En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Alexander - 14 april 2010 21:39

sorry att det inte blivit något skrivande i dag men det har varit en jävla körig dag.

Har blivit inhyrd på en firma och ´det är rätt mycket att tänka på med allt. Har några grabbar som går lite ubder mig på jobbet och så ska man direktera dom om vad som ska göras.

Väl hemma hos mamma så är det en massa tele samtal som ska göras och en massa planeringar om de andra jobben som jag ska kollla på .


Men nu så har vi suttit och diskuterat om kyrko skatten och om att gå ur kyrkan.

Detta är ett måste då man betalar en massa och ändå så går man inte till kyrkan när man kan. Man betalar 1.38 % på sin årsinkomst och det blir en massa pengar under den tiden man jobbar, ja ni kan räkna själva.


Nu sitter jag o kollar på Numbers som började sent och hoppas på att kunna sova i natt.


Ja jag måste berätta, jag fick ett medelande på min hemsida i gästboken om att en så kallad kund som heter Åsa var missnöjd med mitt jobb. Men vad hon inte vet så hade jag och den förra ordförande ett avtal och jag förklarade vissa brister som kunden visste om då jag byggde utomhus mitt i vinter. Detta område som jag var på och byggde farstu kvistar ( mitt i vintern) byggdes i Molkom där denna Åsa bor.


Så fort det blev ordförande byte så fanns det inga pengar kvar i föreningen till att förtsätta bygget just då. Varav jag skaffade mig ett nytt uppdrag och jag kan säga att det gillades inte av kund.


Nu gnäller den nya ordföranden ( Åsa ) att bygget är under all kritik och det finns massa fel som det börjar lute och knaka och bli sättningar i allt. Men detta sa jag från början att det skulle hända.

Sen har hon inte tagit hänsyn till att jag har gjort mer än vad jag skulle då jag fick göra nya ritningar och hitta på lösningar till allt då den första ritningen skrotades direkt när bygget började.


Hon har nu hotat med att ringa FUSKBYGGARNA och det får hon mer än gjärna göra då jag har lite jag skulle vilja visa dom i TV om hur fretag ska akta sig för vissa kunder.

Jag blev varnad redan från början om detta område av vissa i samma by.


Jag har mycket mail från vissa personer i området som visar min rätt att agera på detta viset.

Och sen har jag viss information om vissa personer som inte är så bra om det kom ut till vissa instanser och andra personer.


Hur som så är dom FUSKBYGGARNA välkomna att  höra av sig till mig och om inte så ska jag ta kontakt med dom och se om det finns en motsvarig het till detta program.


Nä nu ska huvet träffa kudden och jag kommer att lägga ut det medelande som jag fick idag av denna där Åsa så ni får se vad som stog.


Ha en treevlig kväll alla där ute =)

Av Alexander - 14 april 2010 01:08

Fan vad drygt ingen ro ingen vila. Kan inte förstå detta, jag får ingen ro i kroppen till att sova iof så är jag inte så trött heller men jag måste försöka komma till ro.

Jag har alltid så svårt med detta när jag har kört längre sträckor, då jag har ett problem att aldrig stanna om jag inte måste. Så 50-60 mil utan stopp är inget problem att köra bara man har allt i bilen.


Försöker att kolla på tv tills jag blir trött men det vet jag ju redan hur det kommer att gå. Var uppe nästan hela natten i går då det var mycket bra dokumentärer på tv,tror klockan var 5 när jag somnade och så var jag tvungen att gå upp klockan 6:30 för att komma till bil bes till 8.

Sen vet ni ju vad som hände jag var tvungen att åka söderut och en sväng och nu sitter jag här och gör inget som är värt att veta.


Nä nu ska jag bädda om igen så att jag kan komma i ordning med sömnen och allt, då klock jävlen kommer att ringa vid 6 snåret och jag måste upp ska vara på jobbet till 7.


Så nu får det vara bra med skrivandet


Ha en underbar natt ni som kan sova eller ni som sitter och läser detta =)

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards