En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Alexander - 15 maj 2010 23:44

Ja och så kom mörkret in över Torsby.

Natten närmade sig fortare än vad man kunde tro och allt blev mörkt. Men man fick en massa gjort idag ändå.

Var i Karlstad och bytte min rakapparat och fick handlat en massa nyttiga saker som mat och så till familjen. Väl hemma så var det bara att börja plantera nya växter och blommor i små krukor för att driva upp till mina små land och rabbarter.

Väldigt vad jag har börjat pyssla med detta nu tänker de som känner mig.

Men jag ska säga att det är mycket roligt och rogivande att pyssla i rabbater och jord.

Så föresten att mina tomat planter, oregano, persilia, mynta, böner, ärtor, 67 st solroser, paprika, cilli, coktail tomater, isbergs sallad och en massa annat börjat komma upp ur jorden.


Så nu tar det inte lång tid innan detta och mycket mer ska ut i div land och rabbater.

Ska sätta löken i mon och patatisen samt morötter och så får vi se om jag ska driva upp gurkan och annat. Men det är en fråga som jag kommer besvara i mon när jag väl gått upp. Jag tror att det blir tidigt då jag har lita att stå i.


Men så länge så får ni ha det bra och sova gott .

Av Alexander - 15 maj 2010 11:00

Jaha då har man vaknat igen och ska iväg en sväng ner till Karlstad.

Detta får jag ju nu göra då jag fick fel rakapparat igår när jag var där fasst jag sa att jag skulle ha en laddningsbar apparat.

Så nu blir det en total meningslös resa ner dit. Men jag har inget val än att åka dit.

Dom ska fan få kompencera mig lite på den andra apparaten jag ska ha nu annars ska jag fan ställa till ett Helvete för dom i affären.


Nä nu hinner jag inte med mer så måste jag dra iväg.



Av Alexander - 15 maj 2010 00:05

Glömde en liten sak som hände mig idag.


När jag åkte från Karlstad idag så åkte jag in på Elon och skulle köpa en rakapparat till mitt hår. Jag fick prata med en ung söt tjej där inne och förklarade vad jag skulle ha och vad jag hade för krav.

Kraven jag hade på en sådan apparat var änkla, ska lippa bra och vara uppladdings bar och om det gick lite halv billig.

Och fick jag till svar, här är en bra och poppulär pryl som har allt du vill ha sägger detta ängaknott.

Den tar vi och jag betalade och åkte iväg.

Väl hemma så säter jag in sladden och ska ladda den för att kunna klppa mig ca 4 timmar senare.

När jag tar tag i maskinen och drar ut sladden och går upp så försöker jag att starta denna maskin utan någon framgång.

Rusar ner igen och ska läsa bruksanvisningarn, i min fasa så ser jag att det inte alls är uppladdings bar utan måste ha nätsladden i för att funka.

Vilket gör mig vansinnig så jag börjar att få ett närvsammanbrott och blir tvungen att ta en sup och det fort innan jag gör mig olycklig på maskinen.


Så imon får jag ta och ringa Elon och fråga vad det var för ett stolpskott som expiderade mig idag och fråga om det var en praktikant eller om hon hade något fel i huvet få jag frågade ju ändå om den hade mina önske mål.


Bara att hoppas på att jag inte behöver åka hela JÄVLA vägen till Karlstad för att byta och hoppas på att jag kan åka till Sunne då det ligger en likadan butik där.


Men med min vanliga tur så blir det nog en resa till Karlsad för att byta denna helvetes maskin.


Detta var nog det hela för ikväll så nu gör jag ett nytt försök med att stänga ner för ikväll Tja o Hej

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards