En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Alexander - 6 maj 2010 18:33

Fan vad trött jag blir när mammor och pappor inte kan fatta hur saker och ting funkar i affärs världen. Vi satt och diskuterade AB bolag innan och hon var skeptisk som fan och sa att så kan man inte göra och de kan man inte och nä så går det inte till. Sen när man tar fram fakta om saker så kommer det vanliga, Jag vill inte lyssna på detta mer och jag bryr mig inte jag ni vet allt de där som äldre säger när dom inte vill lyssna och när dom har fel.


Ja ni vet säkert hur det är med det eller hur !


Hur som så fattar hon inte ett skit och bryrs sig tydligen inte heller om sådant trotts att dom driver ett företag. Men det är ju upp till do eller har jag fel.


Nä nu ska jag fixa lite o sen så får vi se hur mycket jag hinner innan kl blir för mycket.



Av Alexander - 6 maj 2010 11:31

Fan vad skönt, käringen ringde innan o berättade att hon fick jobbet på äldreboendet i Östmark.

Jobbet infattar bara nätter till en början och sen kanske en massa extra dagar med men först och främst nätter. Vilket ger mig om min säng några timmar för oss själva fan vad gott det ska bli de dagar jag är hemma då förstås. Värkar inte bli så mycket hemma i Torsby denna sommar då jag har jobb den mästa tiden i Halmstad.

Men när jag väl e hemma så blir det skönt med lite fritid ensam med barnen och hund o katter. Som det ser ut nu ska hon jobba varje helg i nästan 2 månader då blir det fre- sön och en och annan lör- mån. Vilket blir att jag är gräsänkling ofta som fan ( GOTT ) för mig.


Nä nu ska jag åter gå till mitt jobb och få något gjort.

Av Alexander - 6 maj 2010 11:25

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Marit och Rita
  • Föregående i bokstavsordning
    • Johannes ante portam latinam – Denna benämning på dagens datum, som även fanns i den förkortade formen Johannes a.p.l, fanns där före 1747, då den utgick. Den betyder Johannes framför Porta Latina (Porta Latina var en av det antika Roms stadsportar) och fanns där till minne av att evangelisten Johannes ska ha släpats dit och blivit avrättad.
    • Marit – Namnet infördes 1986 på 27 juli. 1993 flyttades det till dagens datum och har funnits där sedan dess.
    • Rita – Namnet infördes 1986 på 24 augusti, men flyttades 1993 till dagens datum och har funnits där sedan dess.
    • Sigge – Namnet förekom på 1790-talet på 10 februari, men utgick sedan. 1986 infördes det på dagens datum, men utgick återigen 1993.
    • Sigismund – Namnet infördes på dagens datum 1747 till minne av ett burgundiskt helgon. 1901 utgick det till förmån för den kortare namnformen Sigmund.
    • Sigmund – Namnet infördes på dagens datum 1901, då det ersatte den längre namnformen Sigismund. Det fanns kvar där till 1993, då det flyttades till 10 januari, och utgick 2001.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1747 – Johannes ante portam latinam (även förkortat Johannes a.p.l.)
    • 1747–1900 – Sigismund
    • 1901–1985 – Sigmund
    • 1986–1992 – Sigmund och Sigge
    • 1993–2000 – Marit och Rita
    • Från 2001 – Marit och Rita

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards