En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av Alexander - 30 augusti 2010 07:13

Då var man hemma igen men det är som vanligt att komma hem. Lika tråkigt o segt trotts att det är kul att se sina barn igen efter en lång period i Halmstad.

Men man kännde sig inte välkommen av sin egen kärring som bara gnäller o gnäller om saker som är fel o jobbiga, istället för att vara lite go o mysig när jag väl e hemma. Men nej varför ska man ha det så när man väl kommer hem.


Nä man får nog ta en funderare på hur man sk göra med sitt liv. Jag har kommit på en sak iallafall och det är att jag nog ska vara själv o inte ha någon Körring då jag kommit på att jag har det fan så mycket bättre när jag ligger ute o jobbar än när jag e hemma.

Men det är en sakt tiden får avgöra här inom kort, ska ju åka tillbaka till Halmstad snart igen det blir på onsdag som det går neråt nån tur är.


Kan inte fatta varför man inte kan ett normalt liv när man väl e hemma, är ju så sällan man är det ju. Men väl här så är det alltid något som är fel.


Tänk om det kunde vara som det var förut när man hade det mysigt o roligt istället för en massa diskutioner alltid nä man väl pratar. Det var längesedan man bara hade trevligt o mysigt när man gick o la sig på kvällarna.

Kelandet o allt vad det kan vara har bara dött ut nu med tiden


En mys kväll i dagsläget består av att vi sitter o äter framför tvn o kollar på en bra film, sen dukas det av och vi bara sitter där kärringen o jag och barnen.

Efter en stund så går kärringen ner antingen för att sätta sig på Facebook eller så lägger hon sig i sängen för att hon har ont i magen eller någon annan krämpa i kroppen. Har man tur så kan hon halvlägga sig i soffan men då somnar hon iallafall och vi andra sitter o glor på burken.

Så här är det vartenda kväll som vi ska göra något tillsammans, FYFAN vad detta är tråkigt att ha det så här.


Nä nog dax att skaffa sig en ny kärring som är mer lik mig o barnen istället, finns ju gott om den varan har jag sett nu när jag varit ute lite.

Men samtidigt är det inte bara att dra o säga tja utan det är en massa andra saker man ska tänk på.

Men hur som så har jag nog det bättre med en annan är detta jag har nu, en jävla tråkmåns till fru som bara har gott ner sig i ja jag vet inte vad man ska kalla det.


Dax att kolla sina vyer lite så att man kan ha roligt igen både inom hemma livet och framför allt gose livet när man väl e hemma.


Nu e det dax att ringa miljö o hällsa, tja o hem

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards