En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg under februari 2010

Av Alexander - 9 februari 2010 19:41

Jaha då var man hemma igen då, och tro mig det känns att man kommit hem.

Har man jobbat en hel dag och haft hyfsat kul, men så fort man kommer hem så är det ett jävla liv på KÄRRING och ungar.

Hur svårt ska det vara att bara vara en normal familj som kan sitta och prata i normal ton och ha en trevlig och go midda.

Tydligen så är det Jävligt svårt.


Jag undrar om det bara är min familj eller om det finns ler där ute som har samma problem.

Jag hoppas att det inte bara e jag, för då har jag ett bekymmer till att ta tag i.


Hursom så har dagen flytit på rätt så bra och jag har fått en massa gjort som jag behövde. Nu är det bara att fixa det sissta till Norge så ska vi nog få igång det med som planerat.

Men som jag brukar ha det så är det väll en massa grejor som inte e som dom ska och så vidare.


Känner att jag skulle ta tag i kontoret en runda för här ser ut som FAN igen och det vill jag inte göra nu i kväll iallafall.


Nej nu så får jag gå och göra annat än att sitta vid datan tex ringa dågra samtal som jag inte hunnit med under dagen, tar väll ett gäng timmar bara det.


Så jag vet var jag har framför mig :(

Av Alexander - 9 februari 2010 13:43

Jo jag har tänkt på ett par saker om svininfluensan i dag.


Vi får tacka Tiger Woods för att han troligen botat hela sveriges media ang svininfluensan.

Nu tänker ni VA vad snackar denna kille om?

Jo så här ser jag på saken. Det var ett jävla hysteri om denna influensa i flera månader i media och på sjukhus om detta.

Tills denna fantastiska kille Tiger Woods pippade andra kvinnor runt om i världen.

Då slutade media att skriva så jävla mycket om svininfluensan i den storlek som dom gjorde innan. Nu kommer det bara en liten notis i div tidningar, men om Tiger kommer det stora bilder och skvaller i alla tidnongar på hur illa han behandlar sin tjej och så.

Han gör bara det som vissa andra killar gör och det skrivs det inte om.


Tycker det är hans ensak och deras bekymmer att fixa till detta och vi andra ska inte dömma honom för det han gjort.

Alla som tycker han e dum i huvet ska sopa framför sin egna dörr innan dom gnäller på andra.


Av Alexander - 9 februari 2010 13:37

Dagens horoskop

Väduren
Du förefaller inte särskilt framåt. Något pockar på att bli utfört, men du skjuter det hela tiden framför dig!

Oxen
Ny-skapande verksamhet går bra ihop med din sinnesstämning. Kanske gör du något kreativt i dag.

Tvillingarna
Kanaliserar du din energi konstruktivt och undviker över­drifter, kommer du att känna dig nöjd i kväll.

Kräftan
Du drar dig för att ta itu med vissa problem som rör en vän – kanske är du rädd att du ska krångla till det.

Lejonet
Ett och annat går just nu dig emot, men det är bara att komma igen och ta nya tag! Det vänder.

Jungfrun
Tecknen ställer en ganska bra dag i utsikt för dig – eftermiddagen tycks kunna bjuda på en rolig möjlighet.

Vågen
En viss person menar nog vad han/hon säger, men du behöver nog ändå inte ta allt efter bokstaven!

Skorpionen
Förvänta dig inget tack om du ställer upp för en person som inte har bett om din hjälp.

Skytten
Varför avstå från en förmån för att du nu inte anser dig behöva den – vem vet vad som händer
i framtiden?

Stenbocken
Du står i valet och kvalet beträffande förvärvet av en kapitalvara – troligen skjuter du det på framtiden.

Vattumannen
Små dispyter trappas just nu lätt upp – genom att hålla tungan rätt i munnen kan du undvika onödigt bråk.

Fiskarna
Fisken ut­märks för ögon­blick­et av en viss obetänksamhet och tecknen råder dig att inte ta onödiga risker.

Av Alexander - 9 februari 2010 12:18

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Fanny och Franciska
  • Föregående i bokstavsordning
    • Apollonia – Namnet fanns, till minne av ett helgon och martyr i Alexandria på 200-talet, på dagens datum fram till 1901, då det utgick.
    • Betty – Namnet infördes 1986 på 12 december. 1993 flyttades det till dagens datum, men utgick 2001.
    • Fanny – Namnet infördes på dagens datum 1901 och har funnits där sedan dess.
    • Franciska – Namnet infördes 1986 på 4 oktober. 1993 utgick det, men återinfördes 2001 på dagens datum.
    • Sanny – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 1993.
    • Sonny – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 1993.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1901 – Apollonia
    • 1901–1985 – Fanny
    • 1986–1992 – Fanny, Sanny och Sonny
    • 1993–2000 – Fanny och Betty
    • Från 2001 – Fanny och Franciska

Av Alexander - 9 februari 2010 10:29

Jaha så sitter man på jobbet i ca -10 grader och hoppas på att solen ska göra nytta.

Men jag tror att då får jag sitta här en bra stund för det kommer nog inte bli varmare än detta i dag, inte här iallafall.

Så e det och jag ska ta och kapa lite stolpar och skit till dom andra farstukvistarna i dag så att dom kommer upp på sin plats e det tänkt .


Vägen var bra hit idag men dryg som vanligt och det tar en sån jävla tid att köra hit helatiden.

Tänk om man kunde vara så förnuftig att man skaffar sig ett jobb som ligger närmare någon gång men nej det ska vara så långt bort som det bara går och ta en massa onödig tid.


Jaja men så e det i dags läget och man ska inte klaga det e så många andra som gör hela tiden.


Nähä nu ska jag börja tror jag så att det blir något gjort idag.


Av Alexander - 8 februari 2010 20:22

Arbetsförmedlingen fälldes för utebliven handskakning

Mannen tog inte i hand av religiösa skäl – nekades aktivitetsstöd

DO vann mot Arbetsförmedlingen – en 28-årig muslimsk man hade rätt att vägra skaka hand med en kvinnlig företags-vd.


Efter händelsen fick mannen ingen praktikplats.


Arbetsförmedlingen döms att ersätta 28-åringen.


– Vi är mycket glada för att rätten anser att detta inte är okej, säger 28-åringens juridiska ombud Ulrika Dietersson.



Arbetsförmedlingen ska betala 60 000 kronor och ränta till mannen, man ska också ersätta Diskrimineringsombudsmannen för rättegångskostnader med 36 642 kronor.


Bakgrund

DO stämde Arbetsförmedlingen för religiös diskriminering sedan en muslimsk 28-åring man stängts av från aktivitetsstöd med hänvisning till hans religion. I december 2005 påbörjade mannen en arbetsmarknadsutbildning till verkstadsoperatör i Älmhult. Under utbildningen fick han ersättning i form av aktivitetsstöd.


Fick inte jobbet

I maj 2006 besökte den muslimske mannen tillsammans med en representant från utbildningsföretaget Lernia AB ett företag för att diskutera en praktikplats. Under besöket avböjde mannen att ta företaget Melaments kvinnliga vd i hand. Istället hälsade mannen genom att lägga sin handen mot sitt bröst samtidigt som han förklarade att hans religion förbjöd honom att vidröra andra kvinnor utanför familjen.



Efter mötet beslutades att mannen inte skulle få någon praktikplats på företaget. Företagets förklaring var att 28-åringen saknade den ”kompetens och erfarenhet som krävdes”. Enligt Arbetsförmedlingen var det i stället mannens vägran att ta den kvinnliga vd:n i hand som gjorde att han inte fick praktikplatsen. Eftersom han, enligt Arbetsförmedlingen, genom sitt uppträdande hade medverkat till att han inte fick praktikplatsen beslutade man att återkalla hans anvisning till det arbetsmarknadspolitiska programmet. Därmed förlorade mannen även rätten till aktivitetsstöd.


"Finns inget lagstöd"



– Rätten att utöva religiösa sedvänjor har ett starkt stöd i internationella konventioner. Genom diskrimineringslagen har Sverige förstärkt den rätten ytterligare. Staten får bara inskränka religionsfriheten om det finns starka skäl, och det måste ske med stöd av lagen. Något sådant lagstöd har Arbetsförmedlingen inte haft för sitt beslut, sa diskrimineringsombudsmannen Katri Linna före domen.


Efter domen vid Stockholms tingsrätt säger 28-åringens juridiska ombud Ulrika Dietersson:


– Mannen har mått mycket dåligt. Vi är glada att tingsrätten också anser att det inte är okej av en statlig myndig att neka en religiös man en praktikplats och ersättning när ham inte gjort något fel.


– Förhoppningsvis kan detta innebära att inga andra muslimer behöver råka ut för samma typ av diskriminering, säger Ulrika Dietersson.


DO hade yrkat på att Arbetsförmedlingen skulle betala 120 000 kronor i ideellt skadestånd och 35 345 kronor i ekonomiskt skadestånd till mannen.


28-åringen bor nu i Malmö och arbetar i Danmark. Aftonbladet har sökt honom men han vill inte låta sig intervjuas.


Men detta tycker jag är förjävligt. Nu blev ni häpna VA !!!!!

Nu undrar ni säkert vad jag ska gnälla om.

Så här är det, om invandrare kommer till sverige så tycker JAG att man ska anpassa sig till hur det funkar i detta land.

NEJ jag är inte rasist eller något sådant, tycker bara att det är sunt förnuft att skaka hand med personer man träffar.


Jag kan ta ett exempel på detta.

Jag skulle till skolan på kvartsamtal och läraren kom och sa att vi skakar inte hand här utan vi fick gnugga armbågar iställer.

Nu är frågan, ska jag känna mig krängt eller diskreminerad av detta ?


Savret på frågan är NEJ, Jag får akseptera detta då det var snack om svininfluensan i samma veva.


Hur som hellst så kan vi komma överens om att han inte är befogen en ersättning på 60000:- för att han gjorde som han gjorde.

Om inte hans religion anser att KVINNOR är mindre värda än MÄN så kan han åka tillbaka där hans religion är som den är.


Men i SVERIGE så är det JÄMDSTÄLLDHET som gäller.

Och vad jag hörde på radion innan idag så var mannen otrevlig och grinig redan när han kom in på det nya jobbet. Sen om det är sant eller falskt får ni bilda en egen uppfattning om.


Jävligt konstigt att mannen inet vill ge en intervju till aftonbladet.

Hade inte jag heller gjort utan bara skrattat hela vägen till BANKEN on jag lyckatts blåsa AF på pengar   


Nu vet jag att jag kommer få en massa skit om detta.

Och jag kommer lägga ut alla komentarer på BLOGGEN som jag tycker ska ligga där med IP nr och så vidare.


Ha en jävlig KVÄLL

















Av Alexander - 8 februari 2010 19:00

Ang förra inlägget så hoppas jag att han får ett straff och det blir långt och på ett ofentligt fängelse. Inga undantag skall göras bara för han är en förredetta polischef eller något annat.

Lagen ska inte ta hänsyn till att han är den han är och det han har som yrke.

Och detta skall gälla alla, även advokat och andra instanser som finns och även alla människor. Har man begått ett brott och varit dum nog att åka dit så ska man ta på sig ansvar och göra sitt straff.

Klart detta gäller inte pedofiler och nekrofiler, där skulle man köra upp en kotte i a....n på tvären innan döden. För det är inte ok i detta land, klart det är inget annat heller i brotts väg.

Nu tycker ni att jag är vulgärt, men jag säger det dom flest tycker men inte säger.


Så det jag vill ha sagt nu är.

Om han är skyldig så ska han in på offentligt fängelse, och sen tycker jag att dom ska släppa på sekritessen så att alla kan gå in och läsa vad han är åtalad för och vad han har begått för brott.


Häng han högt om han är skyldig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Sen skiter jag i om han är PLIT.

Av Alexander - 8 februari 2010 19:00

Ang förra inlägget så hoppas jag att han får ett straff och det blir långt och på ett ofentligt fängelse. Inga undantag skall göras bara för han är en förredetta polischef eller något annat.

Lagen ska inte ta hänsyn till att han är den han är och det han har som yrke.

Och detta skall gälla alla, även advokat och andra instanser som finns och även alla människor. Har man begått ett brott och varit dum nog att åka dit så ska man ta på sig ansvar och göra sitt straff.

Klart detta gäller inte pedofiler och nekrofiler, där skulle man köra upp en kotte i a....n på tvären innan döden. För det är inte ok i detta land, klart det är inget annat heller i brotts väg.

Nu tycker ni att jag är vulgärt, men jag säger det dom flest tycker men inte säger.


Så det jag vill ha sagt nu är.

Om han är skyldig så ska han in på offentligt fängelse, och sen tycker jag att dom ska släppa på sekritessen så att alla kan gå in och läsa vad han är åtalad för och vad han har begått för brott.


Häng han högt om han är skyldig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Sen skiter jag i om han är PLIT.

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards