En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Alexander - 19 februari 2010 17:37

Tonåringar förstörde skolkamraters liv

Misshandlade och knivhotade andra elever

De fyra tonåringarna gjorde livet till ett helvete för sina tre skolkamrater. Kamraterna misshandlades, knivhotades och fick sina huvuden nedtryckta i toaletten. Nu har tonåringarna åtalats – på 21 punkter.

De brutala händelserna inträffade i och intill en skola i Göteborg under hösten förra året. Fyra tonåringar bestämde sig för att göra livet till en mardröm för sina tre skolkamrater.

Knivhotade andra elever

De fyra gärningsmännen överföll kamraterna när de var ensamma, misshandlade och knivhotade dem. Flera gånger tryckte de ned deras huvuden i toaletten. Alla tonåringar utom en var elever på skolan där övergreppen skedde.

I dag, fredag, åtalas tonåringarna på 21 punkter – misstänkta för flera fall av olaga hot, utpressning och misshandel.

Värsta plågoriset var en 16-åring.

Åtalad för utpressning

Mot honom väckte kammaråklagare Lotta Nielsen åtal på åtta punkter för misshandel, två för olaga hot, två för utpressning, en för försök till utpressning, en punkt för olaga tvång och en för stöld.

Två av de åtalade är 16 år. De andra två fyller 16 senare i år.


Jag vet inte vad man ska säga men det får inte vara på detta vis i dom svenska skolorna.

Vet inte om jag ska skylla på föräldrarna eller hela skolsystemet.

Men någon av dessa ska ju stå till svars för vad deras ungar ställt till med eller tänker jag fel tro.


Jag har 2 egna barn och jag hoppas för deras skull att dom inte kommer på tanken eller bara funderar på att bete sig så här, då ska dom båda få veta att dom lever och skulle jag bara få veta att de har kniv eller annat vapen i skolan så ska jag ge dom en omgång dom aldrig kommer glömma.


Det är förjävligt att inte lärarna eller någon annan vuxen tar och ger dessa grabbar STRYK så det bara ryker om det. Det är vad jag hade gjort men så ärjag inte lärare eller jobbar på den skolan.


Men skulle jag veta att det fungerar så, så hoppas jag på att jag någon gång får uppleva detta på en skola eller någon annanstans där det finns ungdommar i närheten.

Då skak jag ge dom stryk och sen gärna ta straffet och säga att jag tänker göra det igen om det skulle vara så.


Fattar inte att lärarna skiter i regler på skolan när det uppkommer sådana här bekymmer.


Sen ska vi inte tala om deras föräldrar ojojojojoj. Önskar att jag kunde få ett riktigt snack med dom och få förklara vad som är fel.

Men dom säger väll som andra, MINA BARN GÖR INGET SÅDANT !!!!!!!!!

Helt sjukt detta system, att inte vuxna kan ta tag i ungdommar som gör fel för risken är att man får en motanmälan och sen får man ett straff som inte är av denna värld.


NEJ STRYK SKA DOM HAN !!!!!!!!!!


Och så tycker jag att föräldrarna ska ta en kraftig funderare på vad deras barn gör.


Synd att det aldrig kommer att sägas vad dom heter eller vart dom bor.

Kan vara kul att veta =)


Men men det är ju inte mina bekymmer.



FAN
Av Alexander - 19 februari 2010 10:37

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Gabriella och Ella
  • Föregående i bokstavsordning
    • Ella – Namnet infördes på dagens datum 1986 och har funnits där sedan dess.
    • Elna – Namnet infördes på dagens datum 1986, men flyttades 1993 till 31 juli och utgick 2001.
    • Gabinus – Namnet fanns, till minne av en kristen präst och martyr i Rom i slutet av 200-talet, på dagens datum fram till 1901, då det utgick.
    • Gabriella – Namnet infördes på dagens datum 1901 och har funnits där sedan dess.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1901 – Gabinus
    • 1901–1985 – Gabriella
    • 1986–1992 – Gabriella, Ella och Elna
    • 1993–2000 – Gabriella och Ella
    • Från 2001 – Gabriella och Ella

Av Alexander - 19 februari 2010 10:28

Ja då var man på jobbet igen och det snöar som fan. Känns inte kul att jobba utomhus i detta väder när man inte är helt frisk i lungorna, men vad gör man inte för sina kunder.

Dom vill ju ha saker fixade iallafall och då ska dom få det tycker jag.

Det är ca 10 - och rätt mycket snö har det kommit under natten så jag får ju börja med att skotta fram matrialet som ligget där ute någon stanns, kan inte vänta på att det ska töa bort =).


Menmen så är det på denna årstiden, det är ju mygg fritt ändå så man ska ju inte klaga för mycket.

Nä nu har jag inte tid med detta måste börja nu så vi får se när jag kan lägga in mer på min blogg.

Skulle tro att det blir om en timme eller så då jag har med datorn, kan ju göra det när jag värmer mina fötter och fingrar =).


Tja alla

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards