En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 28 maj 2010

Av Alexander - 28 maj 2010 23:57

Ikväll så har det varit som vanligt i familjen Lagemyr. Massa diskutioner främst om pengar. Och vd gjorde det anorlunda idag inget om jag får säga mitt, samma gamla visa som vanligt. jag får höra jag vill jag måst jag ska hela tiden och ta inet mina sissta pengar nu. Allt går ju till cigg, öl, o bensin. Men hennes 4600 och mina 20000 är ju en jävla skilnad i mitt läge om jag får säga mitt.

Men detta fattar hon inte och jag blir förbannad som vanligt och hon går o tjurar i sovrummet. Men detta har jag varit med om i många år och jag fattar inte hur hon blivit uppfostrad i sitt hem fast hennes mamma är lika dan i detta läge.

Mamman lever för pengar och onget annat och hon tror att det växer på träd.


Hur lsom så får det vara nog nu för jag blir inte yngre och jag vill åxå ha det gott och kunna göra vad jag vill med mina pengar fast jag miss unnar inte mina barn något som jag inte tycker som ska ha.


Men det är jävligt tråkigt att bara jobba för att någon annan ska ha mer nytta av mina pengar än jag själv har.

Som en vanlig sak, jag tjänar mer än min kära KÄRRING och det är iner fel i det men jag äter bara  måltid om dagen hemma då jag jobber ute alltid.

Ändå så har jag en kostnad på ca 4000 i månaden i mat och när jag ska handla saker åt mig själv sä är det ett jävla tjat om att jag tar alla pengar.

OK jag har mina kostnader, jag är rökare så där går ca 2000 och sen gillar jag öl ca 500 och godis ca 500 o bensin ca 1000. Men det är ändå jag som drar in dessa pengar och jag vet att det finns pengar till räkningar o mat så det räcker.


Varför ska det vara ett jävla tjat om detta då, om hon inte e nöjd med detta så får hon skaffa ett jobb o hjälpa till med ekonomin i hemmet som alla andra istället för att vara en JÄVLA lyx hustru i sitt hem.

JA det är vad hon e om man ska ta det hårt hon behöver fan inte göra ett skit förutom att ta hand om hemmet och så men ekonomin sköter jag i detta läge.


Hur svårt ska det vara att ta hand om hemmet, detta gjorde jag för många årsen och jag skulle tänka mig detta igen om det hade varit ett måste. Nog för att jag är en mans gris men e det något jag vet om att ta hand om ungar och hemmet så kan jag det då jag har levt hela mitt liv med barn och är till en viss del pedant.


Hur som så vet jag inte vad hon tänker med utan tror att hon har rätt i allt hon säger och gör fast så är det inte .


En änkel sak som att ha ont och värk ileder o dyligt.

Hon säger att hon inte kan ta vissa jobb och när hon har tagit jobb så måste hon vara sjukskriven då läkarer sagt det.

Men en annan som jag som var och jobbade frast man hadde dubbelsidig lunginflamation och var kass eller som nu är och jobbar fast man ramlat ner från 3 meter och slagit i ryggen och fått frktur på 2 koter och skutir ihop ryggen med 2 cm ändå går och jobbar föratt man inte tycker att man har råd att vara hemma då det tar en så jävla tid att få ut sin sjuk kassa då det alltid är bekymmer med papper o skit.

Har fortfarande inte fått mina pengar för den tid då jag var sjuk i Oktober månad och hur ska det bli nu när dom kräver in ett intyg ang ryggen och en förklaring på varför jag ramlade ner från byggställningen.

Dom tror att jag gjorde detta med flit för att vara sjukskriven, jag som int evarit det på 10år föruton min lunginflamation fast jag sytt mitt öga med 9 stygn och min hand med ca 40 stygn och haft div skadom men nej detta är nog bluff o båg han kommer med bara för att vara hemma.


FY FAN för försäkringskassan. Det ringde en person från denna instan och sa att hon inte kunde godkänna min sjukskrivning pga att div saker, men jag fattade inte vad hon menade. Inte så konstigt att det blev konflikter i telefon då jag inte fattade vad hon sa för hon var ju inte svensk och bröt väldigt mycket i språket.

Hon frågade om vi skulle ha en diskution eller så och jag frågade vad vi skulle diskutera men jag fattade inte vad hon sa och hon försökte förklara detta men utan resultat.


Hur som så får jag överklaga detta och se vad som händer med allt men tills dess ha det nu ska jag ta en dusch och njuta av tystheten en sväng

Av Alexander - 28 maj 2010 10:10

Ja igår kväll så var man sur och vresig över att inget funkar i detta hem.

Så jag tog saker i egna händer genom att ge mig på att laga en massa saker som gått sönder och som inte blivit lagat trotts att man klagat till vaktmästaren och

hyresvärden .


Först så plockade jag ner blandaren i duschen på övervåningen då trycket försvan i vattnet. Detta lagade jag genom att rensa och fixa till silarna som satt där.


Och när jag ändå var igång med att lagar saker så tänkte jag att jag ger mig på diskmaskinen som har varit kass sen Januari månad. Den pumpade inte ut vatten som det skulle med andra ord inte alls.

Jag började med att ta bort alla plåtar som fanns och en jävla massa skruver som satt lite här o var.

Ryckte lite i slangar och doser och skruvade väck vatten pumper helt så att jag hade den lös på golvet.

Efter mycket om och men och sktuvande hit o dit så var det dax att sätta ihop allt igen lagom när klockan var närmare 24:00.

Och sim salla bim så hade vi en diskmaskin som funkar igen vilket gjorde min KÄRRING glad att det kunde ha blivit en mys kväll på vuxet vis om jag hade velat.


Men detta fick jag avstå från då jag onte hade någon lust i går.


Hur som jag skrev upp tiden på detta så nu ska jag skicka en faktura till min hyresvärd ang detta och se hur han ställer sig inför detta som jag tjatat om i evigheter.


Hur som nu ska jag till jobbet i Vitsand och skrapa lite hus och grunda inför målningen då det börjar bli lite panik i Halmstad med jobb och så.


TJA alla som orkar läsa detta .



Av Alexander - 28 maj 2010 10:08

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Ingeborg och Borghild
  • Föregående i bokstavsordning
    • Borghild – Namnet infördes 1986 på 19 oktober. 1993 flyttades det till dagens datum och har funnits där sedan dess.
    • Germanus – Namnet fanns, till minne av en biskop i Paris på 400-talet, som sedermera blev helgon och har fått Parisstadsdelen Saint Germain uppkallad efter sig, på dagens datum före 1898, då det ersattes av Ingeborg.
    • Germund – Namnet förekom under 1600-talet både på dagens datum och på 31 juli, men utgick sedan. 1901 infördes det på 19 juni och har funnits där sedan dess.
    • Ingeborg – Namnet infördes på dagens datum 1898, för att hedra den danska prinsessan Ingeborg, som gifte sig med den svenske prinsen Carl året innan. Namnet har funnits på dagens datum sedan dess.
    • Ingabritt – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 1993.
    • Ingbritt – Namnet har gått samma väg som Ingabritt, genom att införas på dagens datum 1986, men utgå 1993.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1898 – Germanus och Germund
    • 1898–1900 – Ingeborg
    • 1901–1985 – Ingeborg
    • 1986–1992 – Ingeborg, Ingabritt och Ingbritt
    • 1993–2000 – Ingeborg och Borghild
    • Från 2001 – Ingeborg och Borghild

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards