En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 12 maj 2010

Av Alexander - 12 maj 2010 20:03

Nu har man landat hemma i Torsby igen efter en stressig och jobbig dag i Karlstad.

Har jobbat på som fan ingen rast och ingen vila och det menar jag, jag hade ingen frukost eller middag då jag ansåg att jag inte han med det idag för att få så mycket som möjligt fördigt då hela lägenheten måste vara klar till fredag kväll.

Jag körde kl 5 och kom hem ca 19:30 och då började helvetet igen som vanligt.


Kärringen ville ha hjälp med att lägga över det nyplanterade grönsakerna och div fröer som hon planterat.

Klart jag hjälper henne om hon bara fattade hur man ska göra och inte bara står och skriker om hur illa jag behandlar henne och hur elak jag är.

Men hon går hemma hela JÄVLA dsgen och det har ju inte prisis börjat att regna eller. Nä klart det inte har, det började ju för ett par timmar sen fattar inte varför hon inte gjort det innan när regna.

Hon tror att man bara behöver lägga på plast åvanpå pallkragarna, men fattar inte att då lägger sig plasten på det nysådda och kväver det.


Hur som så gick jag ner med henne och började leta efter lite reglar som jag har liggande och skulle börja fixa tak till lådorna men det var ju för jobbigt och hon stog och gnällde och gapade som en jävla barnunge om hur jobbigt det var.


Så det slutade med att jag gick in igen och det blev inget tak på sådden.

Jag skiter i hennes jävla sådd och hennes plantor, detta är tacken för att jag ställer upp trotts en JÄVLA dag på jobbet.


Så här har jag det varje dag när det inte går som hon vill eller efter hennes pipa.



Av Alexander - 12 maj 2010 10:44

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Charlotta och Lotta
  • Föregående i bokstavsordning
    • Charlotta – Namnet infördes på dagens datum 1772, för att hedra Gustav III:s brors, hertig Karl (XIII), blivande gemål Hedvig Elisabet Charlotta av Oldenburg, och har funnits där sedan dess.
    • Charlotte – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 1993.
    • Lotta – Namnet infördes på dagens datum 1986 och har funnits där sedan dess.
    • Pancratius – Namnet fanns, till minne av en romersk martyr, på dagens datum före 1772, då det utgick.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1772 – Pancratius
    • 1772–1901 – Charlotta
    • 1901–1985 – Charlotta
    • 1986–1992 – Charlotta, Lotta och Charlotte
    • 1993–2000 – Charlotta och Lotta
    • Från 2001 – Charlotta och Lotta

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards