En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

Diskrimenering !!!!

Av Alexander - 21 mars 2010 12:28

Diskrimenering !!!!

 

Hur kommer det sig att kvinnor har så mycket mer förmåner i samhället är vi män ?

Detta är nog en fråga som många män tänkt på i alla år.

Frågan är ju bara vad vi kan göra åt det i fortsättningen, troligen inget verkar det som eftersom

vi inte gör något åt det.


Nu undrar ni vad jag syftar på och det ska ni få höra.

Vi kan ta ett par exempel,


Rosa bandet: inget fel i det men vi män då, vi lider av prostatakancer och det är precis lika många män som har problem med det som kvinnor.

Kontakt samtal: varför ska kvinnor ringa gratis, är lika många män som har problem med ekonomin som kvinnor.

Krogen: varför ska kvinnor gå in gratis, är lika många män som kan behöva snåla då det oftast är män som bjuder på drickat och mat.

Taxi: varför ska det finnas tjej taxa, är lika många män som krökat upp sina pengar på krogen för att dom har bjudit tjejer på drickat.

Arbeten:sägs att kvinnor har mindre i lön men i själva verket så är det inte så i alla lägen.

Men som det ser ut i dag så får KVINNORNA skylla sig själva för det är dom som gör att det blir snack om att dom inte får högre löner. Ni utnyttjar ju systemet hela tiden själva genom att fråga om hjälp

hela tiden när det blir jobbigt och tungt för er. Så om ni slutar med att be om hjälp och visar att ni kan göra samma saker som vi män så ska ni får se att ni får lika löner som vi.


Detta är ju inte klokt att det ska vara så, men e det så kvinnor vill ha det så kan dom få det.

Får vara ett slut på detta för samhället ser ju inte allvaret i detta.

Kvinnorna skrattar ju varenda gång som dom hittar en läsning på hur dom ska få en helkväll på krogen eller hitta en kille på tele dating eller liknande fall som de jag tog som exempel.


Sen snackar tjejerna om att killarna kallar dom för det ena och det andra.      

Exempel på vad de blir kallade för e hora eller luder.

Ja inte konstigt alls för hora är en person som gör en tjänst åt en annan människa för pengar som i detta fall med krogen.

Killen vill ha sällskap och i utbyte så får han stå för notan, detta vet kvinnan om och kan gå ut och ha roligt och inte ha en krona på fickan. Då undrar jag vad detta kallas om inte hora eller luder.


Så för att göra detta inlägg kort så tycker jag att det ska finna jämdstäldhet men då ska det inte finnas förmåner för kvinnan och absolut så får männen fatta att dom blir utnyttjade av det kvinnliga släktet till max.


Och vad det gäller blå bandet så tycker jag som många andra att det är sjukt, vi hör inte lika mycket i

Media eller annat.

Och den vad det gäller löner så vet jag att kvinnor på arbetsplatser ber om hjälp så fort det krisar och blir lite jobbigt som jag skrev innan i detta inlägg.

Skärpning på er och visa att ni kan lika mycket som vi så får ni samma lön med.


Sen är det ju så med att det är många män som blir förtryckta i hemmets lugna vrå och kan till och med bli misshandlade av sina fruar/sambos på ett psykiskt eller fysiskt vis men det är inget samhället eller media pratar om och framför allt inte de män som utsätts för detta.

För om en kille kommer in på polisstationen och säger att hans fru har slagit honom så blir det ett gott skratt för den polis som tar imot anmälan, men om en kvinna gör samma sak så är det så JÄVLA synd om henne. Det frågas inte vad hon har gjort mot honom utan det spekuleras bara om vad han gjort henne.


Så ni ser själv göra själv ha

 
 
Alexandra

Alexandra

22 mars 2010 11:33

JAG ÄR KVINNA och jag håller med dig. Något jag tänkt på själv är feminism som påstår sig sträva för kvinnors rättighet. Rättighet till vad? Att särbehandla män? Jag hatar att det inte finns ett blått band för er. Jag hatar särbehandlingen när det kommer till åldersgränser på krogen, att tjejer kan vara mycket yngre och komma in på ställen där män måste vara ett par år äldre för att kunna komma in. Jag förstår inte varför man inte bara kan leva i ett jämställt samhälle där alla människor är lika mycket värda, har samma rättigheter, oavsett kön. Vi lever ändå på 2000-talet. Och låt mig inte börja prata om diskrimineringen när det gäller äldre kvinnor och yngre män (svenska hollywoodfruar). Hade det varit tvärtom, att män anordnat en fest och haft yngre tjejer, halvnakna, hade det blivit ett jäääävla liv! Tack för ett bra inlägg. Nu ska jag sluta skriva...For now. / Alexandra

http://LaFemme.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 23 juli 2011 19:34

Jaha då var man här igen då, som vissa av er vet så har jag varit borta ett tag från detta med blogg o allNä t. Har inte haft tid med att sitta o skriva en massa och vet inte vad jag skulle ha skrivit då. Händer inte så mycket förutom att jag har...

Av Alexander - 31 mars 2011 18:29

Ja ni läste rätt, jag må vara ett svin, idiot, elak och även egoist eller tillockmed MANSGRIS. Men när det kommer på fråga om att jag försörjer min familj så kan jag berätta att jag inte är detta. Jag ser alltid till att min familj har det bra och må...

Av Alexander - 13 mars 2011 13:40

  Helgdagar Gregoriusdagen, förr firad till minne av Gregorius den store (1882 flyttad från 12 mars) Dagens namn I den svenska almanackan Nuvarande – Greger Föregående i bokstavsordning Ernestus – Namnet fanns på dagens d...

Av Alexander - 11 mars 2011 18:04

Ja denna dagen var inge bra alls. Som jag skrev på FB i mårse så var jag inte alls på banan för att åka  o jobba. Lite febrig och mådde skit med värk o annat.   Hur som så började dagen illa då jag skulle såga upp ett dörr hål i en vägg. Så jag b...

Av Alexander - 10 mars 2011 12:09

Då sitter man på jobbet och har middag, ja det är inte så mycket utan bara några mackor med ost och lite kaffe. Men det få ju räcka ska ju inte vara någon lyx att jobba eller. Sitter i Båstad och renoverar FD Arbetsförmedlingen så att Soc kan flytt...

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards