En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Alexander - 3 februari 2010 21:42

Tycker det är förjävligt!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrota Viktorias bröllop om inte kungafamiljen kan stå för det själva.

Varför ska vi tå för detta med tanke på hur det ser ut på gatorna i Stockholm och övriga landet.

Lägg pengarna som skulle till bröllopet på de hemlösa istället.


Läs artiklen så fattar ni vad jag menar. 

 

Normal textStor textExtra stor text

Hemlösa fryser - nu hjälper politikerna till

 

Köldskador, frostskador och blöta kläder. Extremkylan är skoningslös mot de hemlösa. Nu öppnar kyrkor i landet sina portar. Och politiker skänker bort sina gamla sovsäckar.

– Det löser ingen politisk fråga men det hjälper akut för stunden, säger Annelie Enochson (KD), som står bakom initiativet.

Upp till 35 grader minus och inget hem. Offren under årets rekordkalla vinter är landets hemlösa.

– Vi ser tydligt att folk far väldigt fysiskt illa. Människor som tidigare inte haft missbruksproblem dricker alkohol för att värma sig medan andra får köldskador, säger Anna Johansson, enhetschef på Stadsmissiongården i Stockholm till Metro.

Sover på kyrkmattan

För att hjälpa de mest utsatta har kyrkor i Stockholm öppnat upp sina kyrkrum. Sedan 1 februari sover hemlösa på kyrkmattan i Klara kyrka.

– Vi har 10 platser i nuläget. De som kommer hit får sova på kyrkmattan och i sovsäckar, säger Per Svensson, Klara kyrka.

Gustav Vasa kyrka i Stockholm var först med att öppna upp sitt kyrkrum för hemlösa. Under hela januari höll kyrkan öppet, men nu har de tvingats stänga.

– Det känns fruktansvärt men vi har inte resurser för att vara här på natten, säger kyrkoherde Åke Nordström.

Det är många som vill in i värmen.

– Vi tog in 30 per natt men blev tvungna att säga nej till flera, säger Åke Nordström.

Politiker skänker sovsäckar

Carl-Erik Sahlberg är präst i Klara kyrka och andaktsledare för riksdagens kristna grupp. Under en andakt förra torsdagen vädjade han till politikerna om hjälp. Gruppen beslutade sig för att starta en insamling. I ett mejl uppmanas samtliga riksdagsledamöter att sträcka ut en hand till landets hemlösa.

– Vi uppmanar politiker och personal att rota i sina skrymslen och skänka bort vad de hittar till hemlösa som sover i Stockholms kyrkor, säger riksdagsledamoten Christer Engelhardt (S).

I slutet av förra veckan ställdes ett insamlingskärl upp i riksdagen. Kärlet är redan halvfullt.

– Vi har fått in flera sovsäckar och liggunderlag, säger Annelie Enochson (KD), ordförande i riksdagens kristna grupp.

Inte tillräckligt

I dagens Expressen uttrycker Rolf Nilsson, ordförande i föreningen Stockholms hemlösa, och själv hemlös i 20 år, ilska mot insamlingen.

– Det är en vidrig människosyn – som att vi inte vore värda något bättre, säger han.

Men Christer Engelhardt är noga med att poängtera att insamlingen inte löser problemet med hemlöshet.

– Det är en mycket större fråga som inte löses av att man delar ut sovsäckar. Men det här värmer för stunden. Det är bättre att man får lite hjälp än ingen alls, säger han.

På platser runtom i Europa rapporteras om att hemlösa fryser ihjäl i extremkylan.

Josefine Hökerberg
Ok jag kan tycka att det är ok om Viktoria Gifter sig men jag vill inte vara med och betala detta och jag vet att det finns fler där ute som tycker som jag .
Lägg dessa pengar på hemläsa och andra saker som staten drar in på.
Tex Fitids gårdar och annat för våra unga.
Annars e det snrt fler som kommer vara som dessa hemlösa.
Ni fattar nog vad jag menar och några dumma komentarer vill jag inte ha för dom kommer jag att lägga ut på BLOGGEN.
MVH
SUR SKATTEBETALARE
Av Alexander - 3 februari 2010 17:44

Nu e jag sur igen och jävligt tvär.

Att inte handläggarna på arbetsförmedlingarna runt om i landet kan se vad det är som pågår i dagsläget. Samma sak gäller politikerna som inte sätter stopp för detta utnytjande av människor som går arbetslösa.

Nej i stället så tvingar dom ut folk på praktiker och annat skit som inte genererar i jävla skit, utan att arbetslösa får ta från sina små A-kasse pengar och ta sig till och från jobbet och det blir ju då att dom går back varje månad istället.


Anledningen till att jag skriver detta nu är för jag har en fru som bara blir bollad fram och tillbaka av TORSBY ARBETSFÖRMEDLING och hon har nu varit på 2 olika ställen vilka det har varit vill jag inte säga nu men det kommer säkert senare.

Först fick hon en praktikplats på ena stället som verkade vara bra, men efter 6 Veckor fick hon sluta för dom sa att dom inte hade råd att ha henne där ( SKIT SNACK ) Men dom skulle ringa henne när det behövs, och det gjorde dom men betalade under bordet.

Det gick ett tag och sen får hon ett nytt ställe som handläggaren fixat och det var så bra där och dom behöver ju folk där alltid ( KYSS MIG DÄR SOLEN ALDRIG SKINER )

Hon fick en praktikplats på 2 veckor och sen var det bra. Dessa två veckor går ut nu på Lördag och sen är det slut där. Hur kan hon på AF bara begära att frugan ska vara kvar där när hon vet att det inte går att vara där på heltid och bara bli inringd när det behövs. Tycker att det är förjävligt att företag kan utnytja detta system som dom gör, och att AF inte ser detta med egna ögon.

Så nu står hon utan jobb igen och AF har skaffat en ny plats till henne som hon säkert får PRAKTIK på =( men vi får se om detta inte blir bra så får hon väll öppna eget av något slag, men då får hon väll inget starta eget bidrag det är ju inte som det var förr.

Hade jag haft råd så kunde jag anställt henne på min firma men jag får fan inget bidrag för det inte PGA att vi är gifta.

Jag vet åxå att det inte bara e hon som blir behandlad på detta vis så då kan det inte vara någåt fel på henne då ju.

Så mitt förslag till detta är att AF ska kolla upp frötagen ordentligt och se vad dom har för avsikter med att ha ny personal på olika ställen.


Men nog om detta nu blir bara så jävla förbannad när jag hör sånt här.

Av Alexander - 3 februari 2010 15:00

Väduren
Vilken vändning något speciellt ska ta beror till stor del –    eller nästan uteslutande – på ditt agerande!

Oxen
Du är osäker på hur du ska agera i en fråga – var på din vakt gent-emot övertalningsförsök!

Tvillingarna
Du visar för ögonblicket en benägenhet att måla mycket i svart och att överdriva negativa tendenser.

Kräftan
En lite laddad dag i utsikt då tanklösa kom­mentarer och obekväma sanningar höjer temperaturen!

Lejonet
En omtvistad fråga är på väg att ställas på sin spets, och du är inte omedveten om vad det rör sig om.

Jungfrun
Varför göra dig onödigt besvär när det uppenbarligen finns en enkel lösning på ett problem?

Vågen
I tecknet indikeras viss risk för att ett projekt av något slag du är involverad i helt eller delvis havererar.

Skorpionen
I en affekt­lad-  d­ad fråga känner du dig som åsnan mellan två hötappar – är du rädd att ta ställning?

Skytten
En vändpunkt av något slag tycks vara förestående i din tillvaro – kanske med romantiska förtecken.

Stenbocken
Du tycks kunna hamna i ett hetsigt meningsutbyte med en person som inte delar din syn på något.

Vattumannen
Ett be­slut av något slag ska fattas, och dina åsikter blir viktiga i samman-hanget. 

Fiskarna
Fisk­en går nu in i en fas då med- och motgångar snabbt tycks komma att avlösa varandra.

Av Alexander - 3 februari 2010 13:00

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Disa och Hjördis
  • Föregående i bokstavsordning
  •  
    • Blasius – Namnet fanns, till minne av en biskop och martyr i Kappadokien på 300-talet, på dagens datum före 1901, då det utgick. Dagen var då även känd som Blasii dag eller i folkmun Blåsmässa.
    • Dick – Namnet infördes på dagens datum 1986, men flyttades 1993 till 7 februari, där det har funnits sedan dess.
    • Didrik – Namnet förekom på 1790-talet på 5 augusti, men utgick sedan. 1986 infördes det på dagens datum, men utgick 1993.
    •  
    • Disa – Namnet infördes på dagens datum 1901 och har funnits där sedan dess.
    • Hjördis – Namnet infördes 1986 på 16 januari. 1993 flyttades det till dagens datum och har funnits där sedan dess.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1901 – Blasius
    • 1901–1985 – Disa
    • 1986–1992 – Disa, Dick och Didrik
    • 1993–2000 – Disa och Hjördis
    • Från 2001 – Disa och Hjördis

Av Alexander - 3 februari 2010 12:28

Nu e jag sur igen och jävligt tvär.

Att inte handläggarna på arbetsförmedlingarna runt om i landet kan se vad det är som pågår i dagsläget. Samma sak gäller politikerna som inte sätter stopp för detta utnytjande av människor som går arbetslösa.

Nej i stället så tvingar dom ut folk på praktiker och annat skit som inte genererar i jävla skit, utan att arbetslösa får ta från sina små A-kasse pengar och ta sig till och från jobbet och det blir ju då att dom går back varje månad istället.


Anledningen till att jag skriver detta nu är för jag har en fru som bara blir bollad fram och tillbaka av TORSBY ARBETSFÖRMEDLING och hon har nu varit på 2 olika ställen vilka det har varit vill jag inte säga nu men det kommer säkert senare.

Först fick hon en praktikplats på ena stället som verkade vara bra, men efter 6 Veckor fick hon sluta för dom sa att dom inte hade råd att ha henne där ( SKIT SNACK ) Men dom skulle ringa henne när det behövs, och det gjorde dom men betalade under bordet.

Det gick ett tag och sen får hon ett nytt ställe som handläggaren fixat och det var så bra där och dom behöver ju folk där alltid ( KYSS MIG DÄR SOLEN ALDRIG SKINER )

Hon fick en praktikplats på 2 veckor och sen var det bra. Dessa två veckor går ut nu på Lördag och sen är det slut där. Hur kan hon på AF bara begära att frugan ska vara kvar där när hon vet att det inte går att vara där på heltid och bara bli inringd när det behövs. Tycker att det är förjävligt att företag kan utnytja detta system som dom gör, och att AF inte ser detta med egna ögon.

Så nu står hon utan jobb igen och AF har skaffat en ny plats till henne som hon säkert får PRAKTIK på =( men vi får se om detta inte blir bra så får hon väll öppna eget av något slag, men då får hon väll inget starta eget bidrag det är ju inte som det var förr.

Hade jag haft råd så kunde jag anställt henne på min firma men jag får fan inget bidrag för det inte PGA att vi är gifta.

Jag vet åxå att det inte bara e hon som blir behandlad på detta vis så då kan det inte vara någåt fel på henne då ju.

Så mitt förslag till detta är att AF ska kolla upp fretagen ordentligt och se vad dom har för avsikter med att ha ny personal på olika ställen.


Men nog om detta nu blir bara så jävla förbannad när jag hör sånt här.



Av Alexander - 3 februari 2010 08:22

Jaha ny dag nya vyer.

Blås och snö yra är vad vädret ger oss idag tyvär. Ungarna ska till hovfjället med skolan och vad jag vet så är det sissta dagen där idag. Då har dom varit där 5 gånger i vinter tror jag, dålig koll kan vara 4 eller 6 ingen aning. Men nästa vecka så ska dom till skidtunneln och sen tror jag att det är slut med alla roliga aktiviteter för denna vintern.

Tycker synd om barnen som ska vara där när det blåser kraftigt och ys snö inget rolig alls och dom kommer bli frusna fort som fan och då vet man att set är inge skoj alls detta.

Jag var ute och sopade snö i trappan så att dom gammla kan gå ut och saltade över isen så ingen risk för att de ska halka men fan vad jobbogt det var. Jag sopade och det blåste upp nytt kändes som en kamp mellan min och snön ( jag vinner nog inte detta känns det som ) Får väll ut om en timme eller två igen skulle jag tro.

Menmen ska inte klaga rätt så fint med snö men nu kan det väll sluta en stund så att jag kommer ut till att fiska med ungarna, dom tycker det e så kul att vara i skogen när dom e lediga och bara vara. Tända brasa och grilla och fiska, mysigt när vi är hela familjen som gör något tillsammans.


Nä nu ska jag göra nytta så vi hörs.

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards