En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Direktlänk till inlägg 30 maj 2010

Slut på lördagen

Av Alexander - 30 maj 2010 00:35

Ja så var Lördagen slut och jag sitter o tar min sissta cigg.

Men det kommer en ny dag i mon som kommer att bli bra vad de säger de som vet.

Det ska vara soligt och fint hela dagen och då kan jag åka o jobba igen med att grunda och måla ett hus i Vitsand som jag har hållt på med i snart 2 veckor tack vare vädret.

Det börjar bli panik i Halmstad nu så jag måste ner o göra det som behövs, har rätt så mycket där nu som ska fixas.


Den store grabben är borta så man har bara en kvar hemma och vi har just averkat en film o haft myskväll. Han ska ev med i mon o jobba lite men vi får se hur det blir.


Nu ska jag gå till sängs då jag blev sen på den frånten i går natt klockan blev 4 innan jag stängde av datorn i mårse o jag blev väckt vid 9 så jag känner mig rätt sliten nu o vill såva.


Den älsta grabben är glad nu när vi fixat facebook till honom så han kan ha kontakt med sina kompisar i Halmstad och med resterande släkt o vänner där nere samt en o annan av mina som bland annat är hans gudfar och gudmor och som han känt sen han var nyfödd.

Detta tycker han är kul o sitta o skriva massa till dom.


Men hur som så ska jag till sängen nu o försöka sova om det går annars så har jag ett x antal dvd med Rena Rama Rolf kvar att se.


Men  mon ska jag köra Kärringen till Torsby för hon ska träffa han som äger resturangen på Toria då han ringde i dag och bad att hon skulle komma o prata med honom om jobb nu i sommar. Och det var helt ok att hon inte kunde jobba fredagarna då hon har ett natt jobb på ett annat ställe sen att hon börjar senare på måndager då när hon slutar på mån natt.

Men detta får hon göra upp själv med han så kan det ju lösa sig för dom båda.


Hon ligger först på deras lista tack vare att hon jobbat där innan och hon fortfarande är bra bekanta med hans fru och de andra som jobbar där.

Dom har tydligen kontakt var o varannan dag och pratar på fb eller i telefon så hon lär få detta om hon vill och orkar med detta.

Synd bara att dom inte betalar ut helg ersöttning då man jobbar en lördag utan får bara det på söndagar men skit samma det är ju ett jobb men detta löser sig väll i mon om inget annat. Jag lägger inte ner så mycket tid på att bry mig om vad hon ska göra eller inte.


Nä nu ska jag stänga ner så vi hörs

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 23 juli 2011 19:34

Jaha då var man här igen då, som vissa av er vet så har jag varit borta ett tag från detta med blogg o allNä t. Har inte haft tid med att sitta o skriva en massa och vet inte vad jag skulle ha skrivit då. Händer inte så mycket förutom att jag har...

Av Alexander - 31 mars 2011 18:29

Ja ni läste rätt, jag må vara ett svin, idiot, elak och även egoist eller tillockmed MANSGRIS. Men när det kommer på fråga om att jag försörjer min familj så kan jag berätta att jag inte är detta. Jag ser alltid till att min familj har det bra och må...

Av Alexander - 13 mars 2011 13:40

  Helgdagar Gregoriusdagen, förr firad till minne av Gregorius den store (1882 flyttad från 12 mars) Dagens namn I den svenska almanackan Nuvarande – Greger Föregående i bokstavsordning Ernestus – Namnet fanns på dagens d...

Av Alexander - 11 mars 2011 18:04

Ja denna dagen var inge bra alls. Som jag skrev på FB i mårse så var jag inte alls på banan för att åka  o jobba. Lite febrig och mådde skit med värk o annat.   Hur som så började dagen illa då jag skulle såga upp ett dörr hål i en vägg. Så jag b...

Av Alexander - 10 mars 2011 12:09

Då sitter man på jobbet och har middag, ja det är inte så mycket utan bara några mackor med ost och lite kaffe. Men det få ju räcka ska ju inte vara någon lyx att jobba eller. Sitter i Båstad och renoverar FD Arbetsförmedlingen så att Soc kan flytt...

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards