En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

SKANDAL TV4

Av Alexander - 28 mars 2010 20:23

... MEN GLÄDJEN VÄNDS TILL SORG Körmedlemmarna i T
... MEN GLÄDJEN VÄNDS TILL SORG Körmedlemmarna i Team Gyllenhammar gråter och kramar om varandra efter att ha fått reda på att de inte alls är kvar – utan i stället har åkt ut. ”Det är inte roligt. Jag hoppas verkligen inte att det här händer någon mer kör”, säger Ralf Gyllenhammar.
Foto: LASSE ALLARD

”Skandal, TV4”

Grov miss i ”Körslaget” – Gry läste upp fel lag som förlorare i direktsändningen

Glädjen vändes till sorg och ilska.

Direktsändningen av ”Körslaget” i TV4 slutade i kaos och förvirring efter att fel resultat lästs upp.

– Det är en skandal, säger en medlem i Ralf Gyllenhammars kör.

Sju körer skulle i går bli sex i ”Körslaget” i TV4.

Men sändningen slutade i total förvirring när fel slutresultat lästes upp.

Programledaren Gry Forsell, 37, meddelade först tv-tittarna att Team Rongedal tvingades lämna tävlingen. En halv minut senare säger hon med blicken in i tv-kameran:

– Döda mig inte nu för det här. Det är Team Rongedal som är kvar.

Efter sändningen var hon skakad över att ha fått fel resultat i öronsnäckan.

”Jag blev helt blank”

– Jag hoppas bara att ingen tror att det var mitt fel, de sa fel i örat. De sa att ”de som gick vidare är Team Gyllenhammar”, sedan sa de direkt ”nej, vi sa fel!”, säger hon.

– Jag blev helt blank. Det är det sjukaste jag varit med om, det var som om jag drömde. ”Det här händer inte” tänkte jag.

Ilskan och besvikelsen efter TV4-blundern var stor hos både Team Rongedal och Team Gyllenhammar. Körmedlemmarna tröstade varandra och flera hade tårar i ögonen.

– Det är skandal och känns så trist, säger en körmedlem i Team Gyllenhammar.

Ralf Gyllenhammar, 43, var också besviken efter att glädjen vänts till sorg.

– Det är snöpligt och väldigt konstigt. Det är klart att det här händer när jag är med, det är inte roligt. Jag hoppas verkligen inte att det här händer någon mer kör, det är verkligen inte skoj.

Magnus och Henrik Rongedal använde betydligt starkare ord efter kaoset.

– Det här är en sån skandal, säger Henrik.

– Det här är jättedåligt och jag är skitförbannad. En ursäkt till Team Gyllenhammar och en ursäkt till Team Rongedal är ta mig fan på sin plats, fortsätter Magnus.

”Det är omänskligt”

Själva förstod de att de fick vara kvar först när Team Gyllenhammar började sjunga sin låt som

avslutning på programmet.

– TV4 måste garantera att det här inte händer igen. Är man osäker så får man dubbelkolla, man levererar inte fel svar. Det är omänskligt och inte värdigt, säger Magnus.

– Det är någon som misslyckats kapitalt här. Det här är för jävligt faktiskt, säger Henrik.


Men vafan kan man inte höra fel eller säga fel i detta land eller.

Det är fullt männskligt att säga fel eller att tyda något på ett annat vis.


Men skit i det nu, om man orkar titta på detta prog så får man ju stå ut med alla fel och brister.

Själv så har jag slutat kolla på det pga att det har spårat ut helt och det är ingen underhållning längre för mig.


Men det är ju inget att skriva om i tidningarna häller finns ju annat att skriva om.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 23 juli 2011 19:34

Jaha då var man här igen då, som vissa av er vet så har jag varit borta ett tag från detta med blogg o allNä t. Har inte haft tid med att sitta o skriva en massa och vet inte vad jag skulle ha skrivit då. Händer inte så mycket förutom att jag har...

Av Alexander - 31 mars 2011 18:29

Ja ni läste rätt, jag må vara ett svin, idiot, elak och även egoist eller tillockmed MANSGRIS. Men när det kommer på fråga om att jag försörjer min familj så kan jag berätta att jag inte är detta. Jag ser alltid till att min familj har det bra och må...

Av Alexander - 13 mars 2011 13:40

  Helgdagar Gregoriusdagen, förr firad till minne av Gregorius den store (1882 flyttad från 12 mars) Dagens namn I den svenska almanackan Nuvarande – Greger Föregående i bokstavsordning Ernestus – Namnet fanns på dagens d...

Av Alexander - 11 mars 2011 18:04

Ja denna dagen var inge bra alls. Som jag skrev på FB i mårse så var jag inte alls på banan för att åka  o jobba. Lite febrig och mådde skit med värk o annat.   Hur som så började dagen illa då jag skulle såga upp ett dörr hål i en vägg. Så jag b...

Av Alexander - 10 mars 2011 12:09

Då sitter man på jobbet och har middag, ja det är inte så mycket utan bara några mackor med ost och lite kaffe. Men det få ju räcka ska ju inte vara någon lyx att jobba eller. Sitter i Båstad och renoverar FD Arbetsförmedlingen så att Soc kan flytt...

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards