En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Alexander - 1 maj 2010 21:33

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Valborg
  • Föregående i bokstavsordning
    • Filippus – Namnet fanns på dagens datum före 1901, som ersättning för det tidigare Philippus och Iacobus, till minne av Jesu lärjunge med namnet Filippus. 1901 utgick det och ersattes av den modernare namnformen Filip, som då flyttades till 2 maj.
    • Maj – Namnet infördes på dagens datum 1986, men flyttades 2001 till 19 maj, där det har funnits sedan dess.
    • Maja – Namnet infördes på dagens datum 1986, men flyttades 1993 till 28 februari och utgick 2001.
    • Philippus och Iacobus – Dessa båda namn fanns på dagens datum före 1901, till minne av två av Jesu apostlar, men blev före detta år ersatta av Filippus.
    • Valborg – Namnet infördes på dagens datum 1901 och har funnits där sedan dess.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1901 – Philippus och Iacobus och Filippus
    • 1901–1985 – Valborg
    • 1986–1992 – Valborg, Maj och Maja
    • 1993–2000 – Valborg och Maj
    • Från 2001 – Valborg
Av Alexander - 1 maj 2010 18:20

Idag var det kosse utsläppar dagen på Wapnö i Halmstad.

Jag hade tyvär inte tid att åka och kolla på det men min pappa och sysskon var där och kollade. Ena syrran spelade in det på sin telefon och visade mig det när jag kom hem från jobbet. Fan vad glada kossorna blev när de fick komma ut i det fria och springa i nytt grönt gräs.

Tänk om man hade haft det så. Stå inne i flera månader och sen komma ut i det fria. Inte konstingt att dom blev glada igentligen jag kan förstå dom helt och hållet.


På tal om kossor så har vi fått tillökning i hagen hemma med ännu en kalv till som är 8 dagar gammal nu i dag. Så nu är det 2 nya den andra är ca 6 veckor gammal och har börjat gå från sin mamma mer o mer.

Ska bli kul att komma hem snart så man kan kolla på dom från sovrums fönstret och när man ska ner o fiska lite gädda o abbore.


Fan vad jag länktar hem nu när man tänker så här som jag gör nu.

Men det dröjer ju ett tag innan jag kommer hem till familjen igen, nä nu får jag inte sitta o deppa uten tänka positivt på att jag har det lugnt o skönt här hos mamma o pappa.

Jag blir ju servad med allt som mat, tvätt, dricka, godis, jag allt. Rena hotellet att bo hos mamma. Men sängen kunde ju varit bättre då jag just nu sover på soffan och det är inte så bra för ryggen.


Nä nu kan jag inte skriva mer för mamma o pappa kom hem med kebab till mig och ett 6 Pack bira.



Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards