En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Alexander - 4 maj 2010 23:07

Ja så kom mamma hem med en ny hund hon köpt på blocket.

Det blev en papillon som jag skrev igår. Men nu är hon hemma hos mamma o pappa o syskonen. Så gullig och liten hon är inte större än en mjölk liter och väger fan ingenting ca 1,3 kg det är inte mycket. Tyvär så kan jag inte lägga upp några bilder då jag glömt min sladd till kameran hemma i Torsby. Men jag får fixa lite bilder senare när jag väl är hemma har några bra på kameran.


Annars så har jag inte gjort så jävla mycket idag förutom det vanliga och det säger ju en del. Har försökt att fixa lite på min hemsida men inte kommit på riktigt hur man gör men det löser sig med tiden som kärringen sa när hon sket i vasken.


Nä nu sitter jag bara o väntar på att tiden ska gå och jag kan somna en sväng i soffan och att dagen i min ska gå relativt fort.


Annars har det varit lugnt som fan idag. Har kollat lite på att ändra bolags form till AB och det kommer det att bli till nästa månad om llt går som set ska.


Nä nu ska jag kolla vidare på tv och sen försöka sova som sagt.


Ha en jävlig natt det ska jag TJA


Av Alexander - 4 maj 2010 17:36

Dagens horoskop 4/5

Väduren
Planeterna inverkar positivt på dina intressen, och i dag får du verkligen chansen att göra dig gällande!

Oxen
Inrikta energin på sådant du har nytta och glädje av och undvik att bli inblandad i oväsent-       ligheter.

Tvillingarna
Livet tycks nu le mot dig! I såväl kärlek som vänskap kan du få uppleva en innerligare gemenskap än på länge.

Kräftan
Problem hemma kan tvinga fram ändri­ngar i planerna, men du kan agera effektivt när det gäller!

Lejonet
På det personliga planet händer trevliga saker. En vän på annan ort längtar efter att få höra ifrån dig.

Jungfrun
Ett gemensamt mål är inom räckhåll och kan bidra till att överbrygga vissa generationsmotsättningar.

Vågen
En familjesituation kan kännas förvirrande – speciellt som du inte får det stöd du hade förväntat dig.

Skorpionen
Du är lite osäker på hur du ska hantera ett problem. Kanske för att du störs av förseningar på olika områden.

Skytten
Möjligheter till variation i tillvaron. Försök därför anpassa dig efter dagens ­flexibla ­program.

Stenbocken
Även om du gör framsteg kan det vara klokt att skynda långsamt. Var diplomatisk och undvik att intrigera.

Vattumannen
Andra res­pek­terar dina åsikter i olika frågor – men säg inte för mycket! ­Vissa hemligheter måste man få ha.

Fiskarna
En dag som stärker ditt självförtroende. Den uppskattning du ansett dig sakna kommer dig nu till del!

Av Alexander - 4 maj 2010 09:28

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Monika och Mona
  • Föregående i bokstavsordning
    • Florianus – Namnet fanns, till minne av en kristen martyr, på dagens datum före 1704, då det utgick, till förmån för Monika.
    • Majne – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 1993.
    • Mona – Namnet infördes på dagens datum 1986 och har funnits där sedan dess.
    • Monika – Namnet infördes på dagens datum 1704, då det ersatte Florianus, och har funnits där sedan dess.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1704 – Florianus
    • 1704–1900 – Monika
    • 1901–1985 – Monika
    • 1986–1992 – Monika, Majne och Mona
    • 1993–2000 – Monika och Mona
    • Från 2001 – Monika och Mona

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards