En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 22 juni 2010

Av Alexander - 22 juni 2010 15:21

Nu är jag hemma igen då jag varit på jobbet. Idag fick lillgrabben hänga med o hjälpa pappa att måla lite, men det blev mäst fiske för hans del. Tyvär så nappae det dåligt idag så det var inget kul alls. Men det kan ju bli bättre i mon om vädret håller, dom har ju låvat fint hela denna vecka ju så.


Hur som så fick jag målat en halv långsida men var tvungen att avbryta då det blåste en massa skit från träd och skog på det nymålade så om jag har en jävla otur nu så får jag göra om allt detta i mon om det inte blåser från det hållet.

Fan ska det blåsa för och lägga sig på det fina väggen, kan inte fatta varför det ska hända mig alltid. Ja alltid e det något som ska gå fel i detta jävla jobb, kanske ska fundera på att bli en vanlig knegare istället så slipper jag tänka och fundera helatiden.

NÄ inget för mig, kan inte vara anställd inget kul. Bättre som jag har det om man tänker efter på alla fördelar som jag igentligen har. Kan ju börja när jag vill och sköta mina tider o jobb själv utan att det är någon som gnäller o tjatar helatiden på vad som ska o inte ska göras.


Hur som haver så sk jag ta itur med balkongen nu så det blåser o allt far runt där.

Funderar på att bygga ett skydd mellan spjälorna som allaredan sitter där, men det är bara om jag orkar och har matrial till detta. Får se vad man har och har stoppat undan i stall o förådet.


Nä ni får ha det så jävla kul i blåsten alla till senare.

Av Alexander - 22 juni 2010 10:34

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Paulina och Paula
  • Föregående i bokstavsordning
    • Pamela – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 1993.
    • Paula – Namnet infördes 1986 på 25 januari. 1993 flyttades det till dagens datum och har funnits där sedan dess.
    • Paulette – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 1993.
    • Paulina – Namnet infördes på dagens datum 1901 och har funnits där sedan dess.
    • Paulinus – Namnet fanns, till minne av en biskop i den italienska staden Nola på 400-talet, på dagens datum före 1901, då det utgick.
    • Tio tusen riddare – Denna benämning på dagens datum fanns i de äldsta helgonkalendarierna, till minne av 10 000 romerska soldater, som led martyrdöden på berget Ararat. Den utgick dock tidigt till förmån för Paulinus.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1901 – Tio tusen riddare och Paulinus
    • 1901–1985 – Paulina
    • 1986–1992 – Paulina, Pamela och Paulette
    • 1993–2000 – Paulina och Paula
    • Från 2001 – Paulina och Paula

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards