En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Alexander - 21 februari 2010 23:43

Av Alexander - 21 februari 2010 22:52

Jaha nu får man vänta en vecka till innan man får se vad som hände.

Men det var lite trögt ibörjan av detta avsnitt men det kom igång i andra halvan sån tur va.

Jag undrar vem som är boven och det är bra det för man vill ju inte veta vem det är nu utan det får man vänta på. Den som väntaar på något gott heter det ju.


Undrar om pappan blev klyvd eller om han klarade sig bra med mindre skador, vore ju konstigt om han dör nu.

Jag tror att han klarade sig för alla andra mord har man ju sett vad som hänt utom prästen då förstås.


En sak e ju klart, jag tror inte det är han som hade hunden och var bränd som är mördaren och han var nog inte det ifrånbörjan heller utan det är någon annan.


Menmen vi får se nästa vecka, drygt att vänta så länge bara.


Nä nu kallar ju sängen troro jag, det är jag och katten och hunden som ligger här nu.

Kärringen ligger där uppe så vi har hela sängen själva fan vad gott det är.


Natti alla nattsuddare.

Av Alexander - 21 februari 2010 19:41

I den svenska almanackan

  • Nuvarande - Hilding
  • Föregående i bokstavsordning
    • Hilarius – Namnet fanns, till minne av en påve på 400-talet, även i formen Hilarius biskop, på dagens datum fram till 1901, då det utgick.
    • Hildeborg – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 1993.
    • Hildemar – Namnet gick samma väg som Hildeborg, genom att införas på dagens datum 1986 och utgå 1993.
    • Hilding – Namnet infördes på dagens datum 1901 och har funnits där sedan dess.
    • Holger – Namnet förekom på dagens datum på 1790-talet, men utgick sedan. 1901 infördes det på 30 mars och har funnits där sedan dess.
    • Hulda – Namnet infördes 1901, men då på 20 februari. Där fanns det fram till 1993, då det flyttades till dagens datum. 2001 flyttades det till 8 september.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1901 – Hilarius eller Hilarius biskop och Holger
    • 1901–1985 – Hilding
    • 1986–1992 – Hilding, Hildemar och Hildeborg
    • 1993–2000 – Hilding och Hulda
    • Från 2001 – Hilding

Av Alexander - 21 februari 2010 19:21

Rökt på haschet – gick till polisen

Haschrökare.
Haschrökare.
 

Flickvännen blev en delfin.

Då slog 26-åringen pipan i bordet.

Och gick till polisen med det dåliga haschet.

Rutten mat, spruckna skor och loppätna charterhotell. Det mesta går att reklamera.

Man dåligt knark?

”Är missnöjd”

I torsdags klev en 26-årig man in på polishuset i Eslöv, skriver tidningen Skånska Dagbladet.

– Jag är missnöjd med haschet jag inhandlat, sa han.

Inför ögonen på de häpna poliserna berättade han att han hade rökt hasch i tio år, men kände sig rökt på den senaste leveransen.

Varpå han tog fram en provbit som han ville få analyserad.

Enligt Skånskan ska 26-åringen efter några bloss kastats in i en mardröm, en hallucinatorisk upplevelse han själv misstänker beror på att haschet preparerats med LSD.

Dålig i två dagar

Tv:n började tala med honom. Flickvännen blev en delfin.

Först efter två dagar blev han någorlunda normal igen.

– Möjligen kan det räknas som misshandel om det visar sig att haschet spetsats med LSD, säger Mats G Odestål på Eslövpolisen till Skånskan.

Av Alexander - 21 februari 2010 19:01

Jaha nuså var denna dag slut och jag kan ta det lugnt i kväll.

Har varit och hämtat min lille grabb och nu ätit klart, det blev tacos i dag rätt så gott faktiskt. Fast jag är inte så glad i det men vad gör man inte för ungarna som vill ha det.

Nu sitter man och tar en öl i lugn och ro och inväntar tv i kväll.

Det är ju Harpers Island i kväll på tv400 om jag minns rätt och det gör jag.

Undrar vad som kommer att hända idag, spännande och se hur många som dör i detta avsnitt.


Som ni ser har det inte hänt något som är värt att skriva idag och jag är på hyffsat humör än så länge men det hinner vända innan kvällen är slut.

Ni undrar nog hur jag vet det, jo jag ska försöka instalera min skrivare på nytt och då kan ni tänka själva vad som kan hända då jag hatar att fixa med datorer.


Så det återstår att se om jag har en dator och en skrivare innan natten kommer.


Tja på er

Av Alexander - 21 februari 2010 13:27

Ja då var man hemma från att ha lämnat lillgrabben i skogen på ett ställe som heter Bastvålen ca 1mil från hemmet.

Han ska leka med en kompis som han brukar vara hos och dom leker jätter bra helatiden. Han pappa har en smedja som dim brukar vara i och tillverka svärd och annat skrot, så vi får väll se om det blir något i dag med.

Ska hämta honom i kväll någon gång, vi får se när och vart det blir. Kan inte vara säker på vart dom är.


Idag är det ett riktigt skönt väder nu när solen är framme och hyfsat gått väder bara 10-15 minus och helt perfekt för att fiska men nu när det bara är en grabb hemma så är det inte lika kul och klockan går fan så fort idag.

Men det kommer ju fler dagar för fiske hoppas jag. Ska köpa maggots i mon så jag har det hemma om man får ett ryck på fisket bara så där när man är hemma.


Dax att ta tag i några saker igen som att instalera skrivaren på nytt :(

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards