på jobbet och har middag, ja det är inte så mycket utan bara några mackor med ost och lite kaffe. Men det få ju räcka ska ju inte vara någon lyx att jobba eller. Sitter i Båstad och renoverar FD Arbetsförmedlingen så att Soc kan flytt...

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards