En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Alexander - 23 januari 2010 23:53

Tja igen alla natt suddare !

Nu sitter man i sin ensamhet och skriver i sin blogg om absolut ingen ting men vad gör man. Barnen har lagt sig kärringen läser en bok och jag sitter här. Efter en lång och allvarlig diskution med mig själv så inser jag att jag tycker det är skänt igentligen. Men skit i det nu till det viktiga, fan vad bra filmen var och så tyckte även mina grabbar som satt och kollade med mig hoppas det kommer ut en till av dessa.

Var ute med hunden ny på sissta promenaden och såg att det var ca -8 grader men det va inte så kalt ända hoppas på lite mer snö till veckan. Ska väll gå till sängs snart tänkte jag mig men set vet man ju hur det blir, väl i sängen så kan man inte sova fan vad det är drygt.

En annan sak jag måste ta upp som har irirerat mig under dagen är galan som gick på TV i går inte på en kanal utan på en jävla massa. Ja ni vet den om att dom vill samla in pengar till HAITI. Jo klart ni vet, jag blir så trött på alla dessa galor inte för att dom finns men för att jag tycker att det ska vara likt för alla. Alla forskare ska få en del och alla hjälporganisationer ska få sitt. Hänger ni med nu, ja det tror jag.

Kolla här, när thailand fick bekymmer så hölls det ingen gala för dom eller har jag missat något tror inte det. Och hur e det med rosa bandet jo klart att dom ska ha men lika mycket ska BLÅA BANDET ha sitt eller är jag fel ute, NEJ klart jag inte är.

Varför hålls ingen gala för oss män som har samma problem som kvinnor, kan det vara för att kvinnans del sitter utanpå kropper och mannens innanför ( kan vara så lätt ) men tveksamt. Nu sitter jag inte här och spyr galla bara för att jag är utråkad utan för att jag tycker att alla organisationer ska få lika stor det och samma gäller det med forskander. Gör man en gala för rosa bandet kan man ju slå ihop det med blåabandet eller vad tycker ni. Hjälper man Haiti kan man hjälpa Thailand eller något annat land som åxå råkar ut för en katastråf tycker jag.

Men skit samma vad jag tycker det är min ensak men sammtidigt tycker jag att vi alla borde kolla oss omkring och se med det sinnet vi inte vill se med och det är att kolla in verkligheten och sluta leva i en fantasi som å många gör i sin egna bubbla och skiter i vad och hur andra har det. Men så gör folket bara för att dom tänker att det händer inte mig, men det gör det en vakcer dag.

Nu ska jag sluta vara så negativ och så allvarlig.

Nu ska jag ta sängen på allvar och försöka sova en stund men vem vet jag kanske får ut en blogg till innan jag somnar vilket jag inte hoppas på .


Så tills vi hörs igen ha det så jävligt. 

Av Alexander - 23 januari 2010 23:53

Tja igen alla natt suddare !

Nu sitter man i sin ensamhet och skriver i sin blogg om absolut ingen ting men vad gör man. Barnen har lagt sig kärringen läser en bok och jag sitter här. Efter en lång och allvarlig diskution med mig själv så inser jag att jag tycker det är skänt igentligen. Men skit i det nu till det viktiga, fan vad bra filmen var och så tyckte även mina grabbar som satt och kollade med mig hoppas det kommer ut en till av dessa.

Var ute med hunden ny på sissta promenaden och såg att det var ca -8 grader men det va inte så kalt ända hoppas på lite mer snö till veckan. Ska väll gå till sängs snart tänkte jag mig men set vet man ju hur det blir, väl i sängen så kan man inte sova fan vad det är drygt.

En annan sak jag måste ta upp som har irirerat mig under dagen är galan som gick på TV i går inte på en kanal utan på en jävla massa. Ja ni vet den om att dom vill samla in pengar till HAITI. Jo klart ni vet, jag blir så trött på alla dessa galor inte för att dom finns men för att jag tycker att det ska vara likt för alla. Alla forskare ska få en del och alla hjälporganisationer ska få sitt. Hänger ni med nu, ja det tror jag.

Kolla här, när thailand fick bekymmer så hölls det ingen gala för dom eller har jag missat något tror inte det. Och hur e det med rosa bandet jo klart att dom ska ha men lika mycket ska BLÅA BANDET ha sitt eller är jag fel ute, NEJ klart jag inte är.

Varför hålls ingen gala för oss män som har samma problem som kvinnor, kan det vara för att kvinnans del sitter utanpå kropper och mannens innanför ( kan vara så lätt ) men tveksamt. Nu sitter jag inte här och spyr galla bara för att jag är utråkad utan för att jag tycker att alla organisationer ska få lika stor det och samma gäller det med forskander. Gör man en gala för rosa bandet kan man ju slå ihop det med blåabandet eller vad tycker ni. Hjälper man Haiti kan man hjälpa Thailand eller något annat land som åxå råkar ut för en katastråf tycker jag.

Men skit samma vad jag tycker det är min ensak men sammtidigt tycker jag att vi alla borde kolla oss omkring och se med det sinnet vi inte vill se med och det är att kolla in verkligheten och sluta leva i en fantasi som å många gör i sin egna bubbla och skiter i vad och hur andra har det. Men så gör folket bara för att dom tänker att det händer inte mig, men det gör det en vakcer dag.

Nu ska jag sluta vara så negativ och så allvarlig.

Nu ska jag ta sängen på allvar och försöka sova en stund men vem vet jag kanske får ut en blogg till innan jag somnar vilket jag inte hoppas på .


Så tills vi hörs igen ha det så jävligt. 

Av Alexander - 23 januari 2010 17:12

Det är fan lördag och det händer fan ingenting, så jävla trött på detta nu. Det är ju fan flera timmar kvar tills tv börjar.

Nå väl nog om detta nu, hoppas att det finns folk därute som har annat att göra än att sitta på en jävla stol o glo in i dataskärmen.

Tyvär så är jag lika dum som dom flesta som bara sitter på röven och gör ingenting.

Så kommer ungarna in till mig och säger att dom vill ha mexicana till mat i kväll inget som jag tycker e så gott pricis men men dom får väll som dom vill jag börjar bli van vid det i detta laget.

Nu ska jag ta en öl och sätta mig vid fläkten och röka får se om jag går ut och skriver mer senare.

Ha det alla intreserade människor som går in och läser detta.

Av Alexander - 23 januari 2010 15:06

Nu var det dags igen. Har nyss kommit hem från stan eller vad man kan kalla lilla Torsby för.

Tycker det är jätte tråkigt att handla och gå i affärer men det får man göra då frugan inte har körkort. Men jag fick ju mina öl och cigg så jag skak väll inte klaga så mycket på att gå och trängas med allt folk.

Ska sälja min bil trodde jag men ack vad jag bedrog mig dom måste tycka att jag är trög som ska skänka bort den för en skit summa men då kan jag lika gärna ha den kvar.

I dag är det lördag och det kommer mycket på tv som jag vill se hoppas att ingen annan i familjen vill se något annat än fantastiska 4 och silversurfarn den vill jag se iallafall säkert mina barn med.

Nu ska jag äta korv med bröd lite senap och räksallad på tycker det är gått.

Kommer säkert fler inlägg under dagen så tills vi hörs igen ajöss  

 

Av Alexander - 23 januari 2010 12:02

Ja ha så var man uppe igen men det var ett tag sen jag gick upp förstås.

Körde yngsta grabben till kalas i denna jävla halkan inte alls kul. Men någon får ju göra det eller hur.

Händ inte så mycket igår förutom att man kollade på ännu en hjälp gala. Fattar inte hur dom kan sätta en gala mitt i natten inte många som e vakna vid 4tiden på morgonen. Tänkte jag skulle ta ut min familj på en liten grill och fiste tur nu när grabben kommer hem så att dom får komma ut och åka skriskor och fiska, barnen tycker det är så kul att borra massa hål i isen och sen sitta dår och glo efter fisk.

Jag själv vill bara sitta vid brasan och njuta av tystnaden o äta kolbulle med fläsk och en liten öl.

Nähä nu har jag inte tid till detta utan får återkomma lite senare.

Ha det alla där ute .

Av Alexander - 23 januari 2010 03:10

Tja alla nattsuddare.

Nu är klockan mycket och jag tror att det är dax för sängen så kan gå upp i tid i mon.

Vet inte riktigt vad som händer men det blir nog något nytt.

Så god natt alla där ute. :)

 

Av Alexander - 23 januari 2010 03:10

Tja alla nattsuddare.

Nu är klockan mycket och jag tror att det är dax för sängen så kan gå upp i tid i mon.

Vet inte riktigt vad som händer men det blir nog något nytt.

Så god natt alla där ute. :)

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards