En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 26 juni 2010

Av Alexander - 26 juni 2010 13:46

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Rakel och Lea
  • Föregående i bokstavsordning
    • Gunni – Namnet infördes 1986 på 24 mars. 1993 flyttades det till dagens datum, men utgick 2001.
    • Jeremias – Namnet infördes, till minne av profeten med detta namn i Gamla testamentet, på dagens datum under 1600-talet och fanns där fram till 1901, då det utgick.
    • Jim – Namnet infördes 1986 på 15 juni, flyttades 1993 till dagens datum och utgick 2001.
    • Johannes – Namnet fanns, till minne av en hovman hos den romerske kejsaren Konstantin den store, som tillsammans med sin bror Paulus led martyrdöden, på dagens datum fram till 1600-talet, då det utgick till förmån för Jeremias.
    • Lea – Namnet infördes på dagens datum 2001.
    • Paulus – Namnet fanns, till minne av en hovman hos den romerske kejsaren Konstantin den store, som tillsammans med sin bror Johannes led martyrdöden, på dagens datum fram till 1600-talet, då det utgick till förmån för Jeremias.
    • Rafael – Namnet infördes på dagens datum 1986, men flyttades 1993 till 24 mars, där det har funnits sedan dess.
    • Rakel – Namnet infördes på dagens datum 1901. 1993 flyttades det till 28 december, men återfördes 2001 till dagens datum.
    • Ralf – Namnet infördes på dagens datum 1986, men flyttades 1993 till 27 mars, där det har funnits sedan dess.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Till 1600-talet – Johannes och Paulus
    • 1600-talet–1900 – Jeremias
    • 1901–1985 – Rakel
    • 1986–1992 – Rakel, Rafael och Ralf
    • 1993–2000 – Gunni och Jim
    • Från 2001 – Rakel och Lea
Av Alexander - 26 juni 2010 01:13

Ja så var även en dag avslutad o en ny är på väg.

Midsommarn afton har varit lugn i våran lilla vrå och lite mys med ungar o div djur.

Vi var en sväng i skogen i förmiddags och jag hämtade hem en massa granris som jag skulle ha. Nu tror ni att jag är knäpp o göra det en dag som midsommarafton, men nej så är det jag gjorde det. Ska göra lite väderpinnar så då var jag tvungen att hämta det. Men jag fattar inte vad det är folket tjatar om när det gäller en dag som denna, tycker det är som vilken dag som hällst.


Fast jag tycker maten är god iofs Nypotatis, Sill, Gräddfil med gräslök, Grillat och Ägg får ju inte glömma snappsen då ju o den iskalla Ölen till. Detta är ju inte helt fel fast det låter som alla andra dagar jag grillar. Ja det blir ofta nu ska jag säga, nästan varje dag några grillskivor o chillimarenerade vitlöksklyfter o potatis sallad.

Men jag föredrar faktiskt nypotatis är så jävla gott. Köpte ett lass nu i går jätte fina var dom. Till efter rätt så blev det så klart jordgubbar med mycket grädde det gick 4 liter gubbar o nästan en liter grädde på 4 pers. Det är så gott ska nog ha ett gäng i mon med eller varför inte ha det nu fan vad jag blev sugen nu.

Ja det tar jag en skål med jordgubbar o grädde GOTT GOTT.


Ja som ni förstår så måste jag sluta nu då jag ska fixa lite natta käk.


Så ni får ha en lrevlig natt alla som orkar vara uppe nu o läsa en totalt meningslös blogg =)

Fortsatt trevlig midsommar på återsende i mon om inget annat händer

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards