En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 6 april 2010

Av Alexander - 6 april 2010 23:12

Nu är set snart dax för sängen o knoppa några timmar innan man sak upp igen.

Ska köra stor grabben till brandstationen i mon trotts lov, så är det när man är dum och vresig. Detta är ett bra straff som han har fått av mig tycker jag, han kanske har lärt sig ett och annat nu då det är väll 5 gången han är där och mer ska det bli.


En sak kan jag säga om absolut ingenting och det är at ti mon kommer det bli en bättre dag då jag har en massa att göra och fixa innan dagen tar slut. Bara hoppas på att timmarna inte går så fort som dom brukar.

Ska beställa matrial till mina likstugor som jag har inbokat och fixa lite ritningar till dessa som jag har fått en kille att göra åt mig, bara hoppas på att han mailar mig dessa i mon tidigt.

Sen blir det lite telefon samtal till ev nya kunder nu inför sommaren och ja ni vet en massa saker som ska hända. Ja och ringa läkaren ang ett intyg som jag måste fixa till den där JÄVLA försökringskassan.


Dom är ju fan helt dumma i huvet den instannsen skulle ju fan bara ta och läggas ner. Jag har försökt att ringa dit men är det inte en jävla datastyrd röst som helatiden säger åt en att vill du dit så tryck 1 eller dit så tryck 2 och så vidare till 6 10 st olika saker. När man väl tror man kommit rätt så blir man ju taken i röven med en kvast. Och inser att man kommit fel för man skulle ju tryckt 6.


Men men det blir ett bekymmer i mon, så natti alla killar och tjejer så hörs vi i mon.

Av Alexander - 6 april 2010 20:14

Denna dag har inte varit som andra dager, då den har varit seg den mästadelen.

Men så är det ibland, lite möten och annat men inget som är värt att skriva om idag. Inga diskutioner ännu trotts sammtal med en bekant som jag brukar diskutera med.

Så ni ser även jag har meningslösa dagar.

Nä denna dagen är piss och allt annat som man kan säga om en dag, har varit mulet och grått med lite inslag av regn.


Det har inte varit skit hela dagen om jag ska vara ärlig, fick ett par bra samtal idag tyvär inget jag kan ta upp i dagsläget. Då det är hemliga saker ang min uppfinning, som jag har pratat om innan i mina inlägg.

Det ända som jag kan säga i dags läget är att jag har fått ett pris av vissa intresenter på min produkt =)

Men jag tog inte det kan vara bra eller dålig vet inte ännu men lär nog få veta det snart till nästa möte som ska ske.


Nä nu ska jag kolla på tv och pilla på kärringen ( fan vad drygt det lät )

Av Alexander - 6 april 2010 16:59

Dagens horoskop 6/4

Väduren
Du kan nu lätt styra saker och ting som du vill. Tecknen råder dig dock att samla dig inför en krävande uppgift.

Oxen
Du tycks ha speciella planer för dagen. Inget som direkt kan ge anledning till oro skymtar fram i tecknet.

Tvillingarna
Ditt umgängesliv verkar inte vara speciellt aktivt för ögonblicket, vilket ger goda möjligheter till vila.

Kräftan
En lite nervös väntan tycks nu gå mot sitt slut. Ett meningsutbyte under dagen kan blåsa liv i gamla motsättningar.

Lejonet
Något planerat har inte kunnat genomföras, och du förefaller en smula tvehågsen.

Jungfrun
Den hjälp du söker finns på närmare håll än du tror, varför du kan få en möjlighet att slutföra något speciellt.

Vågen
Ett av dina för-slag tycks inte ha hamnat i god jord, varför något du sett fram mot kanske inte blir av.

Skorpionen
En viss persons oförmåga att kunna fatta beslut tycks nu visa sig vid ett mycket olämpligt   tillfälle.

Skytten
Du ställs inför en utmaning där du kan få god användning för den kreativa sidan av din natur.

Stenbocken
Tillfälligheter samverkar just nu på ett lyckosamt sätt för många födda i tecknet. Din dag ser riktigt lovande ut!

Vattumannen
Du vill bringa klarhet i något, men det förefaller som om en viss person försöker dölja något för dig.

Fiskarna
Tecknen råder dig att kont-rollera något speciellt en extra gång för und-vikande av onödiga misstag.

Av Alexander - 6 april 2010 16:00

Kvinnor kan vänta sig lika karriärmöjligheter som män

Ska du ta examen 2014 och är kvinna?

Då kan du vänta dig lika goda karriärmöjligheter som män – i alla fall om man ska tro färsk statistik från Nyckeltalsinstitutet.

– Enligt vår statistik kommer män och kvinnor ha samma möjligheter att bli chef om fyra år, säger Bino Catasús, sakkunnig på Nyckeltalsinstitutet och Professor vid Stockholms Universitet.

Undersökningsföretaget Nyckeltalsinstitutet har mätt karriärmöjligheterna för män och kvinnor sedan 1996. I går kom de med sin årliga rapport – en positiv sådan. Enligt mätningarna blir nämligen Sverige allt mer jämställt.

– När mätningarna började fanns det knappt hälften så många kvinnliga chefer som det borde vara, idag fattas det mindre än 15 procent, säger Bino Catasús, professor vid Stockholms universitet och sakkunnig i Nyckeltalsinstitutet.

Undersökt 500 000 anställda

Nyckeltalsinstitutet har kommit fram till siffrorna genom att undersöka cirka 500 000 anställda på Sveriges kommuner, landsting och företag. Och enligt statistiken kan vi vänta oss ett jämställt Sverige – om fyra år.

– Fortsätter trenden kommer kvinnor och män ha samma karriärmöjligheter 2014, säger Catasús.

Undersökningsföretaget räknar även med att antalet kvinnliga chefer ska vara baserat på hur många som är anställda.

– Är 80 procent av de som jobbar på företaget kvinnor, ska 80 procent av cheferna vara kvinnor, säger Catasús.


OK jag kan köpa denna diskution saken, men som jag har sagt innan i mina inlägg

så tror jag inte på detta. Om detta ska funka så ska det vara lika för män och kvinnor.

Men så här kommer det inte att bli då kvinnor inte kommer att petala inträde på krogen och betala för att ringa dating lijer som nu är gratis. Sen så vill kvinnfolket ändå ha kvar tjej taxin och det finns säkert lite till som kommer få vara kvar.

Sen en sak till, vadå mensvärk det är bara att gå till jobbet ändå det är ingen ursäkt att vara hemma från jobbet.

Så detta med jämdställdhet köper jag inte ett skit av. Det är bara att konstatera att kvinnan kan inte göra mäns arbete. Men det fattar inte folket att det är så för man får ju inte tycka detta i Sverige.


Ta en kvinnlig lastbils chafför, dom kan ju fan inte lasta av sitt gods själv utan måste ha hjälp av den mannliga personalen när det blir förtungt eller så är dom rädda att bryta en nagel eller två. Samma är det på de flesta byggen eller andra tunga jobb.


Så ni kvinnor där ute stanna på de jobben ni kan och ta imot den lön ni får så kan ni låta oss killar ta hand om det tyngre annsaret. Och tjäna mer pengar på att jobba.


För Sverige kommer inte bli jämställt någon gång ändå

Det kommer finnas brister på allt och sen är ni kvinnor aldrig nöjda med det ni får ändå, för det kommer alltid att finnas något ni vill ha.

Vi ger er lillfingret och då ska ni fan ha hela handen och när ni tagit den så ka ni ha hela våran skäl.


Och ja jag vet att jag är en MANSGRIS, SVIN, IDIOT och allt annat ni vill kalla mig.

Av Alexander - 6 april 2010 11:40

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Vilhelm och Helmi
  • Föregående i bokstavsordning
    • Helmi – Namnet infördes 1986 på 10 oktober i formen Helmy. 1993 flyttades det till 26 maj och 2001 till dagens datum, då formen också ändrades till Helmi. 2011 utgår namnet.
    • Sixtus – Namnet fanns på dagens datum före 1721, då det utgick.
    • Vilhelm – Namnet infördes, till minne av en dansk abbott vid namn Wilhelmus, på dagens datum 1721 och har funnits där sedan dess.
    • William – Namnet infördes på dagens datum 1986. 1993 flyttades det till 14 augusti, men utgick 2001. 2011 återinförs namnet på dagens datum.
    • Willy – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 2001.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1721 – Sixtus
    • 1721–1900 – Vilhelm
    • 1901–1985 – Vilhelm
    • 1986–1992 – Vilhelm, William och Willy
    • 1993–2000 – Vilhelm och Willy
    • Från 2001 – Vilhelm och Helmi

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards