En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 4 juni 2010

Av Alexander - 4 juni 2010 23:51

Ja och så kom natten smygande och det är fortfarande ljust ute.

Jävligt tråkig kväll som vanligt, Jacop kollar på tv i sitt rum då han ska försöka somna och jag bara sitter här nu. Kärringen gör det hon är bäst på SOVA, ja ni läser rätt så här är det vartenda kväll och även vissa dagar. Kan inte fatta att man kan vara så jävla trött alltid då hon inte gör så jävla mycket. Hon skyller detta på det ena och det andra tex att hon har så jävla mycket att göra på dagarna som tvätta och städa och ta ut hunden och fixa.


Men jag gör ju inget som hon brukar säga.

Jag bara jobbar ju det blir man ju inte trött av eller hus absolut inte. Man åker tidigt och kommer sent. Sen har man allt annat att göra på kontoret ca 2 timmar och nu även en stor jävla trädgård. Samt att man ska åka och handla med henne när hon vill och göra annat med. Skulle ta en evighet om jag ska skriva allt som hon begör av mig för jag gör ju inget enligt henne.

Hon brukar säga att jag bara är ivägen och att jag inte respekterar henne utan låter henne göra allt.

Då anser jag att om jag jobbar och hon går hemma så tar hon hand om markplan och sen inte klagar på ett skit som jag gör.

Men stackars henne som är så trött. När man tar upp detta så gnäller hon på att andledningen till tröttheten är pollen, förkylning, värk i axlarna, gå upp med unger på veckordagarna och att hon har svårt att sova när det blir ljust så tidigt.


Men hur fan kan hon säga detta när detta fenomen är 12 månader om året.

Finns väll fan ingen pollen på vintern eller ljus tidigt på kvällen eller så kan hon sova ut på helgen.


Nä på vintern är hon trött bara för att då blir det mörkt tidigt och det är så mörkt o dystert.


Ja ni fattar säkert vad jag menar, detta är ju helt JÄVLA sjukt ju.  Men när jag sover ut så är det ett rent HELVETE.

De personer som inte respekterar mig är ju fan min egna famij, dom för fan ett sådant jävla liv på mårnarn så att jag vaknar och sen får jag fixa till det när jag väl går upp.


Nä jag kan hålla på så här i all evighet men jag ska bespara er för detta i kväll så kan jag ta upp detta en annan gång.


Natti på er så skriver jag mer i mon

Av Alexander - 4 juni 2010 21:03

Idag har det varit en jävligt varm dag, men man ska ju inte klaga. Var bara lite jobbigt att stå och måla hus i denna värme då det inte fanns någon skugga där jag var. Fick ta lite raster med fiske nere vid den sjön som ligger vid huset och en bira.

Helt ok när man tänker efter.

Här hemma blev det rille och potatis sallad som kärringen fixade då jag var tvungen att måla klart en bänk som jag ska ha nere vid landet så man kan sitta där o ta några öl o se på när det växer.
Men satan vad tort det är i jorden nu har vattnat sen jag kom hem och då var klockan 17 snåret och jag har flyttat den jävla vattenspridaren hela kvällen och ska snart ut ocg göra det igen, skulle tro att det blir ca 3 flyttar till innan det är klart på de ställen som jag har fixat och donat med här.


Men nu sitter jag på balkongen och dricker öl o njuter av vädret och kvällen.

Här e så tyst och lugnt när man sitter helt för sig själv då Kärringen och Jacop gör något annat. Så kan dom låta mig bara sitta o fundera på allt o inget.


Men hur som så ska jag gå in o hämta en öl till o nya cigg så att jag kan sitta här ett tag till.

Sen går jag upp på taket o sätter mig där jag alltid får vara för mig själv för ingen vill gå upp där o störa mig. Kanske inte konstigt det för det är ju 4 våningar högt.


Hur som nu drar jag tja

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards