En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Alexander - 7 juni 2010 20:34

Ja nu är det dax för ett varmt bad efter en jobbig dag och kvällens läxor som oxå ska göras ju. Idag var det matte med lillgrabben och bråk bed den stora. Men så är det i denna åldern, kan undra vem han brås på ine e det mig iallafall.


Hur som så stötte jag på ett jävla bekymmer idag.

Vart ska jag plantera min majs, har ingen aningi dax läget och snart är det försent att göra det. Så i mon måste jag hitta ett bra ställe jag kan gräva upp och sätta mina 50 plantor så att det finns majs i mängder sen.

Hr hemma går det fan åt majs för ett helt bostadsområde, Ja säkert en 5-6 burkar i veckan om det räcker alla gånger.


Nä nu så odlar jag eget istället så kan man ju äta bäst fan man vill.

Sen tycker ungarna det är gått med smör på med och när man grillar och äter gott

så nu ska dom fan få äta motro.


Hur som så kan ni tro att det växer nere i landet, det kan jag låva att det gör .

Måste ha hem mer matjord så att jag kan kupa potatisen mer nu när de börjar komma upp.

Morötterna är på G och västeråsgurkan med, samt isbergsalladen och allt annat som det finns där nere.


Så det är kul, ska bara sätta ett litet staket där nu och en grind då min nymålade bänk e klar så man kan sitta där o njuta av växterna och annat.


Men nu ska jag ta mitt bad så att jag kan komma isäng sen innan klockan blir natten som vanligt.

Av Alexander - 7 juni 2010 19:13

Dagens horoskop 7/5

Väduren
Du anser att en person  har börjat tillåta sig lite väl mycket, men du tjänar troligen inget på att visa ogillande.

Oxen
Du vill försöka klara av något speciellt på ditt eget sätt utan att ta hänsyn till andras synpunkter.

Tvillingarna
Någon som har väldigt svårt för att bestämma sig tycks nu komma att krångla till ett och annat för dig.

Kräftan
Kräftan visar en ten­dens att trassla till det, vilket tycks kunna bli såväl frustrerande som tids­ödande.

Lejonet
Du känner dig lite ­osäker inför något förestående – möjligen för att du gör en för stor affär av det hela.

Jungfrun
Något tycks nu ge dig lite fjärilar i magen, men mycket tyder på att du snart kan dra en lättnadens suck!

Vågen
Du skulle  behöva visa dig  bestämd i en speciell angelägenhet, men du väljer att hålla dig avvaktande.

Skorpionen
Oenig­het på hemmaplan verkar kunna förta lite av glädjen över något du en tid har sett fram mot.

Skytten
Oro beträffande något av emotio­nell karaktär indikeras, men möjli­gen är det bara du som känner så.

Stenbocken
Du känner att ­något är på väg att skapa splittring och osämja – och att du inte kan göra mycket åt det.

Vattumannen
En idé  kan visa sig fördelaktig på sikt och kan vara värd att beakta. En sam­mankomst  tycks inte bli av.

Fiskarna
Resultat av tidigare nedlagt arbete börjar nu ­visa sig, och vissa hinder du ställs inför avfärdar du snabbt och effektivt.

Av Alexander - 7 juni 2010 09:50

Jaha så var det dax att bege sig till arbetet nu.

Ungarna är i skolan och jag har nyss avslutat ett möte så nu återstår bara att bege sig av mot jobbet.

Idag har kärringen börjat sitt nya jobb och vi får väll hoppas att det gick bra att cykla dit i mårse och att det går lika bra att göra det på vägen hem.


Senare i dag ska jag till några bekanta i Östmark för att kolla på ett litet jobb som dom vi ha gjort nu till sommaren så vi får väl se hur det blir och om jag hinner med detta innan det blir vinter igen =).


Men vädret är lite sådär idag är lite orolig för regn då jag målar utomhus så får det fan inte komma något idag. Blir inte så bra då får massa så kallade fiskögon i färgen kan förstöra en hel del detta ju. Kunden är nöjd och ville att jag skulle måla hans uthus m,ed om jag hann men det skulle vi ta ell snack om senare ang tid o pris måste bli klar med det andra först innan jag börjar på något nytt.


Nä nu måste jag åka om jag ska hinna med lite och så får man hoppas på att kärringen har maten klar när man kommer hem sen så slipper man ju fixa det iallafall.


TJA o hej

Av Alexander - 7 juni 2010 07:03

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Robert och Robin
  • Föregående i bokstavsordning
    • Robert – Namnet infördes på dagens datum 1901, då det ersatte den äldre namnformen Robertus och har funnits där sedan dess.
    • Robertus – Namnet infördes, till minne av helgonet Robert av Newminster, som levde på 1100-talet, på dagens datum 1701 och fanns där fram till 1901, då det utgick.
    • Robin – Namnet infördes på dagens datum 1986 och har funnits där sedan dess.
    • Ruben – Namnet infördes på dagens datum 1986. 1993 flyttades det till 20 februari och 2001 till 17 maj.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1701 – ?
    • 1701–1900 – Robertus
    • 1901–1985 – Robert
    • 1986–1992 – Robert, Robin och Ruben
    • 1993–2000 – Robert och Robin
    • Från 2001 – Robert och Robin

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards