En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 16 mars 2010

Av Alexander - 16 mars 2010 22:58

Japp nu är det snart dax för mötet som jag väntat på i evigheter känns det som.

Men i mon är det och tiden har ju gått så in I helvete fort ska ni veta. Hoppas på att min prototyp hinner bli klar tills i mon KL:12:30 då ska jag ha den med till Sjukhuset i Torsby för att visa upp den för lite intresenter inom Landstinget och ett företag som heter VIVAN som hjälper till med nya uppfinningar inom vården.


Så vi får se vad dom tycker i mon när dom sett vad jag har att erbjuda. Men när jag hade ett tele möte med en person på Vivan så verkade det som att dom var väldigt intreserade av detta och det tog bara 2 dagar så ringde dom upp och ville ha ett möte i Torsby.


Så nu känner jag hur närverna spelar i kroppen på mig och hoppas nu att jag kan sälja in denna produkt till dom så att dom vill investera i detta som jag har.

Alla tycker att det är en bra grej som kommer att hjälpa äldre och andra personer med ett handikapp.


Men vi får väl se hur det går och jag hoppas på det bästa som sagt men inget är klart förren jag skrivit på ett papper och tagit patent på det.


Så tills dess att jag informerar er med mer får ni ha det bra

Av Alexander - 16 mars 2010 22:51

SESSA I FARTEN I juni 2003 kör Madeleine på Nybrogatan i Sto
  SESSA I FARTEN I juni 2003 kör Madeleine på Nybrogatan i Stockholm – och missar sju skyltar som talar om att det är en gågata. 2004 visar det sig att hon dragit på sig sex böter med sin nya Lexus.

De får böter
– du betalar

2004 hade prins Carl Philip fått 19 parkeringsböter – under
  2004 hade prins Carl Philip fått 19 parkeringsböter – under elva månader.
Enligt vittnen kör kungen här i 160 kilometer i timmen – vil
  Enligt vittnen kör kungen här i 160 kilometer i timmen – vilket drottning Silvia förnekar.

Kungahuset agerar nonchalant"

Hovet har dragit på sig över 12 000 kronor i parkerings­böter – bara det senaste året.

– Det är upprörande att våra skattepengar går till att betala deras böter, säger Peter Pedersen (V) i trafikutskottet.

Aftonbladet har granskat hovets närmare 30 fordon – registrerade på antingen kungafamiljen eller Konungens hov­förvaltning.

Det är allt från en exklusiv Ferrari till en Porsche 911 från 1973.

Flera av bilarna är avställda och har körförbud. Men av dem som är i trafik är det tre bilar som bryter mot trafikbestämmelserna.

”Sätter sig över lagen”

Totalt har de dragit på sig 15 parkeringsböter till en total­kostnad av 12 550 kronor det senaste året.

– Kungafamiljen borde föregå med gott exempel. Nu känns det som att de systematiskt sätter sig över lagen, säger Peter Pedersen, (V) ledamot i trafikutskottet.

Bilarna körs privat

Främst är det bilarna som ägs av Konungens hovförvaltning som syndar i trafiken. Det är bilar som används för officiella uppdrag, men som kungafamiljen även kör privat.

De två bilarna som är värst är en mörkbrun Lexus och en brun Volvo XC60.

Tillsammans har de stått för 14 av de 15 parkeringsböterna.

Bland annat har de kört upp och parkerat på gångbanor, stannat för nära övergångsställen och parkerat mot färdriktningen.

Majoriteten av överträdelserna har skett på Stockholms mest exklusiva adresser på Östermalm, men hovet har även brutit mot reglerna på Strandpromenaden i Båstad.

– Det är olämpligt att våra skattepengar går till att betala för kungahusets misstag. Jag tror att de flesta blir upprörda över att de agerar så här nonchalant, säger Peter Pedersen.

”Inte så dramatiskt”

Mertil Melin, hovstall­mästare och chef över kungahusets bilar, säger att deras policy är tydlig.

– Vi betalar alltid våra böter. Och med tanke på hur mycket vi kör så tycker jag inte att det här är så dramatiskt. Men jag försöker alltid påpeka att trafikreglerna gäller för alla.

Vilka är det som har fått böterna?

– Det vill jag inte gå in på. Men våra anställda chaufförer kör huvuddelen av milen varje år och ibland lånar kungafamiljen bilarna.


Så här har hovet kört sina bilar

2000 I april kör kungen i minst 140 kilometer i timmen i sin blå Ferrari för att hinna i tid för att hämta kungabarnen på Kastrups flygplats i Köpenhamn.

2003 I juni kör prinsessan Madeleine olagligt 300 meter på en gågata i centrala Stockholm.

2004 I april kör kungen, enligt vittnen, i 150–160 kilometer i timmen i sin gula Porsche 911, på motorvägen mellan Karlskoga och Stockholm.

2004 I december avslöjar Aftonbladet att Carl Philip har fått 19 parkeringsböter under elva månader. Madeleine har dragit på sig sex böter med sin nya Lexus RX300.

2005 I februari kör prinsessan Madeleine rätt in i en färdtjänsttaxi som stannat vid en rondell. Den 85-åriga kvinnan i passagerar­sätet slår huvudet i vindrutan.

2005 I augusti krockar kungen med sin bil i Norrköping. Han kör in i bakänden på bilen framför när den bromsar för en cyklist. Ingen skadas. Polisen uppger att kungen höll för litet avstånd till bilen. Efteråt ifrågasätter flera politiker kungens immunitet.

2007 I maj avslöjar Aftonbladet att prinsessan Madeleine fått fyra parkeringsböter till en totalkostnad av 2 700 kronor.

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards