En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 27 juni 2010

Av Alexander - 27 juni 2010 23:04

Idag har det inte hänt så mycket, suttit ute i solen med familjen för omväxlings skull o bara tagit det lugnt. Vattnat lite o klippt gräs sen bara njutit av solen o värmen.

Så ni ser, även jag kan om jag vill bara slappa o bara vara.


Men 2 roliga saker hände iallafall.

Mina grabbar satt o diskuterade en lykt stolpe som vi har här ang om det gick att komma upp i den eller inte. Klart det gör sa jag ju kacksi som en pingisboll.

Ni gör bara så o så,alla barn kan ju klätra i stolpar o träd som små detta är väll med fött tyckte jag.

Då fick den stora killen en ide.  Du pappa som bara sitter där o e stöddig kan ju visa oss hur man gör.

Klart jag kan och trodde att man var 10-15 år igen.  Sottade mig i nävarna och tog tag i stolpen o började min färd mot toppen.

Kan ju bedela att det gick men inte fort och ner kom jag åxå. Men var helt slut i kroppen i nästan en timme. Lite längre i på dagen så klättrade krabbarna i ett träd o sa titta så högt vi är. Nja menade jag ni kan allt komma högre upp.

Snälla pappa kan inte du komma upp till oss o vara med.


Klart man kan göra det som pappa. sagt o gjort upp i trädet och börja klättra. Men kom på sen efter att jag kommit en bra bit upp att FAN jag är ju FÖRHELVETE höjd rädd inte bra jag ska ju ner med. 

Men efter ett tag av att samla styrka så kom jag ner igen på fast mark.


Så nu känner jag att det får vara slut på dessa dummheter och bara gilla läget.

Jag är ju fan inte ung längre är ju fan 36 så jag överlåter klättrandet till de yngere som klarar av det.


Så nu kommer jag ha stora problem med min redan kassa rygg i natt o i mon när det är dax att jobba igen.


Detta vr allt för idag men kommer åter i mon .

Av Alexander - 27 juni 2010 13:02

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Selma och Fingal
  • Föregående i bokstavsordning
    • Crescens – Namnet fanns, till minne av en av aposteln Paulus medhjälpare, på dagens datum före 1901, då det utgick.
    • Fingal – Namnet infördes 1901 på 16 oktober. Där fanns det fram till 2001, då det flyttades till dagens datum.
    • Herta – Namnet infördes 1986 på 16 mars. 1993 flyttades det till dagens datum och utgick 2001.
    • Selim – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 1993.
    • Selma – Namnet infördes på dagens datum 1901 och har funnits där sedan dess.
    • Selmer – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 1993.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1901 – Crescens
    • 1901–1985 – Selma
    • 1986–1992 – Selma, Selim och Selmer
    • 1993–2000 – Selma och Herta
    • Från 2001 – Selma och Fingal

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards