En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Alexander - 17 maj 2010 23:01

Jaha då var man inne igen och ska ta en dusch efter en lång dag i landet. Nu har jag fått ner det mästa av mina potatis och kupat dom flästa fårorna som behövdes nu i kväll. Det blev ca 100m2 potatis land och då har jag ca 30m2 kvar att ta till annat.

Så vi får se vad som händer i mon efter jobbet och hur mycket jag hinner innan myggen kommer o tar mig. JA vi har fått en del mygg o knott här nu tack vare att jag har en stor hög med matjord som ligger vid mitt land och sen var det ju satans varmt häromdagen vilket innebär att myggäggen har kläkts och då är dom i farten.


Hu som så ska jag till Vitsand i mon o skrapa ett hus och sen får vi se om det blir någon målning i veckan eller om jag ska ner till Halmstad och fixa lite. Men detta är inget jag behöver oroa mig för i kväll.


Snart blir det film i sängen och en påse med chips och ett par öl sen tror jag att jag kommer somna.


Så natti alla er där ute.

Av Alexander - 17 maj 2010 14:20

Jag satte mig o läste lite bloggar och stötte på en blogg som jag gillade länken kommer här.

http://susanna55.bloggplatsen.se/

Gå in på den så får ni se vad jag menar med att den är bra =)


Men hur som så ska jag ut i landet nu då jag inte kunde göra så mycket på jobbet idag för att jag var förvirrad och glömde ta med mig en massa saker som jsg behövde på plats.

Men det får bli ett nytt försök i mon efter jag varit hos läkaren vid 10 snåret, måste få iordning på min JÄVLA rygg innan jag kommer ta mitt liv av ren smärta =(


Nä nu får det vara nog måste göra något och jag vet vad det blir

Så tja

Av Alexander - 17 maj 2010 11:02

Då har måndagen kommit som en ny vecka och jag ska snart åka till jobbet och se om det går att göra någon nytta idag. Bara att hoppas att det inte kommer in något regn nu idag.

Klart det ser ut som om det ska vara uppehåll men man vet fan inte det är grått och mörkt uppe vid bergens toppar. Men vafan är väll inget att vara orolig för lite vatten men det är inte kul o ha det över sig i timmar ändå.


Så jag får väll bara ta o ta på mig kläderna och dra iväg så det blir något gjort så att jag kommer hem itid och kan fixa mer i mitt trädgårds land. Har rätt så mycket kvar att göra innan jag kan så något där. Måste vända mer jord och gödsla ännu mer och denna gång med häst gödsel igår var det ko gödsel som åkte ner.


Hur som så har jag inte tid att sitta här nu.

Av Alexander - 17 maj 2010 10:37

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Rebecka och Ruben
  • Föregående i bokstavsordning
    • Nora – Namnet infördes 1986 på 4 november, men flyttades 1993 till dagens datum och utgick 2001.
    • Nore – Namnet, som hade skapats av Esaias Tegnér 1818 som en personifikation av Norge, infördes, som en hedersbetygelse åt Norge (som Sverige då var i union med), i almanackan 1901 på 4 november. När norrmännen 1905 sade upp unionen lät man namnet till året därpå utgå och ersättas av det mer svenskklingande Sverker. Det återinfördes på 1986 på 4 november, men flyttades 1993 till den dagens datum och utgick 2001.
    • Rebecka – Namnet förekom under 1600-talet på 31 augusti. 1776 infördes det på dagens datum och fanns där fram till 1993, då det flyttades till 19 december. 2001 återfördes det dock till dagens datum.
    • Renée – Namnet infördes på dagens datum 1986. 1993 flyttades det till 23 maj och utgick 2001.
    • Rosita – Namnet infördes på dagens datum 1986, men flyttades 1993 till 2 juli, där det har funnits sedan dess.
    • Ruben – Namnet infördes 1986 på 7 juni. 1993 flyttades det till 20 februari och 2001 till dagens datum.
    • Torpesius – Namnet fanns, till minne av en kristen martyr vid den romerske kejsaren Neros hov, även i formen Torpes, på dagens datum fram till 1776, då det utgick till förmån för Rebecka.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1776 – Torpesius eller Torpes
    • 1776–1900 – Rebecka
    • 1901–1985 – Rebecka
    • 1986–1992 – Rebecka, Renée och Rosita
    • 1993–2000 – Nore och Nora
    • Från 2001 – Rebecka och Ruben

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards