En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Lysande dag

Av Alexander - 25 oktober 2010 21:40

Ja denna dag har varit lysande tills nu och detta ska jag berätta för de som är intreserade. Ni andra kan sluta läsa HÄR.

Solen har lyst upp tillvaron till 100% i dag då min dag började ganska tidigt innan andra gick upp. När solen började komma fram så kunde man höra fågel kvitter i mångder och en och annan lastbil då ioförsig. Det jag började med i dag vare en vatten läcka sen ett el fel och lite annat som detta drog med sig.

Sen var det dax för att ta sig till sitt vanliga jobb.


Detta var på Bring i Halmstad och där skulle en dörr byggas till ett elskåp, även där var humöret på TOPP.

Förmiddagen gick och jag blev klar. I samma veva så ringde killen jag jobbar för och frågar om jag är klar, vilket jag svarade JAPP det är jag och hoppades på att jag skulle hinna äta lite innan det var dax att dra till nästa ställe.

Men ack vad jag bedrog mig med att bara funder på MAT. Jag hade inte hunnit äta eller dricka kaffe sen klockan var 5:30 så man var ju rätt så sugen vid den tiden.


Sagt o gjort så tog jag mig till nästa jobb där de andra var.

Det var time för att sätta en skorsten på ett 3,5 vånings hus, FATTA ATT DET ÄR HÖGT eller.

Men nu fick man ju inte backa när man sagt att man kan hjälpa till. 

Upp på stegen och börja min färd uppåt.

Pulsen stiger för varje steg jag tar och för varje våning jag kommer upp, men fan tänkte jag för mig själv upp ska jag för ner kommer man ju alltid på ett eller annat sätt =)


Väl uppe vid tak kanten så skulle man kravla sig upp på pannorna vilket fick min puls att gå fortare än en F1 Bil , jag krävlade mig som en sälunge upp på detta helvetes tak och fick tag på takstegen. Ni vet den som sotarna har när det går upp.


Efter att jag fick pustat och suckat och även känt efter om jag lagt en bakpotatis i brallan av rädsla så var jag uppe på mina nu skakande ben. De kändes som att jag tränat benen i 1000 timmar, med andra ord som spagetti men även så kan jag tänka mig att bambi hade sådana ben när han föddes.


Tankarna om att falla ner kom snabbare och snabbare då min största rädsla  för att rasa ner helt från ingen stanns ger mig en total blackout i skallen och jag känner hur benen börjar vika sig åt alla möjliga håll. Jag hukar mig ner och får tag i själva tacket och känner en viss säkerhet och kvicknar till i skallen igen.


Nä FAN häller att jag ska ner.

Nog för tat jag vet hur det känns att trilla ner 3,5 meter och landa på korsryggen o få åka till lasarettet men inte från denna höjd.


Vid denna pungt så har jag bestämt mig för tat klara denna uppgift och göra jobbet klart.

Upp på benen killen säger jag till mig själv och upp tar jag mig, går uppe på nocken och tar mig till platsen där skorstenen ska sitta.

Bara tanken på att vara på den höjden efter förra olyckan gör mig så JÄVLA LYCKLIG så ni kan ju bara ana.


Nu vet jag hur adrenalin knarkare känner sig när de pumpar sitt syke och styrka till MAX och över detta till och med. Fan vilken UNDERBAR känsla detta var, funderar på att åka upp i fjället och åka skidor, ja ni vet offpist som det så fint heter.  Inte för att jag är någon ingmar stenmark men det hade varit kul o prova.


Allt efter som vi byggde upp skorstenen så kom vi högre o höger upp, felet var bara att jag fick klättra på stegen på skorstenen uppåt o det var lite illa.

Efter ett tag så var jag tvungen att ta mig ner o spy då jag mådde så satans illa av så kallat sykisk stress och oro i kroppen.  Men efter en liten stund och lite vatten så var man där igen, ja klättra upp o upp o upp tills man nådde toppen av jobbet.


VILKEN lycka att få vara med om att påfresta kroppen på ett sådant vis. Lite udda men ändå en JÄVLIGT häftig kännsla.


Nu har jag inte tid med detta mer då jag fortfarand mår lite kasst av denna uppöevelse.


HEJ HOPP NU DRA JAG  !!!!!!!!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 23 juli 2011 19:34

Jaha då var man här igen då, som vissa av er vet så har jag varit borta ett tag från detta med blogg o allNä t. Har inte haft tid med att sitta o skriva en massa och vet inte vad jag skulle ha skrivit då. Händer inte så mycket förutom att jag har...

Av Alexander - 31 mars 2011 18:29

Ja ni läste rätt, jag må vara ett svin, idiot, elak och även egoist eller tillockmed MANSGRIS. Men när det kommer på fråga om att jag försörjer min familj så kan jag berätta att jag inte är detta. Jag ser alltid till att min familj har det bra och må...

Av Alexander - 13 mars 2011 13:40

  Helgdagar Gregoriusdagen, förr firad till minne av Gregorius den store (1882 flyttad från 12 mars) Dagens namn I den svenska almanackan Nuvarande – Greger Föregående i bokstavsordning Ernestus – Namnet fanns på dagens d...

Av Alexander - 11 mars 2011 18:04

Ja denna dagen var inge bra alls. Som jag skrev på FB i mårse så var jag inte alls på banan för att åka  o jobba. Lite febrig och mådde skit med värk o annat.   Hur som så började dagen illa då jag skulle såga upp ett dörr hål i en vägg. Så jag b...

Av Alexander - 10 mars 2011 12:09

Då sitter man på jobbet och har middag, ja det är inte så mycket utan bara några mackor med ost och lite kaffe. Men det få ju räcka ska ju inte vara någon lyx att jobba eller. Sitter i Båstad och renoverar FD Arbetsförmedlingen så att Soc kan flytt...

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards