En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Alexander - 29 januari 2010 19:42

Nu var det dax igen att bli tokig.


Satt och läste aftonbladet om en misshandel på tunnelbanan i Stockholm.

En pappa som misshandlade sin son på¨4år på grund av att han inte ville sitta still på sin plats. Mannen slog honom i magen och lite överalt samt kastade omkring pojken i kolv och slot. Men sån tur var så var det en kvinna som gick imellan och vågade fråga vad mannen höll på med och att han skulle sluta men han sa att han får slå sin son och fru hur mycket han vill. Sen gav han sig på kvinnan som försökte stoppa mannen och hon fick ta några smällar.


Ni kan läsa om detta själva på Aftonbladets hemsida !


Det jag vill säga är att bor man i Sverige så är det svenska lagar som gäller och inte några andra UTLÄNSKA som vissa utlänningar har svårt att fatta. Mannen i fråga fick inte så mycket i staff 4månader fängelse och en liten slant i böter.


Om jag får välja straff på en sådan man så skulle alla som såg detta han gjorde med sin son slå honom i 2 timmar och sen skulle han få 10 års fängelse.


Och till alla som tycker jag är knäpp får göra det för jag står för mina ord.

Jag skiter i vad dom har för Jävla lagar i sina länder men nu är dom i sverige och då är det dom lagarna som gäller.

Annars kan dom åka hem

Av Alexander - 29 januari 2010 15:53

Inväntar köpare på min bil nu och dom kommer snart hoppas jag.

Men vem vet, dom kanske kör i diket som jag, det får vi väll inte hoppas ändå.

Har eventuelt fått tag på en annan redan men det finns massa ? tecken i den bilen som jag vill ha svar på innan köpet.

Har städat bilen och det är så jävla tråkigt att man kan spy men ett ont måste ändå,fan vad saker man har när man plockar ut dom.

Här har det snöat hela dagen inte mycket men ändå och mer kommer det i mon.


Har väll inte hänt så mycket annat idag som ni läsare tycker är kul att läsa om.

Och inget som har gjort mig upprörd heller, det hade ni inte väntat er från mig det vet jag för alla vet att jag är en negativ person.


Men vänta så ska ni se att det kommer säkert något innan dagen är slut    


Nähä nu e det dax all logga ut från denna blogg och göra något annat vem vet kan ju bli något kul.


TJA

Av Alexander - 29 januari 2010 13:22

Ja så var det en ny dag idag.

Vaknade hyffsat tidigt för att vara ledig och fick inte sova som jag ville.

Men det är som vanligt att man ska göra saker som han inte planerat men det kommer nog när man gift sig så har man inget liv längre.

Men så e de nog för alla män, bara höra ett jävla tjat om allt hit och dit. Men nu ska jag inte sitta här igen och spy galla på alla fruntimmer som tror att dom kan bestämma om allt som ska göras.


Var ute och handlade innan i snöyran och på vägen hem så hamnade jag i ett spår från en annan bil och då bar det av i diket som bara den. Kärringen skrek och gapade i paniken, undrar hur det kommer att gå när hon väl får sitt egna körkort.

Inte fan vågar man åka med henne då inte om hon ballar ur så lätt.

Iallafall så for det snö åt alla håll och kanter och vi satt fast i en driva på ca 1,5 m.

Sån tur var så var det vid ett par bekanta som detta hänad och killen där var hemma, så han hjälpte oss att få väck bilen till slut när han lånat en traktor av sin granne.

Hur som hälst så bilen klarade sig och jag kunde köra vidare på nya äventyr.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards