En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg under februari 2010

Av Alexander - 18 februari 2010 21:59

Jaha då var denna dagen i sin ända då.

Varit en hyffsad dag i dag faktiskt, jabbat i Molkom med lite av varje.

Men det är ju så ibland kan inte vara bra alltid. Men nu e ju dagen gjord så man får ta nya tag i mon.

Det blir nog lite värre än idag då det ska snöa som fan ända fram till söndag och jag jobbar ju ute så det är ju sådär. Ett jävla bekymmer om det blir för mycket busväder då jag ska lägga nytt tag och fixa med 4 grunder och stolpar.


Men vad ska man göra har ju inget bättre för mig andå än att jobba och slita.


Kunderna går ju först och sen kommer ju familjen efter men jobbet är det jag är gift med först och främst tyvär men kärringen är van vid det och barnen med.


Nä nu har jag inte tid med detta mer så tja alla dårar.

Av Alexander - 18 februari 2010 14:26

Kolla på denna länk om ni vill se Anja kraschen igen.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/os2010/article6628215.ab


Tycker det är synd deta som hände i går när hon låg så jävla bra till i börjar av åket.

Kunde ju blivit ett silver om inte olyckan varit framme.


Men så är det och vi får hoppas att hon repar sig till nästa åk och att det går bättre för henne då.

Men om vi ska vara ärliga så tycker jag iallafall att det är dax att hänga stavarna på hyllan och lägga skidorna i källarn för nu har hon snart gjort sitt.


Inte för jag tycker hon är dålig men hennes kropp orkar nog inte mycket mer och det kommer helatiden några nya stjärnskott helatiden.


Men det är starkt att hon kommer på så bra placeringar helatiden och nu är det dax att lägga av medans hon ligger nära toppen.


Lycka till i fortsättningen Anja och hoppas att det blir någon medalj i OS.


Av Alexander - 18 februari 2010 14:18

Dagens horoskop 18/2

Väduren
Trots en del smärre motigheter tycks vissa ändrade premisser nu ge dig en möjlighet du väntat på!

Oxen
Genom att presentera vissa omtvistade idéer i  rätt ögonblick kan du få andra att lyssna på vad du säger!

Tvillingarna
Oenighet beträffande något riskerar att övergå i en schism, så gör vad du kan för att hålla känslorna i styr!

Kräftan
Av en slump tycks ett samarbete nu kunna etableras mellan dig och någon som troligen har mycket att tillföra!

Lejonet
Att någ­ot inte utvecklat sig på det sätt du önskat behöver inte innebära någon nackdel för dig – snarare tvärtom!

Jungfrun
Även om en blunder du råkat begå inte fått de konsekvenser du befarat, blir nog din dag inte problemfri.

Vågen
Vågen har nu en del uppdämda känslor inom sig – försök att kanalisera din energi på något konstruktivt i stället!

Skorpionen
Du ger ett lite tveksamt intryck i ett sammanhang där tecknen uppmanar dig att försöka vara lite mer resolut.

Skytten
Du tycks ha ändrat åsikt i en aktuell fråga – möjligen för att du inte lyckats få med någon annan på din linje.

Stenbocken
En av dina nära relationer ser ut att gå in i en ganska harmonisk fas – efter att ha varit lite besvärlig en tid.

Vattumannen
I tecknet finns indikationer på att du snabbt måste försöka komma till rätta med något speciellt under dagen.

Fiskarna
Gör ingen större affär av något du störts av en tid  – du har säkert anledning till en viss självkritik i sammanhanget!

Av Alexander - 18 februari 2010 10:55

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Frida och Fritiof
  • Föregående i bokstavsordning
    • Concordia – Namnet infördes, till minne av en kvinnlig martyr i Rom på 200-talet, på dagens datum 1708, och fanns där fram till 1901, då det utgick.
    • Frida – Namnet infördes på dagens datum 1901 och har funnits där sedan dess.
    • Fride – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 1993.
    • Fritiof – Namnet infördes 1901 på 30 maj. Där fanns det till 2001, då det flyttades till dagens datum.
    • Fritz – Namnet infördes 1986, men då på 14 januari. 1993 flyttades det till dagens datum och 2001 till 18 juli.
    • Frode – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 1993.
    • Konstantin – Namnet fanns på dagens datum före 1708, då det flyttades till 21 maj och har funnits där sedan dess.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1708 – Konstantin
    • 1708–1900 – Concordia
    • 1901–1985 – Frida
    • 1986–1992 – Frida, Fride och Frode
    • 1993–2000 – Frida, och Fritz
    • Från 2001 – Frida och Fritiof
Av Alexander - 17 februari 2010 23:40

Ja då var man hemma i Torsby igen då, känns bra ändå men det var trevligt i Halmstad med hos mamma och dom.

Men hemma är ju hemma.

Men det är något visst med att vara hemma med mamma och pappa, tycker det är trevligt att avara där. Det är lugnt och harmoniskt och inget tjat och gnäll över något. Helt ok i mona ögon, men jag har nog en väldigt bra relation till mina föräldrar skulle jag tro.

Ibland känns det som om jag inte har klippt srängen mellan mig och mamma ännu trotts att jag är 35. Vi pratar om allt och lite till och så tar vi några göas och sitter uppe och tjatar i timmar varje gång jag är där.


Dom är så måna om mig att jag har det bra och mår bra hela tiden.

Fixar mat och donar för min skull det känns väldigt bra fast jag e så gammal, tänk att få vara barn på nytt ibland.


Jag var i Halmstad i 2 hela dagar för att göra ett jobb och sen åka hem.

Kändes helt ok, men så visade det sig att det inte skulle bli när jag åkte hem.


På morgonen så körde jag till en bilverkstad för att byta ett hjullager och det var ju inget då jag visste om det.

Väl fixat och verkstan tog ett överpris så ok inget att kapa om tyckte jag.

När jag kör hemåt så kom jag till Varber och då dör biljäveln helt fattar inget.

Ringer tll Solidassistans och fixar en bärgare som kommer hyffsat kvickt.

Den drar mig till SAAB Opel verkstad då jag har en Opel och dom säger att det går nog inte att fixa detta idag.

Känner paniken i kroppen och får ett spel, förklarar att jag måste hem idag .

Ok säger killen där, ska se vad vi kan göra.

Efter en kvart kommer en kille ut från verkstan och börjar pilla med bilen på parkeringen.

Men kommer på att vi ska ta in bilen i Verksatn isället och se vad det kan vara.

Jag set tusenlapparna flyga iväg och känner att detta kommer bli dyrt, då jag redan innan på dagen lagt 1300:- på bilen.


Men vad ska jag göra.

Väl inne så ser han felet, en liten jävla tännmodul i rotorn.

Han ska fixa detta säger han, ringer för att be en annan firma att köra och lämna en sådan grej.

Nej det har vi inga hemma just nu får han till svar och berättar detta för mig.

Åter igen får jag spel och förklarar att jag måste hem och det nu då jag ska vara på ett jobb i Värmland i mon.

Ja jag ska se om jag her en begangnad liggande, och ja det finns.

Han byter det med min hjälp och får igång bilen efter 2 timmar.


In till killen som tar betalt. Vad kommer detta att kosta nu säger jag.

Ja det blir nog inte så dyrt då saken är begangnad få jag till svar.

Jag vill ha 1650:- för detta säger killen, och jag vill bara klippa till han över disk och ifrågar sätter hur i helvete det kan bli så dyrt.


Då svarar han med att dom tar 500 bara för att ta in biljäveln och sen en jävla massa i timmen, för saken som dom bytte fick jag betala 400:- för så räkna själva.


Jag har valt fel yrke känner jag, men skit i det.

Jag börjar att pruta och får ner det till 1300:- och tycker det är ok med tanke på att jag måste ha en bil och måste hem.


Så nu e jag hemma och tar en öl o ska gå till sängs.


Så tills i mon alla som e uppe Natti o ha det.

Av Alexander - 17 februari 2010 00:47

Nu är det natt och jag ska gå till sängs eller soffa som jag sover på nu när jag är hos mamma och pappa fortfarande.

Jag blev klar med jobbet som jag skulle göra nere i Halmstad så det blit hem färd i mon och måste komma iväg så tidigt som möjligt.


Dock så måste jag inom en bilverkstad i mon på morgonen då jag har ett dåligt hjullager på bilen och måste ha det fixat.

Jag har ju trots 52 mil hem och vill ju inte att bilen pajar när jag ska hem.


Ska även köra inom Göteborg och lämna en del saker till en väninna åt mamma, vete fan vad det är och jag bryr mig inte heller.


kör nog även inom media market och köper en hårklippnings maskin för jag måste raka av mig håret, är så jävla trött på detta hårhelvete.

Man börjar ju bli lite tunnhårig och ha ett högt hårfäste.


Nå nu e jag jävligt trött så det e dags att lägga sig men det kommer nya inlägg i mon jag låver.


Natti alla ni som är vakna.

Av Alexander - 16 februari 2010 20:18

Ivy Bean, 104 år,
äldst på facebook

Här är Ivy Bean, världens äldsta Facebook-användare.

Nu har 104-åringen och gett sig in på ett nytt område – Twitter.

– Hon visar alla att man inte ska skrämmas av ny teknik, säger en av de som hjälp henne till The Sun.

Hon är är gammal som fem 20-åringar och var med om både första och andra världskriget. Ändå är Ivy Bean mer uppdaterade än de flesta. Med sina 104 år är hon världens äldsta användare av Twitter och Facebook.

– Hon visar alla att man inte ska skrämmas av ny teknik, säger en av de som hjälp henne till The Sun.

Större än Ebba Von Sydow

Och Ivy Bean, som är en före detta kvarnarbetare, är omåttligt populär på nätet. Grupper med tusentals medlemmar hyllar 104-åringen som har nära 5000 vänner. Och på Twitter följer över 54 000 personer hennes dagliga liv. En siffra som är större än de svenska twittrarna Ebba Von Sydow, Johan Rheborg och Adam Alsings – tillsammans.

Av Alexander - 16 februari 2010 19:12

Foto: NORSKa POLISen

Har du sett den här bilen?   

Kvinna mördades – nu har norsk polis släppt fantombild av misstänkt bil

Polisen jagar en mördare.

Men frågan är om de kommer att få särskilt stor hjälp av fantomteckningen de preics släppt.

Den 87-åriga kvinnan hittades mördad den 22 januari, i sin lägenhet i den norska staden Horten.

Hennes 68-årige son skulle hälsa på sin mamma, men hittade istället dörren uppbruten och mamman dödad.

Tre män

Det har gått nästan fyra veckor, och polisen har inga spår. Tre män observerades i närheten av lägenheten vid den aktuella tidpunkten, alla i 20 till 30-årsåldern. Strax därefter körde en bil i väg från området, och det är alltså den bilen som polisen nu försöker få fatt på – med hjälp av den här fantombilden.

– Vi hoppas att den ska ge oss fler upplysningar, säger polisen Sigbjørn Fevang till VG.

Bilden hånas

Men fantombilden har istället mötts av mestadels häcklande kommentarer från norrmän, som anser att ”polisen skulle hitta bättre tecknare i första klass”.

– Jo, vi får väl finna oss i skämten. Men vi hoppas att den ändå kan ge något. V har tagit personer efter att ha släppt sämre teckningar än så, säger Sigbjørn Fevang till VG.


Undrar om det finns en belöning om man skulle hitta denna bil.   

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards