En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Direktlänk till inlägg 27 november 2010

Gap o Gnäll

Av Alexander - 27 november 2010 13:05

Tja nu e jag här igen o kommer nog att stanna på bloggen ett tag. Hur som så har jag märkt att det är massa människor som inte kan ta dagarna för vad dom är och inte kan förstå att alla lever olika. Ja så är det fast man inte ser det.

Endel gillar att sitta hemma o göra inget o andra vill jobba medans det finns andra som vill umgås med kompisar och bekanta.

Jag själv föredrar att jobba, då vet jag att jag mår bra och trivs. Men man skulle samtidigt vilja vara hemma med familjen och mysa några dagar i månaden.


Detta med att inte ha tid med familjen har många människor svårt att fatta och ska bara klaga på hur dålig förälder man är för att man tillbringar nästan all tid åt jobbet.

Själv tycker jag inte man är detta då man kanske inte har något val än att jobba, och så är det så att min familj är van att jag inte är hemma så mycket utan kommer när jag jobbat klart och då har jag lite mer ledigt. Oftast så jobbar man ju 10-15 dagar och ledig 5-7 dagar.  Kan undra hur många det är som kan ha ledigt så och framför allt när man vill. Jag styr detta ju helt själv och detta trivs vi i vår familj av.

Mina barn har vant sig vid detta då jag har jobbat så här hela livet så de vet inget annat än att jag jobbar.


Så till alla ni som tycker att man är en dålig pappa kan ju se er omkring att det är fler o fler som jobbar så här. Iallafall i dags läget då det är dåligt med jobb, och man måste jobba för att överleva eller har jag missat något.


Men allt detta är ju upp till var och en, och jag har valt detta liv jag lever så ingen har valt det åt mig.

Sen finns det Folk som tycker så jävla synd om min fru att hon har så jävla mycket att tänka på och att hon får göra allt själv i hemmet och med skolor.


Men åter där så kan jag bara säga att hon har valt detta själv och visste om hur jag levde och jobbade innan vi skaffade barn och gifte oss. Så själv göra själv ha.


Sen har hon ju ett litet lyx liv kan jag medela, då hon inte behöver jobba heltid eller slita ihjäl sig utan kan överlåta det till mig så att vi kan leva ett någorlunda liv.

Samma sak där, hon har valt detta liv med mig och då kan hon inte komma o gnälla på mig att jag jobbar förmycket eller förlite. Jag gör allt för min familj och mina barn men ingen ser hur mycket det blir ilängden.


Så till er som inte kan fatta detta och ni vet vilka ni är så tycker jag att ni ska hålla käften eller inte bry er så jälva mycket om andra utan gör upp ert egna liv.

 
 
Ingen bild

Tuta

27 november 2010 14:28

Men herregud vem är det som egentligen tycker så??? Blir så enormt upprörd!!! Va fan alla människor lever olika och tycker olika... Äsch inget att bry sig om så länge som din familj och du själv mår bra!!!! Mvh Tuta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 23 juli 2011 19:34

Jaha då var man här igen då, som vissa av er vet så har jag varit borta ett tag från detta med blogg o allNä t. Har inte haft tid med att sitta o skriva en massa och vet inte vad jag skulle ha skrivit då. Händer inte så mycket förutom att jag har...

Av Alexander - 31 mars 2011 18:29

Ja ni läste rätt, jag må vara ett svin, idiot, elak och även egoist eller tillockmed MANSGRIS. Men när det kommer på fråga om att jag försörjer min familj så kan jag berätta att jag inte är detta. Jag ser alltid till att min familj har det bra och må...

Av Alexander - 13 mars 2011 13:40

  Helgdagar Gregoriusdagen, förr firad till minne av Gregorius den store (1882 flyttad från 12 mars) Dagens namn I den svenska almanackan Nuvarande – Greger Föregående i bokstavsordning Ernestus – Namnet fanns på dagens d...

Av Alexander - 11 mars 2011 18:04

Ja denna dagen var inge bra alls. Som jag skrev på FB i mårse så var jag inte alls på banan för att åka  o jobba. Lite febrig och mådde skit med värk o annat.   Hur som så började dagen illa då jag skulle såga upp ett dörr hål i en vägg. Så jag b...

Av Alexander - 10 mars 2011 12:09

Då sitter man på jobbet och har middag, ja det är inte så mycket utan bara några mackor med ost och lite kaffe. Men det få ju räcka ska ju inte vara någon lyx att jobba eller. Sitter i Båstad och renoverar FD Arbetsförmedlingen så att Soc kan flytt...

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards