En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Alexander - 11 maj 2010 22:34

Ja då har man fått denna dag att gå som alla andra dagar.

Jag hållt på med mitt stora trädgårdsland där jag ska odla potatis, lök och motätter och kanske något annat med vi får se hur det blir. Hur som så blev det stort ytan ligger på 5x15 så det blir nog bra stotr.

Imon sak jag ner till Karlstad och tapetsera en lägenhet för PEAB som är 160 kvm och den måste bli klar till fredag kväll hur detta nu ska gå till det vet jag ej, skulle behöva en man till så det gick snabbare och så. Sen hade det varit lite roligare när man är 2 som jobbar då tiden går lite snabbare och man har någon att prata med.

Så som det ser ut nu så kommer det bli tidiga mårnar och väldigt sena kvällar för mig några dagar framöver.


Men detta går ju över detta med frågan är bara hur min rygg helvete kommer ta det hela då den fortfarande är kass. Specielt nu när jag varit dum och hållt på med landet.

Sen blir det ett hus som ska målas i Torsby samma sak där skulle varit en man till som hjälp mig där så att det gick snabbare att få det gjort då jag bara har en vecka på mig att fixa det och det är mycket jobb på detta hus kan jag säga.

För jag ska vara nere i Halmstad veckan därpå och lägga ett tak men det är inte så jobbigt då jag har personal under mig som får göra skit jobbet och jag det fina.


Nä nu skriker sängen efter mig så det är bäst att gå dit då jag ska åka tidigt i mon sådär vid 5 snåret.


Såv gott alla som läser detta så hörs vi i mon.

Av Alexander - 11 maj 2010 12:54

Ännu ett bakslag i min uppfinnings sektor.

Var på ett litet möte nu på förmiddan och fick lite dåliga nyheter ang detta. Men skam den som ger sig och ger upp pga detta. Som det alltid är när man kommer på en ny produkt så finns det alltid brister av olika slag.

Men sån tur är har jag mycket hjälp av tekniska universitetet i Karlstad med min produkt samt av Vivan som hjälper till med div saker i uppfinningen.


Så nu är det tillbaka några steg i allt men jag har ändå kommit en bra bit på vägen och kan fortsätta där ifrån.


Det positiva är att dom nappade på min andra uppfinning med och ville ha en prototyp av den till nästa månad då dom är i Torsby.

Den saken är ett hjälp medel för småbarns föräldrar som kommer att vara nyttig att ha med sig när man är ute och går eller handlar och den är väldigt liten men effektiv.

Så vi får se vad som händer med den i framtiden, jag har ju haft den i skallen i snart 9år så den borde bli något att ha.


Nä nu väntar potatis landet på mig så det är dax att göra lite ytta och gå ut o gräva och dona lite.


TJA

Av Alexander - 11 maj 2010 09:54

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Märta och Märit
  • Föregående i bokstavsordning
    • Mamertus – Namnet fanns, till minne av en fransk biskop på 400-talet, som blev helgonförklarad efter sin död, på dagens datum före 1901, då det utgick.
    • Meta – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 1993.
    • Måns – Namnet förekom på dagens datum på 1790-talet, men utgick sedan. 1986 infördes det på 19 augusti, där det har funnits sedan dess.
    • Märit – Namnet infördes på dagens datum 1986 och har funnits där sedan dess.
    • Märta – Namnet infördes 1753 på 26 juli, då det ersatte den äldre namnformen Martha. 1830 återinfördes Martha på det datumet, varvid Märta utgick. 1901 återinfördes det på dagens datum och har funnits där sedan dess.
    • Natanael – Namnet infördes 1680 på 15 september, där det fanns fram till 1901, då det flyttades till 22 december, där det har funnits sedan dess. Det förekom också på dagens datum på 1770-talet.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1901 – Mamertus, Natanael och Måns
    • 1901–1985 – Märta
    • 1986–1992 – Märta, Märit och Meta
    • 1993–2000 – Märta och Märit
    • Från 2001 – Märta och Märit

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards