En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg under februari 2010

Av Alexander - 25 februari 2010 17:22

Ja då var man hemma igen och sur som vanligt.

Kör från jobbet och vill bara hem då jag inte mår så bra, får i uppgift att åka inom affären och handla lite saker till käringen. Hon lotsar mig genom butiken och säger vad hon ska ha då mitt minne e lite för kort för att lagra allt detta.


Kommer hem och ser en arg bigga i köket som håller på att få in folije i ugnen men det går inge bra. anledningen är att lasagnen är på väga över formen.


Jag kan inte fatta varför man ska fylla hela formen ända upp när man vet att detta sker varje gång. Dock har hon varit opservant och lyssnat lite på mig och tagit en djupare form som jag sa till henne förra gången.

Men jag sa åxå att hon inte skulle fylla ända upp då detta är ett problem här hemma.

Samma sak är det när hon ska göra pasta eller tex potatis,

Till pastan så tar hon den minsta kastrull som vi har och fyller med vatten och tex makaroner eller så tar hon och häller i potatis och sen vatten prisis så att det täcker dom och kan inte fatta att vatten ångar bort när det kokar.


Hur ofta ska jag behöva tjata om detta, Ta en stor kastrull med bra mängd vatten till makaroner eller pasta, och samma sak gäller med potatis.


Men men jag kan skälla mig tokig i detta hem ingen som fattar eller lyssnar jag får ett spel snart =(

Av Alexander - 25 februari 2010 11:03

skulle träffas på hotellet Den före detta polischefen Göran
skulle träffas på hotellet Den före detta polischefen Göran Lindberg planerade att träffa en 14-årig flicka på First Grand Hotel i Falun, enligt misstankarna.
Foto: HENRIK HANSSON

Polischefen misstänks även för koppleri

Göran Lindberg höll föreläsningar om jämställdhet och tog st
Göran Lindberg höll föreläsningar om jämställdhet och tog strid för kvinnors rättigheter. Nu sitter han häktad – misstänkt för våldtäkt och koppleri.
Foto: SCANPIX

Göran Lindberg, 63, misstänks även för koppleri och flera fall av våldtäkter.

Enligt åklagaren kan den före detta polischefen – som redan bland annat sitter häktad för våldtäkt och grov våldtäkt – ha förmedlat sexuella tjänster mot betalning i tre års tid.

Det avslöjas i en ny häktningsframställan.

Den sexbrottsmisstänkte före detta polischefen Göran Lindberg har suttit häktad på Kronoberg sedan den 28 januari i år. Han är på sannolika skäl misstänkt för en grov våldtäkt 2007, en våldtäkt våren 2009 och försök till grov våldtäkt mot barn den 12 januari i år.

Ännu en brottsmisstanke

Men nu har flera allvarliga brottsmisstankar tillkommit. Åklagare Håkan Roswall begärde i dag Göran Lindberg omhäktad misstänkt för en rad nya brott. Göran Lindberg misstänks nu för flera våldtäkter samt att på sannolika skäl även ha ägnat sig åt koppleri under tre års tid, mellan den första oktober 2006 och den sista september 2009.

– Vi misstänker att han har tagit emot pengar för förmedling av sexuella tjänster, säger Håkan Roswall till Svenska Dagbladet.

Lindberg nekar

Lindbergs försvarsadvokat, Karl Harling, uppger att den före detta polischefen nekat till de nya brottsmisstankarna.

– Han mår mycket dåligt och nekar till alla brottsmisstankar.

”Kapten klänning”

Lindberg var – före sitt gripande – en drivande kraft för att uppmärksamma problematik kring könsdiskriminering, sexuella trakasserier och våld mot kvinnor, särskilt bland poliser. Han fick smeknamnet ”Kapten Klänning” för sitt jämställdhetsarbete.

Åklagaren begär att en ny häktningsförhandling i fallet ska hållas i morgon.

Mer info inom kort.

Av Alexander - 25 februari 2010 10:37

Dagens horoskop 25/2

Väduren
Det kan vara dags för dig att föra ett missförhållande på tal som ingen annan än du tycks ha uppmärksammat.

Oxen
Ditt väderkorn fungerar just nu utmärkt i många sammanhang, men du tycks inte använda dig av det.

Tvillingarna
Du närmar dig en skiljeväg, och din tillvaro skulle  bli mindre komplicerad om du kunde fatta ett
avgörande.

Kräftan
Ett gemensamt ansvar ser ut att kunna sammanföra dig med någon som du har annat  gemensamt med.

Lejonet
Något som tycks oförenligt med dina intressen får motsatt verkan, så ta inte så hårt på skenbara motgångar.

Jungfrun
Du får  inte den hjälp du räknat med och måste därför själv lägga på ett par extra kol som kompensation.

Vågen
Du bör nu se över dina planer en extra gång – och tänka dig noga för innan du driver något till sin spets.

Skorpionen
Planeternas inflytande är positivt och något oför-utsett tycks kunna göra den här dagen intressant!

Skytten
Du upplever en viss per-sons obeslutsamhet som enerverande, men det kan  löna sig att inte ha för bråttom.

Stenbocken
Försök se på ett och annat utan förutfattade meningar – något tycks kunna ge dig ett lite annorlunda perspektiv.

Vattumannen
Ett problem försvinner inte för att du sopar det under mattan, så ta tag i det även om det kan kännas jobbigt.

Fiskarna
Planer som legat på hyllan är på väg att dammas av och förutsättningarna är nu betydligt mer gynnsamma.

Av Alexander - 25 februari 2010 10:15

Så var man åter på jobbet idag, skönt att få vara lite för sig själv imellanåt.Vet inte riktigt vad som står på tapeten idag så jag får ju ta en kik på bygget o kolla läget.

Senare så ska jag kolla hur det går för mina gubbar som är ute o skottar snö från taket och hoppas på att dom inte trillar ner nu när dom är på att rällativt högt tak.


Men dom har ju selar på sig förhoppnings vis jag har iallafall lämnat det till dom så det får man hoppas att dom har.

Nä vad ska jag hitta på då här i Molkom tro får väll sätta lite staket eller vad man nu ska kalla det inte farstukvistarna så att katt jävlarna inte kan gå under o använda det som toa det luktas så jävla illa när dom varit där.


Nu så ska jag ut o göra nytta

Av Alexander - 24 februari 2010 22:36

Det är dax för sängen nu o jag, är trött som fan och jag har så jävla ont i ryggen idag. Suttit fel en stund o fick en enorm smärta i ryggen fattar inte vad det va sam hände.

Hoppas det går över till i mo då jag ska skotta snö på tak på en enorm byggnad.

Men annars så får man ta några värktabletter o göra det ändå kunden kan ju inte ha snö på taket ju =)


Men men nu ska jag till sängen iallafall o hoppas, men det e väll som det brukar inga resultat i mon inte.

Skit samma jobbet måste göras o jag är den ända som gör det.


Så till i mon ha det så jävligt.

Av Alexander - 24 februari 2010 22:14

Ja nu tröttnade jag på mitt jävla hår och att jag har ett så högt hårfäste i pannan.

Så då ska det till helvetet och jag blev klippt, inte riktigt jag gjorde det själv så jag kan inte skylla på någon denna gång.

Men fan vad skönt det blev.


  


Går ju inget schampo nu ju så då snålar man in på det =)


Av Alexander - 24 februari 2010 19:09

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Mattias och Mats
  • Föregående i bokstavsordning
    • Mats – Namnet infördes på dagens datum 1986 och har funnits där sedan dess.
    • Matti – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 1993.
    • Mattias – Namnet har funnits på dagens datum sedan gammalt, till minne av en av Jesu lärjungar, och har inte flyttats.
    • Skottdagen - Fram till 1996 lades skottdagen in denna dag vart fjärde år, vilket innebar, att namnsdagarna 24-28 februari då försköts till 25-29 februari. Sedan år 2000 har skottdagen dock flyttats till 29 februari.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1901 – Mattias och (vart fjärde år) Skottdagen
    • 1901–1985 – Mattias och (vart fjärde år) Skottdagen
    • 1986–1992 – Mattias, Mats och Matti samt (vart fjärde år) Skottdagen
    • 1993–1999 – Mattias och Mats samt (vart fjärde år) Skottdagen
    • 2000 – Mattias och Mats
    • Från 2001 – Mattias och Mats

Av Alexander - 24 februari 2010 14:51

Nä nu får det vara bra med jobbandet i dag.

Nu e det dax att bege sig hemmåt till Torsby, tar ju sin lilla tid att komma hem med.

Jag har gjort det jag ska och sen inte gjort det jag skulle men kommer ju en ny dag i mon med.

Så nu ska jag bara packa ihop mina saker så bär det av hem.

Hoppas att det är lika soligt hemma så man kan vara ute med hunden en sväng så han får springa av sig lite och leka i snön.


Ska packa ihop det jag ska ha med mig i mon på jobbet, tex jord borr och Cobra lär behövas i kärlen. Den är ca 50cm tjock den jävlen så cobran är ett måste nu när man ska ner en bit.


Solen skiner men det är kallt ännu får nog vänta med våren känns det som.

Kan ju hoppas på att den kommer lagom till midsommar =).


Nä nu måste jag dra orkar inte vara här mer.

Tills jag kommer hem ha det bra alla arbetande människor.



Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards