En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Alexander - 4 februari 2010 19:54

Helt otroligt

Ibland vet man inte vad man håller på med, sitter i telfon heladagarna och snackar skit med personer som tror att man är en idiot.

Jag ska anställa 10 man till ett projekt i Norge som en del redan vet, dessa killar ringer hela tiden och undrar hur det går och så . Fast jag har sagt att det kommer att bröja i slutet av februari. Men dom tycks inte fatta detta, för dom vill ju ha besked och det är något jag inte kan ge dom i dags läget.

Hur som helst så blir det av senast förste mars om dom orkar vänta, ovh det hoppas jag att dom gör för det är ett gott gäng som jag valt ut.


Så vi får se hur många det är kvar när det är dax att börja med jobbandet.

Men det är tråkigt nar man sitter i telefon i ca 6 timmar om dagen eller mer som det varit nu.

Inte tala om alla dessa försäljare som ringer och vill sälja annons platser på olika plan. Man säger nej och lägger på då ringer FANSKAPEN upp igen och frågar varför man inte vill tala med dom. Är det så jävla konstigt eller, tror inte det va.

Om jag säger nej så e det nej eller har jag fel.


Dax att sluta med detta nu TJA

Av Alexander - 4 februari 2010 17:53

I den svenska almanackan

NuvarandeAnsgar och Anselm


Föregående i bokstavsordning

Anneli – Namnet infördes på dagens datum 1986, men flyttades 1993 till 21 april, där det har funnits sedan dess.


Ansa – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 1993.


Anselm – Namnet infördes 1718, men då på 21 april, till minne av teologen Anselm av Canterbury, som levde på 1000-talet. Det fanns på detta datum fram till 1993, då det istället flyttades till dagens datum, där det har funnits sedan dess.


Ansgar – Namnet infördes på dagens datum 1901 och har funnits där sedan dess. Det ersatte då den äldre formen Ansgarius.


Ansgarius – Namnet infördes, till minne av Nordens apostel, som levde på 800-talet, på dagens datum 1718 och fanns där fram till 1901, då det utgick till förmån för den modernare formen Ansgar.


Veronika – Namnet fanns på dagens datum fram till 1718, då det flyttades till 17 augusti, för att bereda plats för Ansgarius på dagens datum. På den nya platsen fanns det fram till 1776, då det utgick, för att bereda plats åt Verner. 1986 återinfördes det, återigen på 17 augusti, där det fanns fram till 2001, då det flyttades till 30 maj.


 Föregående i kronologisk ordning

 Före 1718 – Veronika

 1718–1900 – Ansgarius

 1901–1985 – Ansgar

 1986–1992 – Ansgar, Anneli och Ansa

 1993–2000 – Ansgar och Anselm

 Från 2001 – Ansgar och Anselm



Av Alexander - 4 februari 2010 16:40

Jaha då var man hemma igen då.  

Var i Hagfors och köpte bil innan och blev förvånad att den var så fin som den var.

För enligt annonsen så skulle den vara vit med massa bruna prickar av rost på.

Men jag kan ju säga att så var inte fallet, visst fanns det rost men inte i den mängden som det stog i annonsen. Den var hel och hyfsad i karossen och vinterdäcken var nästan nya och så menar jag nya. Säkert bara gått en säsong max.

Såg bra ut in och ut vändigt och bes o skattad så detta var nog ett bra köp för 1500:- på en bilfirma.  


Så nu har jag bil igen tills jag ska byta igen om ca 1 månad, detta är bara en mellan bil.

Jag kommer garanterat få ut mer för den när jag säljer den.


Av Alexander - 4 februari 2010 16:29

Väduren
Din intuition är inte helt träffsäker för ögonblicket. Du kan nå en del fram­gångar – men även begå misstag.

Oxen
Det är nu gynn­­samma tecken överlag. Mycket talar för att Oxen nu kan få sig en dos mental stimulans!

Tvillingarna
Det mesta flyter på tämligen problemfritt för Tvillingen och du är nog ganska tillfreds med tillvaron!

Kräftan
Du är just nu ­lite oförsiktig och kan begå förargliga misstag, om du inte tänker dig noga för!

Lejonet
En blunder kan bli besvärlig att rätta till, så liksom Kräftan bör du vara försiktig med vad du företar dig.

Jungfrun
Du är ­lite osäker på hur du ska tackla ett problem i din väg. ­Fokusera på det väsentliga!

Vågen
Mycket ­talar för att du ­inte kommer att göra en slät figur i ett sammanhang där du är rädd att inte räcka till!

Skorpionen
Skorpio­nen ger just nu ett lite ­odisciplinerat intryck. Slarva inte med något som kräver uppmärksamhet!

Skytten
Du har planer på att förnya ditt hem på ­något sätt, men inspirationen tycks inte ha infunnit sig.

Stenbocken
Tecknen förespeglar en riktigt bra dag för Stenbocken! Ger du dig ut på en shopping­runda kan du göra fynd!

Vattumannen
Vattumannen kan se fram mot en hektisk dag då det mesta emellertid ser ut att gå program­-­enligt.

Fiskarna
Lik­som för Vattumannen gäller att tempot kan bli högt, men även för Fisken ser det mesta ut att gå bra.

Av Alexander - 4 februari 2010 10:51

Facebook förstör
var femte relation

Ska sälja huset Angelica gick in på sin sambos Facebook-sida
Ska sälja huset Angelica gick in på sin sambos Facebook-sida av misstag. Då kom hon på att han varit otrogen. Bilden är arrangerad.

’Kan lätt bli en typ av dejtingsajt’

Facebook kraschar vart femte förhållande, enligt en brittisk undersökning.

Angelica, 32, kom på sin sambo med att vara otrogen när hon loggade in på hans sida av misstag.

– Nu säljer vi huset och separerar, säger hon.

Angelica skulle snart fira tioårsjubileum med sin sambo. Hon gick in på hans Facebook-sida och bara någon minut senare gick livsdrömmen i kras.

Erkände direkt

– Först märkte jag inte att jag var inne på hans sida eftersom att vi har många gemensamma vänner, säger Angelica.

Ganska omedelbart startade en av parets kvinnliga bekanta en chatt-konversation.

Angelica ställde några allmänna frågor och svaren gjorde att hon genast misstänkte att sambon och kvinnan haft mer kontakt med varandra än hon tidigare visste.

När sambon kom hem erkände han direkt att de haft sex två gånger. Det kom som en chock för Angelica.

– Jag har panikångest och mår jättedåligt. Jag är sjukskriven från jobbet i flera veckor. Det var inte så här jag tänkte mig att det skulle bli när vi bildade familj, säger Angelica.

Nu separerar Angelica från sin sambo.

Facebook är ett bra sätt att skapa nya och fördjupande relationer. Men de kan förstöra de du redan har.

Större tillgänglighet

– Facebook kan lätt bli en typ av nätdejtingsajt. Personer man annars inte hade haft så intensiv kontakt med finns helt plötsligt tillgängliga på ett annat sätt. Den man var kär i för tjugo år sedan kanske är skild nu och det ena leder till det andra, säger Aftonbladets ,     relationsexpert Eva Rusz.


Ja och vad kan man säga om detta då, kan ligga något i detta som dom skriver ELLER vad tror ni ?

Av Alexander - 4 februari 2010 09:37

Då var det en ny dag idag sån tur e.

Tittar ur och snön bara vräker ner igen, det  har väll aldrig slutat sen i förgår.

Men man ska inte klaga finns dom som har det värre tror jag, tänk på dom som inte har snö fan va tråkigt det skulle vara. Vinter utan snö nä inget roligt.


Sitter och väntar på en bekant som ska köra mig till Hagfors i dag och hämta en bil där. Hoppas att den finns kvar som bilhandaren sa att den skulle göra.

Annars så ska han få med mig att göra tro mig, då blir det inte kul inte.

E ju bara att hoppas på det bästa eller hur.

Tänk om det är ren skrot jag köpt, då jag inte sett bilen utan köpte den på stående fot via annons utan bild. Tyckte det lät bra iallafall som dom hade skrivit.


Nähä nu ska jag ta och dricka kaffe och ta en macka, samt ringa min kära far i Halmstad.

Så tills nästa gång TJA


Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards