En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

”Folk ringde hela natten" ( Linnea 14 år )

Av Alexander - 27 mars 2010 19:54

”Folk ringde hela natten"

Våldtäktsdömde pojkens familj i skottgluggen för hatvågen mot Bjästa

Efter reportagen om den våldtagna flickan Linnea har hatmejlen haglat in hos den dömde pojkens familj.

– De skriver helt sjuka saker, säger brodern.

Han visade sin inkorg för Aftonbladet i går kväll: 2699 olästa mejl. Och i natt kunde varken han eller mamman sova.

– Folk ringde hela natten och mordhotade oss, berättar hon.

Telefonen har fortsatt att gå varm under dagen.

– Man blir helt galen. Det är mestadels folk som ringer och hotar och skriker.

Får polisbevakning

Mamman har i dag tagit kontakt med polisen som har lovat dem bevakning tills de kan förflyttas till hemlig ort.

– Jag är ju inte rädd för egen del, mig skrämmer de inte. Jag är mest bekymrad för NN:s (storebroderns) del.

Hon är orolig för hans säkerhet.

– Det är inte han som har stått åtalad för våldtäkt. Honom tycker jag jättesynd om.

Hat mot Bjästa

Det som tidigare var en slagsida av hyllningar till den våldtäktsdömde pojken har ersatts av en hatkampanj mot pojkens familj. Både hans och hans familjs namn och kontaktuppgifter har lagts ut på nätet och flera inlägg där är både hotfulla och hatiska. Även skolans rektor och den präst som släppte in pojken i kyrkan under skolavslutningen hotas i inläggen. Inläggen är i många fall riktade mot orten Bjästa i dess helhet:

– Bjästa borde jämnas med marken, brännas ner och cementeras, skriver en person.

Nya Facebook-grupper

Det pågår även en mer sansad diskussion om vad som gått fel på såväl Facebook som på Twitter. Till skillnad från tidigare tar majoriteten av inläggen numera flickans parti. Exempelvis hade den nystartade Facebook-gruppen "Hon våldtogs på skolan – pojken hyllades" fler än 100 000 medlemmar vid 17-tiden på fredagen.

Samtidigt har den blogg som tidigare skrevs till pojkens försvar raderats. Så även en Facebook-grupp som stödde pojken där det fanns flera trakasserande inlägg riktade mot flickan.


Vad fan trodde pojkens familj ?

Att det bara skulle gå över när allt var slut eller är dom KNÄPPA.

Nog fan för att man vill tro på sin egna son men om det visat sig att han är skyldig så ska ha ju fan ta sitt straff.

Är man med i leken får man leken tåla heter det ju.


Jag har själv 2 grabbar och om dom gör ett fel så får dom stå för det och ta sitt straff. En av mina grabbar på 12 år tände eld på ett illa ställe men sån tur var gick det bra denna gång.

Men till straff får han tillbringa halvadagarna på brandstationen på onsdagar och hjälpa dom där. Sen att han missar skolan vid denna tid skiter jag i han får hem en massa läxor istället som han får göra under heljerna när alla andra leker.

Detta ska han göra tills han avtjärnat sitt straff på ca 10 veckor eller till sommarlåvet.


Så ni ser gör man en sak så ska man ta smällen när den kommer sen skiter jag i om vad andra föräldrar tycker eller inte.


Hoppas att denna kille som skadade Linnea för livet får ett jävligt hårt straff men i sverige är det ju semester.

Önskar man kunde tattuera in något i pannan på den jävlen och alla dom andra som gör sådant här.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 23 juli 2011 19:34

Jaha då var man här igen då, som vissa av er vet så har jag varit borta ett tag från detta med blogg o allNä t. Har inte haft tid med att sitta o skriva en massa och vet inte vad jag skulle ha skrivit då. Händer inte så mycket förutom att jag har...

Av Alexander - 31 mars 2011 18:29

Ja ni läste rätt, jag må vara ett svin, idiot, elak och även egoist eller tillockmed MANSGRIS. Men när det kommer på fråga om att jag försörjer min familj så kan jag berätta att jag inte är detta. Jag ser alltid till att min familj har det bra och må...

Av Alexander - 13 mars 2011 13:40

  Helgdagar Gregoriusdagen, förr firad till minne av Gregorius den store (1882 flyttad från 12 mars) Dagens namn I den svenska almanackan Nuvarande – Greger Föregående i bokstavsordning Ernestus – Namnet fanns på dagens d...

Av Alexander - 11 mars 2011 18:04

Ja denna dagen var inge bra alls. Som jag skrev på FB i mårse så var jag inte alls på banan för att åka  o jobba. Lite febrig och mådde skit med värk o annat.   Hur som så började dagen illa då jag skulle såga upp ett dörr hål i en vägg. Så jag b...

Av Alexander - 10 mars 2011 12:09

Då sitter man på jobbet och har middag, ja det är inte så mycket utan bara några mackor med ost och lite kaffe. Men det få ju räcka ska ju inte vara någon lyx att jobba eller. Sitter i Båstad och renoverar FD Arbetsförmedlingen så att Soc kan flytt...

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards