En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Direktlänk till inlägg 24 december 2010

Då va det JUL igen !

Av Alexander - 24 december 2010 03:16

Ja så kom julen i ett nafs, o ingen tomte syns på himelen.

Nä skämt o sido, är inte alltid så trevligt detta med jul o nyår. Inte för alla iallafall, tänk på alla barn som råkar illa inför jul med allt.

Tänk er att ni inte har traditioner o mysigt på julafton, jag själv är uppväxt med att vi ska vara samlade inför jul hela familjen o en del av släkten.

Men sen så blir det inte så då jag har flyttat upp en bra bit i lander o kan inte bara slänga mig i bilen o fira jul med min mamma o pappa samt syskon.


Men sen finns det barn som inte har detta val i livet att få en bra jul med god mat o julklappar. De får ta de får o inget mer o det är vilken dag som helst på året o ingen gran eller pynnt.

Vart har julen tagit vägen bland de unga människorna som inte firar den som de gjorde förr. Detta är rätt så synd med tanke på att julen har en viss kännsla o en viss harmoni bland de unga liven. Nu när jag har blivit större o äldre då jag är 36 så kan jag inte tänka tanken att missa kalle anka o tomte fabriken på tv ett enda år och jag tänker inte missa detta iår heller kan jag låva.

Men de barn som inte har en familj eller annat som de kan ty sig till pga av att de inte har råd att fira eller inte har tid att ta dig tid för jul.

Jag kan inte fatta detta, jag lägger all min tid åt att vi i min familj ska få det bra infö jul och ha det mysigt.

Har bara nu tänkt på hur det ser ut i landet med alla de som inte har någon att prata med eller att vara glada med samt de som inte har en riktig familj att vara med vid denna tid och får sitta ensamma o bara känna att julen kommer att bli ett rent HELVETE o att detta inte känns bra.


Tänk om vi som har det bra kunde fixa o dona till de som inte har det så bra. Så bra det skulle vara att bara få göra detta o hjälpa till i samhället, spelar ingen roll hur det går till eller inte bara det blir gjort.


Men ingen bryr sig o ingen vill göra något för var och en sköter sig själva o detta har jag lärt mig att då går det å skogen o de baran som har det svårt inte kommer att få det bättre.


För hur man än ser på saken så är julen något fint även om man är troende eller inte. Annars så hade inte folk brytt sig om julen o allt detta hysterik o handlande som de gör.


Nä nu rabblar jag en massa saker o snart fattar jag inte ett skit då jag är trött o bara låter mina fingrar skriva en massa.

Så tills vi hörs igen:

Ha en trevlig jul o tänk på de barn som inet har något eller några att vara med eller fira med.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 23 juli 2011 19:34

Jaha då var man här igen då, som vissa av er vet så har jag varit borta ett tag från detta med blogg o allNä t. Har inte haft tid med att sitta o skriva en massa och vet inte vad jag skulle ha skrivit då. Händer inte så mycket förutom att jag har...

Av Alexander - 31 mars 2011 18:29

Ja ni läste rätt, jag må vara ett svin, idiot, elak och även egoist eller tillockmed MANSGRIS. Men när det kommer på fråga om att jag försörjer min familj så kan jag berätta att jag inte är detta. Jag ser alltid till att min familj har det bra och må...

Av Alexander - 13 mars 2011 13:40

  Helgdagar Gregoriusdagen, förr firad till minne av Gregorius den store (1882 flyttad från 12 mars) Dagens namn I den svenska almanackan Nuvarande – Greger Föregående i bokstavsordning Ernestus – Namnet fanns på dagens d...

Av Alexander - 11 mars 2011 18:04

Ja denna dagen var inge bra alls. Som jag skrev på FB i mårse så var jag inte alls på banan för att åka  o jobba. Lite febrig och mådde skit med värk o annat.   Hur som så började dagen illa då jag skulle såga upp ett dörr hål i en vägg. Så jag b...

Av Alexander - 10 mars 2011 12:09

Då sitter man på jobbet och har middag, ja det är inte så mycket utan bara några mackor med ost och lite kaffe. Men det få ju räcka ska ju inte vara någon lyx att jobba eller. Sitter i Båstad och renoverar FD Arbetsförmedlingen så att Soc kan flytt...

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards